Vairuotojai dažnai net nespėja sureaguoti: ši klaida prie vidutinio greičio matuoklių kainuoja labai brangiai

Danielius Mažeikis , 2025-07-03, 14:55
0
Vairuotojai dažnai net nespėja sureaguoti: ši klaida prie vidutinio greičio matuoklių kainuoja labai brangiai

Eismo saugumas priklauso ne tik nuo kelių būklės, bet ir nuo greičio kontrolės. Viena veiksmingiausių priemonių yra vidutinio greičio matavimo sistema, kuri skatina laikytis leistino greičio visoje stebimoje atkarpoje. Tačiau kyla klausimas, ar tokios sistemos visada turi būti pažymėtos kelio ženklais?

Skirtingai nei įprasti fotoradarai, fiksuojantys greitį tik pravažiuojant pro juos, vidutinio greičio matuokliai apskaičiuoja automobilio judėjimo greitį visame tam tikrame kelio ruože. 

Įvažiavimo ir išvažiavimo taškuose įrengtos kameros nufotografuoja transporto priemonės numerį, užfiksuoja įvažiavimo bei išvažiavimo laiką, o kompiuterinė sistema apskaičiuoja, kiek laiko vairuotojas važiavo ir koks buvo jo vidutinis greitis. 

Jei paaiškėja, kad vidutinis greitis viršijo leistiną, fiksuojamas pažeidimas, ir vairuotojui skiriama piniginė bauda. Tokie matuokliai padeda užtikrinti, kad vairuotojai negalėtų išsisukti nuo kontrolės, sulėtinę greitį tik šalia fotoradaro. Šioje sistemoje nepakanka tiesiog „stabtelėti“, reikia visame ruože važiuoti atsakingai ir laikantis taisyklių.

Ar šie matuokliai turi būti pažymėti ženklais?

Pagal galiojančius teisės aktus, vidutinio greičio matavimo ruožai privalo būti pažymėti specialiais informaciniais ženklais. Tai reiškia, kad vairuotojai turi būti aiškiai įspėti, jog patenka į kontrolės zoną. Prieš pradedant stebimą ruožą turi būti pastatytas ženklas, rodantis „Automatinė vidutinio greičio kontrolė“, o pasibaigus kontrolei ženklas, informuojantis apie kontrolės pabaigą.

Pažymėjimo vieta taip pat svarbi, priklausomai nuo kelio tipo ir leistino greičio, ženklas turi būti matomas tam tikru atstumu iki matavimo pradžios. Pavyzdžiui, miesto gatvėse pakanka 100 - 200 metrų, o automagistralėse šis atstumas gali siekti net 700 metrų. Tokiu būdu vairuotojai gauna realią galimybę laiku sureaguoti ir prisitaikyti prie eismo sąlygų.

Kodėl ši sistema tokia efektyvi?

Pagrindinis vidutinio greičio matuoklių privalumas, tai ne pavienės nuotraukos, o nuolatinė kontrolė viso ruožo metu. Vairuotojai priversti važiuoti atsakingai nuo įvažiavimo iki išvažiavimo, o tai sumažina tikimybę, kad bus viršytas greitis bent vienoje atkarpos dalyje. Tokia sistema ypač naudinga ten, kur dažnai įvyksta avarijos, arba kelio sąlygos reikalauja padidinto atidumo.

Dar vienas svarbus privalumas, tai jog šie matuokliai veikia bet kokiomis oro sąlygomis ir visą parą. Jie gali naudotis infraraudonųjų spindulių technologija, todėl net naktį ar esant rūkui gali tiksliai fiksuoti visus duomenis. Tai užtikrina, kad pažeidimai bus užfiksuoti tiksliai ir patikimai, nepriklausomai nuo paros meto ar oro.

Ką turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas?

Pirmiausia, stebėkite kelio ženklus. Jei matote informacinį ženklą apie vidutinio greičio matavimą, reiškia, kad esate stebimas visame nurodytame ruože. Taip pat svarbu nepamiršti, kad net jei matuokliai turi būti pažymėti, jų vietos gali būti išdėstytos strategiškai, o ženklai yra sunkiau pastebimi, ypač nepažįstamose vietovėse.

Antra, venkite „trumpalaikio stabdymo“ strategijos. Tai, kas galėjo veikti prie klasikinio fotoradaro, šioje sistemoje nepadės. Greičio sumažinimas tik vienoje vietoje neapsaugos nuo baudos, jei bendras greitis buvo viršytas.

Ir trečia, atminkite, kad šios priemonės įdiegtos ne dėl bausmių, o siekiant išsaugoti gyvybes. Kuo daugiau vairuotojų laikysis taisyklių, tuo saugesni bus mūsų keliai visiems eismo dalyviams.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas