Ieškantiems naudoto dyzelinio automobilio: rinkitės modelius su šiais varikliais, kurie laikomi nepalaužiamais

Viktoras Baliulis , 2025-05-18, 19:55 (atnaujinta 2025-05-18, 21:30)
0
Ieškantiems naudoto dyzelinio automobilio: rinkitės modelius su šiais varikliais, kurie laikomi nepalaužiamais

Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai gali pasiūlyti ne tik puikų kuro ekonomiškumą ar gerus važiavimo parametrus, bet ir įspūdingą ilgaamžiškumą. Net jei dyzelių era pamažu eina į pabaigą, kai kurie varikliai jau dabar laikomi tikromis automobilių inžinerijos legendomis. 

Nors automobilių pramonė palaipsniui atsisako dyzelinių jėgainių, kai kurie jų modeliai verti išskirtinio dėmesio. Jie ne tik ekonomiški, bet ir pasižymi tokia patikimumo reputacija, kurią pelnyti pavyksta tik nedaugeliui. 

Tokie varikliai gali tarnauti šimtus tūkstančių kilometrų, kartais net ilgiau nei pats automobilis, kuriame sumontuoti. Ypač vertinamos tos konstrukcijos, kuriose derinamas kuklus kuro apetitas, paprasta priežiūra ir atsparumas eksploataciniams iššūkiams. 

Inžinierių darbas kai kuriuos dyzelius pavertė tarsi „amžinais varikliais“, kurie ne sykį įrodė savo vertę net ir ekstremaliomis sąlygomis.

Pateikiame septynių patikimiausių dyzelinių variklių sąrašą. Verta pastebėti, kad šie modeliai jau įėjo į istoriją kaip ypatingai ilgaamžiai.

1.6 HDi – bendras „Ford“ ir PSA kūrinys

Pirmą kartą 2002-aisiais pristatytas 1.6 HDi dyzelis tapo vienu populiariausių pasirinkimų daugelyje „Peugeot“, „Citroën“, „Ford“, „Mazda“, „Mini“ ir „Volvo“ modelių. Dėl savo nedidelių eksploatacijos kaštų ir mažo kuro suvartojimo jis greitai pelnė vairuotojų simpatijas.

Tinkamai prižiūrimas variklis be vargo nuvažiuoja 300 tūkst. kilometrų, o švelniai naudojamas net ir dvigubai daugiau. Po 2010 metų jis gaminamas 8 vožtuvų versijoje. Priklausomai nuo modifikacijos, išvysto nuo 75 iki 112 AG.

Pagrindinis privalumas yra pigūs remontai, platus atsarginių dalių pasirinkimas ir ekonomiškumas. Reikėtų stebėti grandinės patvarumą ir DPF filtro būklę, ypač važinėjant tik mieste.

„Volvo 2.4 D / D5“ – penkių cilindrų legenda

Šis 2.4 litro darbinio tūrio penkių cilindrų dyzelinis variklis „Volvo“ modeliuose buvo montuojamas nuo 2001 iki 2014 metų. Jo patikimumas yra išties išskirtinis. Kai kurie šie varikliai be kapitalinio remonto nuvažiuoja ir 500 tūkst. km, o mažiau nei 250 tūkst. km turintis egzempliorius laikomas retenybe.

Variklis ne tik patvarus, bet ir pasižymi puikia važiavimo kultūra bei žemu kuro suvartojimu – tikra ilgų kelionių mašina.

„Mercedes-Benz OM 654“ – modernus ir ekonomiškas

Nuo 2016 metų gaminamas „OM 654“ variklis tapo naujos dyzelių kartos pavyzdžiu. Dėl aliuminio konstrukcijos jis lengvesnis už pirmtakus 35 kg, o 265 AG versijoje su 550 Nm sukimo momentu demonstruoja ir galią, ir taupumą.

Nors aptarnavimas ir nepigus, kaip ir dera „premium“ klasei, rimtų techninių trūkumų neregistruojama. Retkarčiais pasitaikę alkūninio veleno gedimai tapo oficialios „Mercedes“ kampanijos objektu.

VW grupės „2.0 TDI EA288“ ir „EA288 EVO“

Po „dieselgate“ skandalo „Volkswagen“ sukūrė patikimesnius dyzelius – EA288 (2012) ir EA288 EVO (2018). Šie „Common-Rail“ įpurškimo varikliai pasižymi ekonomiškumu, dinamika ir ilgaamžiškumu. Galingesnės versijos (iki 240 AG) turi dvi turbinų pakopas.

Nors reikėtų stebėti vandens siurblio ir turbinos darbą bei reguliariai keisti tepalus, tai vienos iš patikimiausių dyzelinių jėgainių šio gamintojo istorijoje.

1.6 CRDi iš „Kia“ ir „Hyundai“

Šis Europoje sukurtas, Slovakijoje gamintas dyzelis debiutavo 2006 metais ir buvo tobulintas iki 2015 metų. Jis žinomas dėl patikimo grandininio paskirstymo mechanizmo ir „Bosch“ purkštukų.

Pirmųjų metų versijos turėjo tam tikrų problemų su turbokompresoriumi, tačiau po gamintojo korekcijų tapo išties patikimos. Trūksta smagračio ir tai yra privalumas.

„Renault“ / „Nissan 1.6 dCi“

Ši 1.6 litro dyzelinė jėgainė (R9M kodu) nuo 2011 metų montuota „Renault“ ir „Nissan“ modeliuose. 130–160 AG galia, geri ekonominiai rodikliai ir technologinė pažanga – ši kombinacija virto patikima alternatyva 2.0 dCi varikliui.

Tiesa, purkštukai gana jautrūs prastam kurui, todėl šiems varikliams reikia geros kokybės degalų ir reguliarios priežiūros. Taip pat rekomenduojama alyvą keisti kas 15 tūkst. km, o ne kas 30 tūkst., kaip pataria gamintojas.

1.9 JTD – „Fiat“ ir „Alfa Romeo“ pasididžiavimas

Nepaisant stereotipų apie itališkus automobilius, 1.9 JTD variklis tapo pavyzdžiu, kaip turi atrodyti patikimas dyzelis. Paprasta konstrukcija, tvirtos detalės ir platus pritaikymas leido šiam varikliui tapti mėgstamu taksistų pasirinkimu, kai kurios versijos atlaikė 500 tūkst. km be esminių remonto darbų.

Problemos galimos su DPF filtrais naujesnėse versijose, bet tai ne išimtis, o dyzelių standartas.

Šie dyzeliniai varikliai įrodė, kad tinkamai prižiūrimas variklis gali tarnauti ilgiau nei bet kuris garantinis laikotarpis. Nors dyzelių era baigiasi, šie pavyzdžiai dar ilgai bus minima kaip inžinerinės sėkmės istorijos.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas