Kinijos elektromobilių milžinė neslepia ambicingų planų, automobilius europiečiams nori gaminti tik Europoje

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Kinijos elektromobilių milžinė neslepia ambicingų planų, automobilius europiečiams nori gaminti tik Europoje

Kinijos elektromobilių gamintoja BYD užsibrėžė ambicingą tikslą, tai iki 2028 metų kiekvieną Europoje parduodamą automobilį gaminti būtent šiame žemyne. Apie tai pranešė įmonės viceprezidentė Stella Lias per automobilių parodą Miunchene. 

Tai ne tik plėtros planas, bet ir atsakas į Europos Sąjungos sprendimą taikyti didelius muito tarifus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. Toks žingsnis atveria naują BYD istorijos etapą, nes bendrovė siekia įsitvirtinti vienoje konkurencingiausių automobilių rinkų pasaulyje. 

Kol Kinijoje BYD išlaiko pardavimų lyderės pozicijas, Europa tampa svarbiausiu būsimos plėtros regionu. Įmonė ne tik kuria naujas gamyklas, bet ir aktyviai ieško partnerių bei tiekėjų visoje Europoje. Tai aiškus signalas, kad jos strategija nėra paremta vien importu, o orientuota į tikrą integraciją vietos rinkoje.

Gamybos plėtra Europoje

Pirmasis svarbus žingsnis, tai BYD gamykla Vengrijoje, kurios veikla turėtų prasidėti dar šių metų pabaigoje. Tai reikš, kad pirmieji Europoje pagaminti elektromobiliai netrukus išriedės į kelius.

2025 metais planuojama pradėti naujo fabriko statybas Turkijoje. Pasak S. Lias, tikslas yra per dvejus ar trejus metus tapti „europietiškesniems“ gamyboje, t. y. ne tik gaminti automobilius žemyne, bet ir pritaikyti gamybos procesus prie vietos standartų bei poreikių.

Toks plėtros modelis leis sumažinti priklausomybę nuo Kinijoje pagamintų detalių. BYD jau dabar derasi su šimtais Europos tiekėjų, kad būsimuose automobiliuose būtų kuo daugiau vietinės kilmės komponentų.

Strategija ir rinkos užkariavimas

Įmonė planuoja iki šių metų pabaigos atidaryti daugiau kaip 1 000 prekybos vietų 32 Europos šalyse. Toks platintojų tinklas užtikrins didelį prieinamumą pirkėjams ir leis greitai didinti pardavimų apimtis. Kartu su tuo vyksta intensyvi darbuotojų paieška įvairiose valstybėse.

Kol kas BYD laikosi įprastos strategijos, tai pirmiausia pristato modelius Kinijoje, o paskui pasirenka, kuriuos iš jų atvežti į Europą. Kartais keičiami tik pavadinimai, tačiau automobiliai iš esmės išlieka tokie patys. Vis dėlto lieka klausimas, ar ateityje, siekdama tapti artimesne Europos vairuotojams, įmonė pradės kurti specialiai šiam regionui pritaikytus dizainus bei funkcijas.

Panašią taktiką prieš kelis dešimtmečius sėkmingai taikė „Hyundai“ ir „KIA“, kurios europietišką požiūrį į dizainą pavertė vienu iš savo pranašumų. Ar BYD seks jų pėdomis, paaiškės jau netrukus.

Prabangos segmentas ir ateities planai

Dar vienas svarbus planas yra 2027 metais į Europą atvežti prabangiąją BYD markę „Yangwang“. Tai leistų gamintojui ne tik konkuruoti vidutinės klasės elektromobilių segmente, bet ir pasiūlyti modelius aukščiausios kategorijos pirkėjams.

Tokiu būdu bendrovė siekia diversifikuoti savo pasiūlą bei sustiprinti įvaizdį kaip globalus elektromobilių lyderis. Jei šie planai bus įgyvendinti, BYD gali tapti viena svarbiausių elektromobilių rinkos žaidėjų Europoje, šalia vietinių ir kitų tarptautinių gamintojų.

Galutinis tikslas yra tapti ne tik eksportuotoja, bet ir organiška Europos automobilių pramonės dalimi. Jei BYD pavyks tai padaryti, Europos pirkėjai iki 2028 metų matys vis daugiau automobilių, pagamintų būtent šiame žemyne, o ne atgabentų iš Kinijos.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas