Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„General Motors“ pasiekė naują elektromobilių rekordą: vienu įkrovimo pavyko įveikti net 1600 kilometrus
Automobilių gamintojas „General Motors“ pasidalijo įspūdingu pasiekimu, jų inžinierių komanda sugebėjo viena įkrova įveikti net 1704 kilometrus su visiškai elektriniu 2026 metų „Chevrolet Silverado EV“ modeliu. Tai gerokai viršija oficialų Guinnesso rekordą, kuris priklauso „Lucid Motors“ sedanui.
Tačiau jei galvojate šį pasiekimą atkartoti artimiausios kelionės metu, turėsite pasiruošti itin lėtai kelionei be kondicionieriaus ir su nemaža kantrybės doze. Šis bandymas mažai priminė įprastą važiavimą. Tai labiau priminė kruopščiai suplanuotą mokslinį eksperimentą, kuris vyko per septynias dienas viešais keliais netoli GM testavimo poligono Milfordo miestelyje.
Važiuojant itin lėtu tempu nuo 32 iki 40 kilometrų per valandą buvo siekiama sumažinti oro pasipriešinimą ir energijos nuostolius, kurie paprastai labai sumažina elektromobilio baterijos efektyvumą. Šie du veiksniai yra vėjas ir spartus greitėjimas, dažniausiai išsekina elektromobilio energijos atsargas, o tai ypač svarbu tokio didelio automobilio kaip „Silverado“ atveju.
Strategiškai paruoštas efektyvumo testui
Norėdami ženkliai padidinti automobilio nuvažiuojamą atstumą, kuris pagal oficialų įvertinimą siekia apie 793 kilometrus, inžinieriai ėmėsi įvairių priemonių. Kaip nurodo pati bendrovė, tai buvo tarsi entuziazmu grįstas eksperimentas, kuriame siekta pasiekti maksimalų efektyvumą.
Bandymas buvo vykdomas vasarą, kai aplinkos temperatūra yra palanki baterijos darbui. Padangų slėgis buvo pakeltas iki aukščiausio rekomenduojamo lygio, kad būtų sumažinta trintis su kelio danga. Net priekiniai stiklo valytuvai buvo nuleisti arčiau stiklo, kad būtų kuo mažesnis aerodinaminis pasipriešinimas.
Inžinieriai pašalino atsarginį ratą, kad sumažintų svorį, sureguliavo ratų suvedimą taip, kad automobilis riedėtų kuo sklandžiau. Visos kelionės metu buvo išjungta oro kondicionavimo sistema. Ant bagažinės buvo uždėtas plokščias uždangalas, kuris padėjo orui laisvai tekėti virš automobilio galo, o ne suktis bagažinės viduje.
Be to, pasirinktas „Work Truck“ modelio variantas padėjo sumažinti bendrą automobilio svorį, nes ši versija neturi sunkių prabangių elementų, tokių kaip dideli ekranai ar aukštos klasės vidaus apdaila.
Nereikalaus oficialaus rekordo pripažinimo
Nors šis rezultatas stebina iš techninės pusės, GM kol kas neplanuoja siekti oficialaus Guinnesso rekordo patvirtinimo. Pasak bendrovės atstovės Catherine Scales, šiuo metu nėra numatyta pateikti pasiekimo patvirtinimui. Todėl oficialus rekordas vis dar priklauso „Lucid Motors“ sedanui, kuris nuvažiavo beveik 1205 kilometrus.
Prieš tai rekordas priklausė „Mercedes-Benz EQS 450+“, kuris įveikė 1044 kilometrus. Abu šie bandymai taip pat vyko naudojant specialius vairavimo metodus, dar vadinamus hipervairavimu, o sąlygos buvo griežtai prižiūrimos.
Potencialiems elektromobilių pirkėjams šis eksperimentas labiau atskleidžia „Chevrolet Silverado EV“ baterijos talpos galimybes, o ne tai, ko galima tikėtis kasdienėse kelionėse. Net ir be ekstremalių priemonių šis modelis išlieka vienas iš didžiausio nuvažiuojamo atstumo lyderių tarp elektromobilių.
Tai įrodo ir „YouTube“ kūrėjo Zacko Nelsono bandymas, kurio metu „Silverado EV RST“ versija viena įkrova nuvažiavo apie 740 kilometrų, taip pranokdama oficialų įvertinimą. Vis dėlto verta prisiminti, kad nors „Silverado EV“ turi itin talpią bateriją ir gali pasiekti įspūdingą atstumą, tai nėra pats efektyviausias elektromobilis rinkoje.
Pagrindinė žinia čia tokia, nors realybėje veikiausiai nenuvažiuosite daugiau nei pusantro tūkstančio kilometrų tarp įkrovimų, ši transporto priemonė vis tiek siūlo daugiau nei pakankamą nuvažiuojamą atstumą, kuris daugeliui vairuotojų leidžia pamiršti baimę dėl baterijos išsikrovimo. Tai svarbus žingsnis siekiant elektromobilių pritaikymo kasdienėms kelionėms be jokių kompromisų.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti