Pasirinkimų keturračių rinkoje netrūksta: ekspertai pasakė, kaip išsirinkti geriausią kainos ir kokybės santykį

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Pasirinkimų keturračių rinkoje netrūksta: ekspertai pasakė, kaip išsirinkti geriausią kainos ir kokybės santykį

Keturračių rinkoje, kaip ir daugelyje kitų, pasirinkimo variantų yra įvairiausių: nuo itin brangių, „premium“ segmento, visame pasaulyje pripažintų prekių ženklų iki vidutinės klasės ar visiškai ekonominių modelių. 

Patyrę keturračių vairuotojai žino, ko jiems reikia, turi savo mėgstamus gamintojus, tačiau naujokui, klausantis skirtingų patarimų, gali ir galva apsisukti. Vienas siūlys investuoti į brangų modelį, kitas – rinktis pigesnį, bet aukštesnės klasės ir gal net geresnį, o trečias išvis patars nemesti pinigų į balą. Tad kuo skiriasi įvairūs keturračiai ir kaip tai atsispindi kainos bei kokybės santykyje?

Temai nagrinėti pasirinkime tris pirkėjų jau pripažintus ir itin populiarius vidutinės klasės keturračių modelius. Ne pačius pigiausius, kartu ir ne galingiausius: „Can-Am Outlander 700“, „Polaris Sportsman 570“ ir „CFMOTO CFORCE 625 Touring“. Pirmieji du modeliai yra laikomi „premium“ klasės prekių ženklais, o „CFMOTO“ reprezentuoja vidutinę klasę.

Visi šie keturračiai – varomi keturiais ratais, registruojami kaip transporto priemonės ir turi panašios galios variklius: „Polaris“ ir „CFMOTO“ pasiekia po 44 AG, o „Can-Am“ – 50 AG.

Pastarasis taip pat gali tempti didžiausią svorį – 830 kg, „Polaris“ atsilieka su 680 kg, o „CFMOTO“, galintis vilkti 500 kg svorį, pranašesnis kitur – jo bagažinėse galima gabenti net 230 kg krovinio. „Can-Am“ modelis leidžia sukrauti kiek daugiau nei 160 kg, o „Polaris“ – vos virš 120 kg.

„Can-Am“ taip pat pasižymi ir didžiausia pakabos eiga – beveik 25 cm priekyje ir 26 cm gale. „Polaris“ nuo jo atsilieka nedaug – priekiniai ratai juda 20,8 cm amplitude, o galiniai – 24,1 cm. „CFMOTO“ modelis turi atitinkamai 16 cm priekyje ir 21 cm gale.

Pagal šiuos skaičius nesunkiai galima sudėlioti kokybinį trejetuką: „Can-Am“ pirmauja, antras – „Polaris“, o trečias – „CFMOTO“. Hierarchija logiška: „premium“ klasės produktai, žinoma, pažangesni už vidutinės klasės modelius.

Techniniai duomenys atsiskleidžia ir bekelėje

Vis dėlto techniniai parametrai pasako toli gražu ne viską. Kaip minėti modeliai skiriasi važiuojant, kai juos išbando profesionalūs keturračių sporto meistrai?

„Ko gero, „Polaris Sportsman 570“ yra ekonomiškiausias keturratis visoje rinkoje: vienai valandai darbo jis sunaudoja vos kiek daugiau nei 2 litrus benzino, kai kitų modelių degalų sąnaudos prasideda nuo 3 litrų. Šio keturračio dizainas ir ergonomika orientuoti į komfortą, minkštą važiavimą ir manevringumą.

Jis taip pat turi išmaniųjų technologijų, pavyzdžiui, AWD sistemą – vos prasisukus priekiniam ratui, elektromagneto sistema užblokuoja priekinį reduktorių“, – svarbiausias ypatybes vardija keturračių ekspertas, parduotuvės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius.

„Polaris“ taip pat turi „MacPherson“ tipo pakabą su viena šake. Tai ir didelis privalumas, ir trūkumas. Ši konstrukcija užtikrina komfortą ir leidžia pigiau pagaminti keturratį, tačiau gedimo atveju ar susidūrus su kliūtimi lūžta viskas – amortizatorius, stebulė, tad remonto išlaidos būna ypač didelės“, – konstrukcinius niuansus, itin svarbius dažnai nelengvą gyvenimą gyvenančioms transporto priemonėms, vardija lenktynininkas Antanas Kanopkinas.

Savo ruožtu „Can-Am“ modelį ekspertai giria dėl to, kad „Outlander 700“ yra sukurtas ant tos pačios bazės kaip ir šios kompanijos flagmanai, aprūpinti galingiausiais vieno litro darbinio tūrio varikliais, tačiau 700-asis modelis turi kompaktiškesnį 650 cm³ motorą. Ši savybė, pasak specialistų, leidžia nepermokėti už tai, kas nėra būtina, bet užtikrina aukščiausios klasės važiuoklę ir patikimumą.

„O tai reiškia, kad jis neturi tiek galios, kad galėtų pats save laužyti. Čia itin ilgai tarnauja pusašiai, velenai ir kiti mechanizmai. Be to, priekinio reduktoriaus blokavimo sistema užtikrina tikrai gerą pravažumą“, – aiškina A. Gančierius.

Tuo metu „CFMOTO“, kaip ir dera vidutinės klasės produktui, techniniais parametrais kiek nusileidžia „premium“ segmento žaidėjams, tačiau siūlo daugiau technologinių sprendimų, kasdieniame gyvenime patogesnių funkcijų, geresnių daiktadėžių ir modernesnius LCD ekranus.

Visgi, visi šie keturračiai gali atlikti iš esmės tuos pačius darbus, jei juos žmonės renkasi ne pramogai ar lenktynėms, o funkcijoms ūkyje ar sodyboje atlikti.

„Klausimas, ar eilinis vartotojas, atliekantis kasdienius darbus, tuos skirtumus apskritai pajus. Labiau įgudęs keturratininkas skirtumą pastebės, tačiau iš esmės jie važiuoja panašiai. Visi šie trys modeliai – išties geri keturračiai, o skirtumai slypi detalėse: vienas turi geresnius stabdžius, kitas – pažangesnę važiuoklę, trečias – galingesnį variklį. Iš visų jų būtų galima surinkti idealų keturratį“, – priduria A. Kanopkinas.

Rezultatus aukštyn kojomis gali apversti kaina

Keturračių vertinimas gali kardinaliai pasikeisti palyginus kainas. „Can-Am Outlander 700“ kainuoja 13 490 eurų, „Polaris Sportsman 570“, priklausomai nuo komplektacijos, – nuo 9 990 iki 14 990 eurų, o „CFMOTO CFORCE 625 Touring“ – 7 490 eurų.

„Žinoma, dažniausiai pasirinkimą lemia kaina. Turi pinigų – perki „Can-Am“, neturi – imi „CFMOTO“. Nori būti išskirtinis – renkiesi „Polaris“. Tačiau du pagrindiniai prekių ženklai yra „Can-Am“ ir „CFMOTO“. Jų kainos skirtumas labai didelis, o per visą eksploatacijos laikotarpį jis tik dar labiau išaugs“, – konstatuoja A. Kanopkinas.

Ekspertai sutinka, kad „Can-Am“ pasižymi geriausiomis savybėmis, tačiau įsigyti šį keturratį gali toli gražu ne kiekvienas. Netgi tie, kurie turi pakankamai lėšų, vis dažniau atsigręžia į „CFMOTO“ – už maždaug 14 tūkst. eurų jau galima nusipirkti šio gamintojo flagmaną „CFORCE 1000 Overland“ su 85 AG varikliu, 24 cm važiuoklės eiga ir gausia standartine įranga.

Tai akivaizdžiai patvirtina ir pardavimo statistika: valstybinės įmonės Žemės ūkio duomenų centro duomenimis, 2024-aisiais Lietuvoje buvo įregistruoti net 1 203 nauji „CFMOTO“ keturračiai, o „Can-Am“ – 35, „Polaris“ – 24 vienetai.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas