Prisijunkite
Prisijunkite
Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ pradeda didžiausią restruktūrizacijos programą savo istorijoje. Kompanija atsidūrė sudėtingoje padėtyje, susiduria su rimtais finansiniais iššūkiais ir, norėdama išvengti dar didesnių nuostolių bei galimo žlugimo, imasi griežtų taupymo priemonių. Numatyta uždaryti dalį gamyklų visame pasaulyje, mažinti darbuotojų skaičių, peržiūrėti išlaidas ir netgi siekti pagalbos iš išorės.
Remiantis kompanijos paskelbtu planu, iki 2028 metų pabaigos „Nissan“ ketina uždaryti 7 iš 17 savo veikiančių gamyklų. Toks sprendimas paveiks maždaug 20 tūkstančių darbuotojų visame pasaulyje, tai sudaro apie 15 procentų visos įmonės darbo jėgos. Tokiu būdu „Nissan“ tikisi sutaupyti apie 500 milijardų jenų, kas sudaro daugiau nei 3,4 milijardo JAV dolerių.
Pirmieji atleidimai palies ir Europos padalinius. Nors Didžiojoje Britanijoje esanti gamykla Sanderlande išvengė tiesioginio uždarymo, ten taip pat pradėti pasirengimo veiksmai. Šioje gamykloje pradėtos derybos dėl savanoriškų darbuotojų pasitraukimų, kurie galėtų sumažinti priverstinių atleidimų poreikį.
Planuojama, kad apie 250 žmonių paliks darbą savo noru, už tai gaudami padidintas išeitines išmokas. Šis būdas dažnai naudojamas norint sušvelninti socialines restruktūrizacijos pasekmes.
Strateginis taupymas, keičiami tiekimo terminai
Be tiesioginių atleidimų, „Nissan“ ieško kitų būdų taupyti lėšas. Vienas jų yra bendrovės sprendimas pratęsti mokėjimo terminus savo tiekėjams. Tiekimo partneriai buvo paraginti bendradarbiauti pagal naujas, lankstesnes sąlygas. Nors tai leidžia kompanijai laikinai pagerinti pinigų srautą, ilgainiui toks sprendimas gali lemti tiekėjų nepasitenkinimą arba trikdyti dalių tiekimą.
Kompanija pabrėžė, kad šios sąlygos neprivers tiekėjų patirti nuostolių, nes mokėjimai būtų vykdomi kartu su sutartomis palūkanomis. Vis dėlto, tokia praktika rodo, kad finansinė padėtis reikalauja netradicinių sprendimų.
Finansinė grėsmė ir pagalbos ieškojimas
Dabartinė „Nissan“ finansinė būklė vertinama kaip viena prasčiausių per pastaruosius dešimtmečius. Prognozuojama, kad bendrovės grynasis nuostolis 2024 - 2025 finansiniais metais gali siekti nuo 700 iki 750 milijardų jenų, tai yra apie 5 milijardus dolerių. Tokie rezultatai yra net blogesni nei ankstesnis rekordinis nuostolis, patirtas 2000-aisiais.
Atsižvelgiant į šiuos skaičius, vis dažniau kalbama apie galimą strateginį bendradarbiavimą su išorės partneriais. Vienas iš galimų kandidatų yra Taivano milžinė „Foxconn“, geriau žinoma kaip „Hon Hai“. Ši įmonė, plačiai žinoma dėl „iPhone“ gamybos, šiuo metu aktyviai plečiasi į elektromobilių rinką. Bendrovė jau anksčiau domėjosi investicijomis į automobilių pramonę ir galėtų tapti reikšmingu partneriu „Nissan“ gelbėjimo plane.
Sanderlando gamykla, tai labai svarbi grandis Europoje
Nors Europos padalinys išvengė uždarymo, Sanderlando gamykla šiuo metu išgyvena pokyčių laikotarpį. Tai vienas svarbiausių „Nissan“ gamybos centrų Europoje, kuriame surenkami tokie modeliai kaip „Qashqai“. Naujų elektromobilių gamybos planai taip pat siejami būtent su šia vieta. Todėl šio padalinio išsaugojimas yra ne tik ekonominis, bet ir strateginis sprendimas, ypač atsižvelgiant į Europos rinkos poreikius ir naujos kartos transporto plėtrą.
„Nissan“ šiuo metu stovi ant vieno svarbiausių savo istorijos slenksčių. Siekdama išgyventi ir prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų, bendrovė imasi itin drąsių veiksmų. Nors tokie sprendimai sukelia socialinių pasekmių, jie laikomi būtinais. Ateities klausimas lieka atviras ar šios priemonės padės „Nissan“ sugrįžti į stabilumo kelią, ar visgi reikės dar didesnės išorinės paramos, kad įmonė išlaikytų savo pozicijas globalioje automobilių rinkoje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti