Kinijos elektromobilių gamintojų problemos: bendrovė kovoja dėl išlikimo, o viskas priklauso nuo vieno modelio

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Kinijos elektromobilių gamintojų problemos: bendrovė kovoja dėl išlikimo, o viskas priklauso nuo vieno modelio

Šiandien pasaulio automobilių pramonė išgyvena didžiulius pokyčius, o Kinijos gamintojai tampa vis svarbesniais šios rinkos žaidėjais. Viena labiausiai aptarinėjamų bendrovių yra „Nio“, kuri neseniai pristatė trečiąją savo populiaraus visureigio „ES8“ kartą.

Nors iš pirmo žvilgsnio debiutas atrodo sėkmingas, bendrovės vadovas William Li atvirai pripažįsta, kad įmonė šiuo metu kovoja dėl išlikimo ir jos ateitis priklauso nuo to, kaip bus priimtas naujasis modelis. Tai rodo, jog net ir didelių ambicijų turintys Kinijos gamintojai susiduria su rimtais finansiniais iššūkiais. 

„Nio“ tapo viena iš nedaugelio Kinijos markių, kuri Europoje pelnė didesnį pripažinimą. Pirkėjų simpatijas daugiausia lėmė unikali baterijų keitimo technologija pavadinta „Nio Power Swap“. Ši sistema leidžia vietoje ilgo akumuliatoriaus įkrovimo tiesiog pakeisti išsikrovusią bateriją į naują per kelias minutes. 

Toks sprendimas tapo patrauklus elektromobilių skeptikams, kurie iki šiol dažnai kritikavo šią transporto priemonę dėl nepatogaus ir ilgo įkrovimo proceso. Kinijoje ši sistema jau pasiekė įspūdingą mastą, tai pradžioje 2025 metų šalyje veikė daugiau kaip trys tūkstančiai keitimo stočių, kuriose kasdien atliekama dešimtys tūkstančių baterijų keitimų. 

Europa taip pat susipažino su šiuo sprendimu, apie šešiasdešimt stočių jau veikia Vokietijoje, Danijoje, Nyderlanduose, Norvegijoje ir Švedijoje. Vis dėlto bendras Kinijos elektromobilių gamintojų fonas nėra toks optimistiškas. 

Remiantis analitinės bendrovės „AlixPartners“ duomenimis, tik maža dalis šiuo metu veikiančių markių turi realias galimybes ilgalaikei sėkmei. Skaičiuojama, kad iki 2030 metų gali neišgyventi net aštuoni iš dešimties gamintojų. 

Kinijos automobilių rinkos ekspertai taip pat pabrėžia, jog tokios įmonės kaip „Nio“, „Xpeng“ ar „Li Auto“ susidurs su ypatingai dideliais iššūkiais. Pavyzdžiui, „Nio“ kaltinama tuo, kad per daug investuoja į įvaizdį, o nepakankamai dėmesio skiria technologiniams tyrimams ir plėtrai. Tokia strategija ilgalaikėje perspektyvoje gali pasirodyti pražūtinga.

Bendrovės vadovas William Li neslepia, jog šiuo metu svarbiausia yra naujojo „ES8“ sėkmė. Šis modelis tapo ne tik technologiniu, bet ir finansiniu gelbėjimosi ratu. Įdomu tai, kad naujausio modelio kaina yra net ketvirtadaliu mažesnė nei pirmtako, pristatyto vos prieš porą metų. 

Pagrindinė versija su šimto kilovatvalandžių talpos akumuliatoriumi Kinijoje kainuoja maždaug 416 tūkstančių juanių, tai yra apie 58 tūkstančius JAV dolerių. Lyginant su ankstesne karta, tokia suma atrodo patraukliau, o kainų mažinimą įmonei pavyko pasiekti derantis su tiekėjais ir efektyviau paskirstant tyrimų išlaidas. 

Didelį vaidmenį suvaidino ir nuosavo procesoriaus kūrimas, kuris leido atsisakyti brangesnių išorinių komponentų.

Agresyvios kainų politikos pasekmės

„Nio“ politika kai kam primena „Teslos“ strategiją, kai kainos mažinamos labai agresyviai siekiant pritraukti kuo daugiau klientų. Tačiau tokia taktika turi ir savo minusų. Dabartiniai savininkai dažnai praranda dalį investuotos vertės, nes jų automobiliai rinkoje staiga nuvertėja. 

Tai kelia papildomų problemų finansavimo institucijoms ir gali mažinti lojalių klientų pasitikėjimą. Nepaisant to, William Li tvirtina, kad tik tokia kaina įmonė gali išsilaikyti itin konkurencingoje rinkoje ir toliau kovoti dėl savo vietos.

Svarbu paminėti, kad „Nio“ turi ir ambicingų planų Europoje. Jau kitais metais bendrovė oficialiai pradės veiklą Vidurio Europos šalyse, tarp jų ir Lenkijoje, kur iki šiol automobilius buvo galima įsigyti tik per nepriklausomus importuotojus. Oficiali prekyba prasidės ir Austrijoje, Čekijoje, Rumunijoje bei Vengrijoje. Šiose rinkose už plėtrą bus atsakinga Budapešto biržoje listinguojama bendrovė „AutoWallis“. Tai rodo, jog „Nio“ siekia ne tik išsilaikyti Kinijoje, bet ir įsitvirtinti pasaulinėje rinkoje.

Apibendrinant galima teigti, kad „Nio“ šiandien balansuoja tarp rizikos ir galimybių. Viena vertus, įmonė kovoja su finansiniais sunkumais ir yra nuolat minima tarp tų, kurioms gresia bankrotas. Kita vertus, inovatyvūs technologiniai sprendimai, drąsi kainų politika ir ambicinga plėtra Europoje rodo, kad bendrovė dar nepasiduoda. 

Ar ši strategija pasiteisins, priklausys nuo to, ar pirkėjai patikės naujojo „ES8“ potencialu ir ar „Nio“ pavyks rasti ilgalaikį stabilumo kelią. Straipsnio esmė atskleidžia, kad elektromobilių rinka Kinijoje ir Europoje yra be galo dinamiška, o išgyventi sugebės tik tie gamintojai, kurie gebės prisitaikyti prie greitų pokyčių ir nuolatinių vartotojų lūkesčių.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas