Prisijunkite
Prisijunkite
Pastaruoju metu „Volkswagen“ koncernas susiduria su rimtais iššūkiais. Nors automobilių pardavimai 2023 metais augo, bendrovės pelnas smuko, o tai neigiamai paveikė ir jos akcijų vertę. Akcininkų nepasitenkinimas pasiekė kulminaciją per neseniai vykusį visuotinio susirinkimo transliaciją, kurioje bendrovės vadovybė sulaukė griežtos kritikos.
Jau balandį „Volkswagen“ pripažino, kad 2025 metais pelnas greičiausiai atsidurs apatinėje prognozuojamo intervalo riboje. To priežastys – auganti konkurencija Kinijoje, JAV importo muitai ir didėjančios gamybos sąnaudos Europoje.
Situaciją dar labiau komplikavo prastėjantys „Porsche“ finansiniai rezultatai. Pirmojo 2024 metų ketvirčio duomenimis, „Porsche“ pelno marža krito nuo 14,2 proc. iki vos 8,6 proc., o JAV taikomi muitai vien šiame laikotarpyje koncernui kainavo apie 100 mln. eurų.
Dėl to teko koreguoti visų metų pelno prognozes – jos smuko iki 6,5–8,5 proc. Šis „Porsche“ smukimas iš karto paveikė visos „Volkswagen“ grupės rodiklius. Naujausiais skaičiavimais, bendrovė šiemet sieks vos 5,5–6,5 proc. pelno maržos, žemiausios planuotos ribos.
Nors įmonė pabrėžė, kad automobilių paklausa auga ir šiuos nuostolius lėmė išskirtinės aplinkybės, šie paaiškinimai neįtikino akcininkų. Per visuotinio akcininkų susirinkimo transliaciją, kuri vyko internetu, didžiausi instituciniai investuotojai atvirai sukritikavo „Volkswagen“ vadovus.
Ypač didelė kritikos lavina skriejo į prezidentą Oliverį Blume‘ą. „Deka Investment“ atstovas Ingo Speich pareikalavo, kad O. Blume‘as atsisakytų vienos iš savo pareigų. Šiuo metu jis eina tiek „Volkswagen“ grupės, tiek „Porsche“ vadovo pareigas.
„Šis dvigubas vadovavimas – tai aiškus interesų konfliktas, kuris daro reputacinę ir finansinę žalą“, – rėžė I. Speich.
Nors „Volkswagen“ priežiūros tarybos pirmininkas Hans Dieter Poetsch ir „Porsche“ valdybos pirmininkas Wolfgangas „Porsche“ gynė O. Blume‘o sprendimą dirbti abiejuose koncernuose, teigdami, kad tai padeda mažinti valdymo sąnaudas, šie argumentai nesugebėjo numalšinti investuotojų susirūpinimo.
„Jūs ne tik ignoruojate mūsų kritiką metus po metų, bet ir nesugebate spręsti rimtų valdymo problemų. Jei tai nesikeis, „Volkswagen“ gali atsidurti dar didesnėje krizėje“, – perspėjo „Union Investment“ atstovas Janne Werningas.
Svarbu pabrėžti, kad „Volkswagen“ valdymo struktūra yra itin paini. „Porsche SE“, kontroliuojama Porsche ir Piech šeimų, valdo pagrindinį „Volkswagen“ akcijų paketą. Tuo pačiu, „Volkswagen“ turi 75 proc. „Porsche AG“ akcijų. Tai sukuria situaciją, kurioje galimos valdymo spragos ir interesų konfliktai.
Nors oficialiai viskas pateikiama kaip išlaidų optimizavimas, augantis investuotojų nepasitikėjimas ir beveik 25 proc. kritusi „Volkswagen“ akcijų vertė rodo visai ką kita – įmonė stokoja pasitikėjimo ir aiškios krypties.
Ar O. Blume‘as nusileis spaudimui ir atsisakys vienos iš pareigų, kol kas neaišku. Tačiau aišku viena – didžiausi instituciniai investuotojai darosi vis mažiau kantrūs, o neaiškumas dėl JAV muitų, Kinijos konkurencijos ir gamybos išlaidų gali dar labiau padidinti įtampą.
Viena garsiausių Europos automobilių grupių šiandien balansuoja ant ribos ir jai teks apsispręsti - arba permąstyti savo strategiją, arba rizikuoti pasinerti į reputacinę ir finansinę duobę, kurios gilėjimo požymiai jau matomi.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti