Atkreipė dėmesį į detales: elektrinių automobilių veteranai vis dar turi ko pamokyti ir naujausius modelius

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Atkreipė dėmesį į detales: elektrinių automobilių veteranai vis dar turi ko pamokyti ir naujausius modelius

Elektromobilių rinkos evoliucija pastaraisiais metais spurtavo tokiu tempu, kad automobiliai, dar prieš kelerius metus laikyti geriausiu pasirinkimu, šiandienos naujovių šešėlyje gali atrodyti kiek primiršti. Ar šio dešimtmečio pradžioje proveržį simbolizavę modeliai vis dar išlieka patikimumo ir efektyvumo sinonimais? Kaip jie atlaiko konkurencinę kovą dabartinėje rinkoje?

Vien per pastarąjį penkmetį elektromobilių technologijos ir modelių pasiūla rinkoje neregėtai išsiplėtė. Elektros įkrovimo įrangos bendrovės „Virta Global“ skaičiavimu, 2024 metais vairuotojai visame pasaulyje galėjo rinktis iš maždaug 590 skirtingų tik elektra varomų transporto priemonių.

Vienais neabejotinų dabartinės elektromobilių eros proveržio pionierių galima laikyti tokius modelius, kaip „Hyundai Kona Electric“, „Volkswagen ID.3“ ar „Kia e-Niro“. Kiekvienas jų paliko savitą įspaudą elektra varomų automobilių pasaulyje: nuo nepralenkiamo efektyvumo iki pionieriams „Tesla Model 3“ ir „Nissan Leaf“ prilygstamo masiškumo ar sėkmingo krosoverių segmento įtraukimo į elektros pasaulį.

Automobilių apžvalgininkas, portalo „Automanas.lt“ redaktorius Aivaras Grigelevičius sako, kad dar ir šiandien šie modeliai, net ir nebūdami rinkos naujokai, vis dar gali pamokyti modernesnius ir brangesnius modelius vieno labai svarbaus dalyko – efektyvumo.

„Technologijos progresuoja, gamintojai montuoja vis didesnės talpos baterijas, teoriniai nuvažiuojami atstumai tampa vis įspūdingesni, tačiau realybė dažnai kitokia. Baterijos talpa išauga, o efektyvumas – ne. Ir štai tokie modeliai kaip „Kona“ ar „e-Niro“ geba parodyti, kaip tinkamai ir veiksmingai išnaudoti kiekvieną kilovatvalandę“, – sako žurnalistas.

Nuo 2018 metų gaminamas „Hyundai Kona Electric“ dinamiškoje rinkoje jau priskirtinas senbuviams. Tačiau ir dabartinės jo versijos iki 514 km (pagal WLTP metodiką) siekiantis nuvažiuojamas atstumas viena įkrova vis dar yra įspūdingas ir konkurencingas rodiklis. Jo baterijų technologija tebėra viena stabiliausių rinkoje, o tai užtikrina mažą eksploatacijos riziką.

2019-ųjų pabaigoje į gatves išriedėjęs „Volkswagen ID.3“, dažnai tituluojamas „liaudies elektromobiliu“, buvo svarbus modelis įtvirtinant elektromobilių prieinamumą plačiajai auditorijai. Nors pirmieji modeliai susidūrė su programinės įrangos iššūkiais, ilgalaikis vokiečių gamintojo įsipareigojimas tobulinti ir atnaujinti savo automobilius leido išlaikyti šio modelio aktualumą, tad jis vis dar paklausus.

Galiausiai 2017-aisiais debiutavęs „Kia e-Niro“ išliko stiprus rinkos dalyvis dėl savo universalumo ir praktiškumo, kurie apėmė talpią bagažinę, patogų saloną ir aukštas pozicijas tarp rečiausiai gendančių elektromobilių.

Važinėjo beveik keturis mėnesius ir pasidalijo įspūdžiais

Populiarios Didžiosios Britanijos automobilistų platformos „Autoexpress“ žurnalistas Darrenas Wilsonas atliko ilgalaikį testą su 2024-aisiais atnaujintu „Hyundai Kona Electric“ modeliu. Beveik 3 800 kilometrų nuo sausio iki balandžio nuvažiavęs specialistas išskyrė dvi ryškiausias šio modelio savybes – patikimumą ir nuosavybės paprastumą.

„Su šiuo automobiliu turėjau labai nedaug problemų. Iš tikrųjų man buvo sunku sugalvoti, kas man jame nepatinka. Trūkumams būtų galima priskirti gan konservatyvų „Kona“ įveikiamo atstumo skaičiuoklį, kuris visiškai įkrovus bateriją žiemą rodė 395 kilometrų nuotolį. Tačiau automobilį naudojau tik nuo sausio iki balandžio, todėl tikėčiausi, kad šis skaičius dabar mažesnis nei vasarą“, – savo publikacijoje pripažino „Autoexpress“ žurnalistas.

Tarp jo išskirtų privalumų – gerokai daugiau praktiškumo suteikianti solidi savo segmente 466 litrų bagažinė, patogiai svirtelėmis už vairo reguliuojama stabdymo metu atsirandančios energijos regeneracijos sistema ir 150 kW spartos stotelėje per 41 minutę nuo 10 iki 80 proc. atkuriamas baterijos likutis. Pridėję šaltesniuose regionuose aktualias šildomas tiek priekines, tiek galines sėdynes bei šildomą vairą (bazinė įranga), gauname visiškai šiuolaikišką elektromobilį, kai kuriomis savybėmis pranokstantį ir naujokus.

Tiek „Kia e-Niro“, tiek „Hyundai Kona Electric“ modelių našumą gerokai padidina šilumos siurblys. Itin efektyviai perteklinę šilumą iš jam pasiekiamos aplinkos surenkantis įrenginys leidžia abiem modeliams gerokai sumažinti vidutines energijos sąnaudas. Pavyzdžiui, platformos „ev-database.org“ duomenimis, „e-Niro“ modelyje jos realiomis sąlygomis vidutiniškai siekia 16,8 kWh/100 km, o „Kona Electric“ – 16,4–16,8 kWh. Svarbu tai, kad „Kona“ modelyje šilumos siurblys yra įtrauktas į standartinę komplektaciją.

Efektyvumas turi būti prioritetas

Taigi akivaizdu, kad rinkoje 7–8 metus esantys elektriniai krosoveriai visų pirma vairuotojus viliojo optimaliu našumu. A. Grigelevičiaus teigimu, kodėl tokia filosofija netapo industrijos standartu, tebėra atviras klausimas.

Galbūt didesni skaičiai techninėje baterijos specifikacijoje vis dar leidžia gamintojams lengviau parduoti automobilį. Tačiau tiems, kurie planuoja elektromobilį turėti kaip vienintelę transporto priemonę, pašnekovo manymu, efektyvumas turi būti prioritetas.

„Kad būtų aiškiau, pateiksiu realų pavyzdį. „Hyundai Kona Electric“ su 65 kWh talpos baterija ir „Volvo XC40 Recharge“ su 82 kWh talpa. Iš pirmo žvilgsnio viskas aišku – „Volvo“ turėtų nuvažiuoti toliau. Tačiau žiemą, spaudžiant lengvam šaltukui, „Kona“ energijos sąnaudos niekada neperkopė 20 kWh/100 km ribos, o „XC40 Recharge“ esant tokioms pačioms sąlygoms vidutiniškai „siurbė“ 30 kWh/100 km. Skirtumas – milžiniškas. Nepaisant didesnės baterijos, „Volvo“ tokiomis pačiomis sąlygomis su visa įkrova įveikdavo 50–100 km trumpesnį atstumą“, – patirtimi dalijasi A. Grigelevičius.

Taigi, nors rinkoje atsiranda vis daugiau naujų ir pažangesnių elektromobilių modelių, tokie veteranai kaip „Hyundai Kona Electric“, „Volkswagen ID.3“ ir „Kia e-Niro“ išlieka konkurencingi dėl savo įrodytų privalumų: patikimumo, ganėtinai didelio nuvažiuojamo atstumo ir suteikiamos vertės santykio. Tai automobilių modeliai, kurie net ir dabartiniame kontekste gali būti vertingas ir protingas pasirinkimas tiems, kurie vertina subalansuotas savybes ir ilgalaikį patikimumą.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas