Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Naujausi elektrinių automobilių saugumo testai šokiruoja, kai kurie modeliai kelia grėsmę keleiviams
Avarijų testai ilgą laiką daugiausia buvo orientuoti į vairuotojo saugumą. Tačiau dabar Daugumos draudimo institutas kelių saugumo klausimais (IIHS) dėmesį nukreipia ir į keleivius, sėdinčius galinėse sėdynėse.
Naujausi populiarių elektromobilių bandymų rezultatai parodė, kad ne visi modeliai užtikrina tinkamą apsaugą visiems keliautojams. Tyrimo esmė yra vidutinio priekinio persidengimo testas.
Jis simuliuoja dažną ir pavojingą situaciją, kai dvi transporto priemonės susiduria priekiniais kampais važiuodamos maždaug 64 km/h greičiu. Iki šiol gamintojai daugiausia dėmesio skyrė vairuotojo apsaugai, bet dabar kartu vertinama ir užpakalinėje sėdynėje esanti manekenų įranga. Rezultatai parodė labai įvairų vaizdą, tai vieni elektromobiliai išlaikė testą puikiai, kiti atskleidė rimtų spragų saugumo srityje.
Geriausiai pasirodę modeliai
Keturi iš septynių testuotų elektromobilių gavo aukščiausią „Geras“ įvertinimą. Tai 2025 m. „BMW i4“, „Chevrolet Blazer EV“, „Volkswagen ID. Buzz“ bei „Tesla Cybertruck“ (pagamintas po 2025 m. balandžio). Šie automobiliai užtikrino puikią apsaugą tiek vairuotojui, tiek galiniam keleiviui.
Įdomu, kad „Tesla Cybertruck“ šį įvertinimą gavo tik po konstrukcinių patobulinimų, tai sustiprintos priekinės dugno dalies. Tai rodo, kad gamintojai gali techniniais sprendimais pasiekti saugumo pažangą, jeigu į problemą reaguoja laiku. Šie modeliai įrodo, jog elektromobiliai gali būti suprojektuoti taip, kad vienodai apsaugotų visus keleivius.
Vidutiniai rezultatai
2025 m. „Tesla Model 3“ gavo „Priimtiną“ įvertinimą. Nors vairuotojas apsaugotas labai gerai, užpakalinėje sėdynėje esantis manekenas parodė padidintą krūtinės traumų riziką. Tai lėmė per stiprus saugos diržo spaudimas. Nors įvertinimas nėra blogas, tačiau tokio populiaraus modelio atveju tai aiškus signalas, kad dar yra kur tobulėti.
Blogiausiai įvertinti du modeliai. 2025 m. „Nissan Ariya“ gavo tik „Ribotą“ įvertinimą, nes vairuotojas apsaugotas gerai, tačiau galiniam keleiviui fiksuota didelė krūtinės traumų rizika.
Dar prasčiau sekėsi 2025 m. „Ford F-150 Lightning“ šis elektromobilis gavo „Prastą“ įvertinimą. Be krūtinės traumų rizikos, testas parodė ir didelę galvos bei kaklo sužalojimų tikimybę. Ypač pavojinga tai, kad užpakalinės sėdynės diržas slydo nuo dubens link pilvo, kas realiame įvykyje galėtų sukelti rimtus vidaus organų pažeidimus.
Papildomos problemos yra žibintai
Testai atskleidė dar vieną rimtą trūkumą, tai nė vienas iš septynių elektromobilių negavo „Gero“ įvertinimo už priekinius žibintus. „Tesla Cybertruck“ žibintai įvertinti „Prastai“, nes sukeldavo akinantį spindesį kitiems vairuotojams. „BMW i4“ žibintai taip pat gavo tik „Ribotą“ arba „Prastą“ įvertinimą dėl nepakankamo apšvietimo.
Likę penki modeliai gavo „Priimtiną“ įvertinimą. Tai reiškia, kad net jeigu automobilis užtikrina gerą konstrukcinį saugumą, jo žibintai gali riboti galimybes išvengti nelaimės naktį.
Skirtumai didžiuliai
IIHS bandymų rezultatai parodė, jog naujieji elektromobiliai gali pasiūlyti aukštą saugumo lygį, tačiau skirtumai tarp modelių yra didžiuliai. Nors tokie automobiliai kaip „BMW i4“ ar „Tesla Cybertruck“ užtikrina saugią kelionę visiems keleiviams, kiti kaip „Ford F-150 Lightning“ vis dar kelia rimtų grėsmių užpakalinėse sėdynėse sėdintiems žmonėms.
Papildomai žibintų testai įrodė, kad keleivių saugumas neprasideda ir nesibaigia tik konstrukcijomis, svarbus ir matomumas. Dėl įvairių trūkumų nė vienas iš šių elektromobilių dar negali pretenduoti į prestižinius IIHS „Top Safety Pick“ ar „Top Safety Pick+“ apdovanojimus.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti