Lietuvoje debiutuoja naujasis „BMW iX3“: 800 km nuvažiuojamas atstumas ir nauja skaitmeninė karta

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Lietuvoje debiutuoja naujasis „BMW iX3“: 800 km nuvažiuojamas atstumas ir nauja skaitmeninė karta

Buvusiame Vilniaus taksi parke pristatytas visiškai naujas elektromobilis „BMW iX3“. Tai – pirmasis serijinės gamybos „Neue Klasse“ modelis, kuriuo Vokietijos koncernas žengia į naują elektrinio mobilumo etapą.

Iš pagrindų atnaujintas automobilis pasižymės itin tolimu viena įkrova nuvažiuojamu atstumu – net 805 km, našiais kompiuteriais ir skaitmeninėmis technologijomis bei autonominio vairavimo galimybėmis.

„Tai – istorinis momentas. Šiandien Lietuvoje debiutuojantis „iX3“ atspindi ne tik milžinišką technologinį progresą, bet ir tai, ką matysime BMW ateities modeliuose – iki 2027 metų su „iX3“ debiutuojančios inovacijos bus perkeltos į 40 kitų BMW modelių. 

Tad šiandien žengiame iš dabarties į ateitį, kur inovacijos, skaitmenizacija, tvarumas ir vairavimo malonumas susijungia į vieną visumą. 

Neabejoju, kad kitų metų pavasarį į gatves išriedėsiantis „iX3“ bus paklausus modelis Lietuvoje – šiuo modeliu klientai aktyviai domisi nuo pat jo pasaulinio debiuto rugsėjį“, – sakė įgaliotosios BMW atstovės Lietuvoje, įmonės „Inchcape Auto“ vadovas Aurimas Tamašauskas.

Pristatymo renginyje dalyvavęs „BMW Group“ vadovas Suomijai ir Baltijos šalims Antonino Gomes de Sá pabrėžė, kad „Neue Klasse“ projektas BMW istorijoje reiškia fundamentalią transformaciją. „Neue Klasse“ simbolizuoja perėjimą į visiškai naują elektrinio mobilumo epochą. 

Tai daugiau nei automobilio dizaino ar technologijų atnaujinimas – tai visa koncepcija, jungianti mūsų patirtį, ateities viziją ir naujos kartos modelių šeimą, kurią pamatysime artimiausiais metais“, – teigia A. Gomes de Sá.

Peržengė 800 km nuvažiuojamą atstumą

Naujasis „BMW iX3“ yra pirmasis BMW modelis, kuris viena įkrova geba įveikti didesnį nei 800 km. atstumą. Tą inžinieriams pavyko pasiekti padidinus modelio efektyvumą. 

„iX3“ turi itin efektyvų elektrinį variklį, naujas, cilindrų formos baterijas ir naudoja šeštos kartos „eDrive“ pavaros technologiją. Gamintojo pritaikyti sprendimai leido automobilio svorį, palyginus su pirmtaku, sumažinti 10 proc., o energijos nuostolius – net 40 procentų.

Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, pirmiausia pasirodys „BMW iX3 50 xDrive“ versija. Joje yra net 108,7 kWh talpos baterija, leidžianti viena įkrova nuvažiuoti iki 805 km pagal WLTP standartą. Naudojant iki 400 kW įkrovimo galią, per maždaug 10 min. galima papildyti energijos iki 372 km, o nuo 10 iki 80 proc. baterija įkraunama maždaug per 21 min.

Be to, „BMW iX3“ palaiko dvikryptį įkrovimą – modeliai Lietuvoje turės galimybę panaudoti  baterijoje sukauptą energiją išorinių prietaisų maitinimui (Vehicle-to-Load).

„BMW iX3 50 xDrive“ turės du elektros variklius, generuojančius bendrą 345 kW (469 AG) galią. Automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,9 sek., o maksimalus greitis siekia 210 km/valandą.

Ketverios „supersmegenys“

Pirmasis „Neue Klasse“ modelis turi keturis didelio našumo valdymo kompiuterius, kuriuos koncernas pristato kaip „supersmegenis“. Šios „supersmegenys“ informaciją gali apdoroti iki 10-20 kartų greičiau nei įprasti valdymo blokai. 

Pavyzdžiui, vienas iš kompiuterių yra atsakingas už pavaros ir važiavimo dinamikos valdymą ir leidžia geriau išnaudoti elektromobilio potencialą: momentinį galios perdavimą, traukos valdymą, stabilumą ir efektyvumą. 

Kitas didelio našumo kompiuteris apjungia automatinio vairavimo ir parkavimo funkcijas, turėdamas apie 20 kartų didesnę skaičiavimo galią nei tradiciniai sprendimai.

Naujajame „iX3“ taikomi ir pažangūs dirbtinio intelekto sprendimai. Pavyzdžiui, automobilis mokosi ir įsimena, kur ir kokiais atvejais klientas pasirenka įkrauti automobilį, bei pagal tai automatiškai atidaro ar uždaro baterijos įkrovimo lizdo dangtelį.

Futuristiškas dizainas ir komfortas

Technologinis šuolis lėmė ir naują dizaino kryptį. „iX3“ salono priekyje montuojamas „BMW Panoramic iDrive“ – tai per visą priekinio stiklo plotį einanti informacijos juosta, veikianti kartu su centriniu, į vairuotoją pasuktu ekranu ir naujos kartos „BMW 3D Head-Up Display“.

Naujoji „BMW Operating System X“ leidžia intuityviai valdyti funkcijas lietimu, balsu arba fiziniais jungikliais. Ji taip pat suteikia prieigą prie pramogų ir darbo platformų – nuo „Spotify“, „AirConsole“ žaidimų iki „Disney+“, „YouTube“ ir „Zoom“.

„BMW iX3“ pasižymi ir modernia, sportiška bei futuristiška išore. Sportinio visureigio automobilių (SAV) kategorijai priskiriamas modelis turi atletiškumo įspūdį sustiprinančius dizaino dvigubus žibintus ir vertikalias groteles su šviečiančiu apvadu. Moderniai atrodo ir siauri galiniai žibintai.

Gamintojas teigia, kad apie trečdalis „BMW iX3“ komponentų yra pagaminta iš antrinių žaliavų. Pavyzdžiui, ratlankiai liejami iš aliuminio, kurio 70 proc. sudaro perdirbtas metalas, šarnyrų atramos gaminamos iš aliuminio, kurio 80 proc. yra pernaudotos žaliavos.

 200 tūkst. km ridą turinčio automobilio gyvavimo ciklo CO₂ pėdsakas yra 34 proc. mažesnis nei ankstesnio „iX3“ modelio, o kraunant tik iš atsinaujinančių šaltinių toks skirtumas pasiekiamas jau po maždaug 17,5 tūkst. km. „Inchcape Auto“ skelbia, kad Lietuvoje „BMW iX3“ kaina prasideda nuo 69,9 tūkst. eurų, įskaičiuojant mokesčius.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas