Prisijunkite
Prisijunkite
Vienas iš nemaloniausių vaizdų kiekvienam vairuotojui, tai tiršti garai besiveržiantys iš po automobilio kapoto. Tai dažnas ženklas, kad aušinimo skystis užvirė, o tokia situacija gali sukelti rimtų ir brangiai kainuojančių variklio pažeidimų.
Pirmas žingsnis, tai kuo greičiau sustoti saugioje vietoje ir išjungti variklį. Šiuo momentu aušinimo sistemoje vyrauja labai aukštas slėgis, o skysčio temperatūra gali siekti ar net viršyti 120 laipsnių.
Bet koks bandymas atidaryti radiatoriaus dangtelį gali baigtis nudegimais.
Kada galima atidaryti kapotą
Išjungus variklį rekomenduojama palaukti bent 15 - 20 minučių, kad temperatūra sumažėtų, o slėgis sistemoje kristų. Tik tuomet atsargiai pakelkite kapotą, saugodamiesi karštų metalinių dalių, ypač šalia radiatoriaus ar išsiplėtimo bako.
Kaip patikrinti aušinimo skysčio lygį
Atidarius kapotą pirmiausia reikia pažiūrėti į išsiplėtimo bakelio žymėjimus. Jei skysčio lygis yra tarp minimalios ir maksimalios ribos, problema gali būti ne skysčio trūkume, o pažeistu termostatu, vandens siurbliu arba užsikimšusiu radiatoriumi.
Jei skysčio lygis pakankamas, galima užvesti variklį ir kelias minutes stebėti temperatūros indikatorių. Jei temperatūra išlieka normali, o po automobiliu nepastebima jokių nuotėkių, galima atsargiai tęsti kelionę.
Ar galima į aušinimo sistemą įpilti vandens
Jei skysčio trūksta, vanduo gali tapti laikinu sprendimu. Tačiau būtina laikytis svarbių taisyklių. Visų pirma, niekada negalima pilti šalto vandens į dar karštą sistemą, tai staigus temperatūrų skirtumas gali sukelti variklio bloko ar kitų metalinių komponentų įtrūkimus.
Be to, reikėtų naudoti tik distiliuotą vandenį. Paprastas vandentiekio vanduo turi mineralų ir cheminių medžiagų, kurios gali skatinti koroziją ir susidaryti kalkių nuosėdas.
Kada vandens naudoti negalima
Yra situacijų, kai net distiliuoto vandens pilti negalima. Jei variklis ilgą laiką dirbo be skysčio ir įkaito, gali būti pažeista galvutės tarpinė. Tokiu atveju vanduo gali patekti į degimo kameras ir sukelti dar rimtesnius pažeidimus.
Jei po automobiliu matyti aiškus nuotėkis, papildyti aušinimo sistemos nėra prasmės, nes skystis tiesiog ištekės. Tokiu atveju būtina kviesti techninę pagalbą ir transportuoti automobilį į servisą.
Kaip saugiai papildyti skysčio
Jei vis dėlto reikia papildyti aušinimo sistemą, svarbu palaukti, kol variklis visiškai atvės. Tik tuomet galima atsargiai atsukti išsiplėtimo bakelio dangtelį ir lėtai pilti distiliuotą vandenį. Užpylus, paleiskite variklį ir leiskite jam keletą minučių dirbti tuščiąja eiga, stebėkite, ar nėra nuotėkių, ir žiūrėkite į temperatūros indikatorių.
Važiavimas be aušinimo skysčio, tai rizika varikliui
Važiavimas be aušinimo skysčio net kelias minutes gali baigtis tragiškai. Perkaitęs variklis dažnai patiria deformacijas, sugenda tarpinės, o ekstremaliais atvejais variklis visiškai užstringa.
Tokių gedimų remontas neretai kainuoja daugiau nei pats automobilis. Todėl labai svarbu reguliariai tikrinti skysčio lygį ir nedelsti, jei pastebimi pirmieji perkaitimo požymiai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti