Prisijunkite
Prisijunkite
Kai kurios elektromobilių įkrovimo tinklus valdžiusios įmonės jau paviešino 2024 metų veiklos rezultatus. Tarp jų išsiskyrė „Ignitis“, kuris liko pirmoje vietoje tiek pagal įkrovimo apimtis, tiek pagal prieigų skaičių visame Baltijos regione.
Šį rezultatą, tikėtina, stipriai paveikė rinkos situacija bei aiškus „Ignitis ON“ krypties pokytis, sutelkiant dėmesį į greito ir itin greito įkrovimo stoteles. Remiantis pagrindinių įkrovimo paslaugas teikiančių įmonių ataskaitomis, praėjusiais metais „Elektrum Drive“ tinklu buvo perduota apie 2,5 GWh elektros energijos.
„Enefit Volt“ tinkle užfiksuotas labai panašus skaičius, tarp 2,3 ir 2,4 GWh (apie 2,6 GWh skaičiuojant ir Lenkiją). Tuo tarpu „Ignitis ON“ tinkle buvo įkrauta beveik du kartus daugiau – net 4,6 GWh. Ši detalė ypač svarbi – visa įkrauta energija buvo pagaminta iš atsinaujinančių šaltinių.
Eimantas Balta, vadovaujantis „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamentui, pabrėžia, kad tokie rezultatai būtų neįmanomi be aktyvios infrastruktūros plėtros.
Pasak jo, „Elektrum“ 2024 metus užbaigė turėdama 974 įkrovimo taškus, iš kurių 750 priklauso pačiai įmonei, o likusius 224 galima pasiekti naudojantis jos mobiliąja aplikacija. Tuo metu „Enefit“ valdomų prieigų skaičius buvo apie 1 tūkst., o „Ignitis ON“ tinklas pasiekė 1091 prieigą.
Greito įkrovimo strategijos pranašumai
Nors įkrovimo taškų skaičius tarp pagrindinių žaidėjų labai nesiskiria, „Ignitis ON“ stipriai lenkė konkurentus įkrautos elektros kiekiu. Šį skirtumą lėmė iš esmės pakeista vystymosi kryptis – bendrovė pasirinko koncentruotis tik į DC ir HPC įkrovimo stoteles, leidžiančias efektyviau aptarnauti didesnį elektromobilių kiekį.
Tai atspindi ir faktai – per 2024 metus „Ignitis ON“ tinkle užfiksuota 217 tūkst. įkrovimo sesijų, kai tuo tarpu kitų tinklų rezultatai buvo beveik dvigubai kuklesni. Pasak E. Baltos, klientų atsiliepimai aiškiai parodo, kad greitesnis įkrovimas tampa vienu svarbiausių pasirinkimo kriterijų.
Auganti elektromobilių rinka Lietuvoje
Geresni „Ignitis ON“ rezultatai iš dalies buvo paremti ir tuo, kad įmonė ilgą laiką pirmiausia stiprino tinklą Lietuvoje, šalyje, kur elektromobilių rinka išlieka didžiausia tarp Baltijos valstybių. 2025 metų balandžio pradžioje Lietuvoje buvo registruoti 17 813 grynieji elektromobiliai, kai Latvijoje šis skaičius siekė 10 765, o Estijoje – 9414. Remiantis Europos aplinkos agentūros duomenimis, Lietuva pagal naujai registruotų BEV ir PHEV automobilių dalį 2023 metais taip pat aplenkė kaimynes.
Šis bendras elektromobilių augimas, lydimas naujų poreikių ilgesnėms kelionėms, skatina infrastruktūros plėtrą ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos valstybėse. Papildomą patogumą užtikrina ir galimybė mobiliąja aplikacija realiuoju laiku tikrinti artimiausias laisvas įkrovimo vietas.
Kelionės per Baltijos šalis – paprastesnės nei bet kada
2024 metais „Ignitis ON“ tinklą dar labiau išplėtė ir į Estiją – pirmosios stotelės čia buvo įrengtos gruodžio pabaigoje, o šiuo metu Estijoje jau veikia 64 įkrovimo prieigos. Dėl tokio tankaus tinklo, klientai gali be didesnių rūpesčių keliauti tarp visų Baltijos šalių.
Skaičiuojama, kad vien per „Ignitis ON“ tinklą elektromobiliai pernai nuvažiavo apie 23 milijonus kilometrų. Įvertinus ir kitų tinklų įkrovimus, šis atstumas išauga iki 47,5 milijonų kilometrų – tai būtų beveik 1,2 tūkstančio kartų apkeliauta aplink Žemę. E. Balta pabrėžė, kad auganti elektromobilių bazė ir gerėjanti infrastruktūra leidžia tikėtis dar didesnių skaičių ateinančiais metais.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti