Prisijunkite
Prisijunkite
Europos automobilių saugumo vertinimo agentūra „EuroNCAP“ paskelbė apie reikšmingus pokyčius, kurie gali pakeisti automobilių interjerų dizainą jau nuo 2026 metų. Organizacija planuoja griežčiau vertinti automobilius, kuriuose vis daugiau funkcijų perkelta į liečiamuosius ekranus.
Pastaraisiais metais ekranai tapo neatsiejama naujų automobilių dalimi. Jie valdo viską nuo oro kondicionavimo iki avarinių šviesų. Tačiau kai funkcijoms pasiekti reikia spausti keletą meniu lygių, vairuotojas praranda dėmesį ir tai pavojinga.
Dėl to „EuroNCAP“ nori sugrąžinti bent dalį svarbiausių funkcijų į seną gerą formą – su fiziniais mygtukais.
Didžiulis centrinis ekranas šiandien tapo standartu beveik kiekviename naujame automobilyje. Gamintojai jį renkasi dėl kelių priežasčių, jis sumažina gamybos kaštus, palengvina montavimą ir suteikia interjerui modernumo. Tačiau šios naudos dažnai nusveriamos vienu svarbiu trūkumu – dėmesio atitraukimu nuo kelio.
„EuroNCAP“ skelbia, kad tai tiesiogiai kelia grėsmę eismo saugumui. Vairuotojas, kuris turi naršyti per ekranus, kad įjungtų avarines šviesas ar reguliuotų vėjelį, kelias sekundes žiūri ne į kelią, o į ekraną. Per tą laiką gali nutikti nelaimė.
„EuroNCAP“ planai – už mygtukus skirti taškus
Pagal planuojamus pakeitimus, EuroNCAP nuo 2026 metų vertinant automobilių saugumą įtrauks ir tokius dalykus kaip fizinių valdymo įrenginių buvimas.
Bus stebima, ar automobilis turi mygtukus tokioms funkcijoms kaip avarinės šviesos, valytuvai, posūkiai ar garso signalas.
Ši iniciatyva reiškia, kad tokios kompanijos kaip „Tesla“, kuri savo automobiliuose beveik visas funkcijas yra perkėlusi į liečiamą ekraną, gali netekti vertinimo taškų. Tai ženklas, kad daugiau technologijų ne visada reiškia geriau, ypač kai kalbame apie vairavimo saugumą.
Gamintojai jau traukiasi atgal
Kai kurios automobilių markės jau sureagavo į vairuotojų kritiką. Pavyzdžiui, „Škoda“ sugrąžino fizinius klimato kontrolės mygtukus naujuose modeliuose. „Stellantis“ grupei priklausančios markės taip pat išlaiko klasikinį valdymą.
Pasirodo, vairuotojai nori aiškaus, greito ir patikimo būdo valdyti automobilio funkcijas ir ne per ekraną.
„EuroNCAP“ neturi įstatyminės galios įpareigoti gamintojų, bet jų testų rezultatai stipriai veikia rinką. Penkios žvaigždutės šiuose testuose, svarbus pardavimo argumentas. Tad jei gamintojai nori išlaikyti prestižą ir klientų pasitikėjimą, jie bus priversti reaguoti.
Ar ekranai dings iš automobilių?
Oficialiai pakeitimai gali įsigalioti tik 2026 metais, bet tai dar nereiškia, kad gamintojai būtinai jų laikysis. Vis dar vyrauja tendencija supaprastinti salono dizainą atsisakant mygtukų ir klavišų.
Tiesa, jei „EuroNCAP“ įgyvendins savo pažadus, pokytis bus neišvengiamas, ypač jei pirkėjai pradės reikalauti aukštesnių saugumo įvertinimų.
Saugumo grįžimas – ne į ekraną, o į pojūčius
Pagrindinis fizinių valdymo įrenginių privalumas – instinktyvumas. Vairuotojas gali įjungti avarines šviesas ar išjungti garsą neliesdamas ekrano ir nenuleisdamas akių nuo kelio. Tai ne tik patogiau, bet ir saugiau.
Tad nors pasaulis eina skaitmenizacijos keliu, „EuroNCAP“ siūlo labai žemišką ir logišką idėją - grąžinkime vairuotojams pojūčius, grąžinkime rankas ant tikrų mygtukų. Galbūt 2026-aisiais technologijos išliks, bet jų nepastebimai papildys tai, kas visada veikė – mygtukai, jungikliai ir rankenėlės.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti