Prisijunkite
Prisijunkite
Elektrinių automobilių pasaulis nuolat siekia atsakyti į tris pagrindinius klausimus, kaip važiuoti toliau, krauti greičiau ir užtikrinti didesnį saugumą. Daug metų automobilių pramonė viltingai žiūrėjo į vieną technologiją, kuri galėtų išspręsti visas šias problemas vienu metu, tai kietojo kūno baterijos.
Dabar „Mercedes-Benz“ oficialiai paskelbė savo planus, elektriniai automobiliai su tokiomis baterijomis pasirodys rinkoje iki šio dešimtmečio pabaigos. Apie šį sprendimą pranešė „Mercedes-Benz“ technologijų vadovas Markusas Schaferis renginio Kopenhagoje metu.
Tai nėra tik tušti pažadai, vokiečių automobilių gamintojas aiškiai parodė, kad ateities elektromobilių koncepciją grindžia būtent kietojo kūno baterijų technologija. Siekiant šį tikslą įgyvendinti, „Mercedes-Benz“ bendradarbiauja su JAV įmone „Factorial“, kuri specializuojasi šių baterijų kūrime.
Šis bendradarbiavimas jau duoda rezultatų, gamintojas patvirtino, kad sukurtas pirmasis prototipas, paremtas elektrinio „EQS“ sedano platforma, kuriame jau įmontuotos naujos kartos baterijos. Šis automobilis šiuo metu yra bandomas realiomis sąlygomis ir renkami duomenys apie jo veikimą.
Kodėl ši technologija tokia svarbi
Didžiausias šių naujų baterijų privalumas, ženkliai ilgesnis nuvažiuojamas atstumas. „Mercedes-Benz“ kartu su „Factorial“ teigia, kad jų kuriamos kietojo kūno baterijos gali pasiūlyti net iki 25 procentų daugiau energijos nei tokio pat dydžio dabartinės ličio jonų baterijos. Tai reiškia, kad automobilis, kuris dabar įveikia 480 kilometrų viena įkrova, su naujos kartos baterijomis galėtų nuvažiuoti apie 600 kilometrų.
Tai leidžia gamintojams rinktis, kurti ilgo nuotolio elektromobilius arba naudoti mažesnes, lengvesnes baterijas išlaikant dabartinį nuvažiuojamą atstumą. Pastarasis variantas padeda sumažinti automobilio svorį, o kartu ir energijos sąnaudas.
Dar vienas svarbus aspektas yra saugumas. Dabartinės baterijos naudoja skystą elektrolitą, kuris, esant pažeidimui ar gedimui, gali sukelti gaisrą. Tuo tarpu kietojo kūno baterijos naudoja tvirtą, nedegią medžiagą, kuri sumažina perkaitimo ir ugnies riziką.
Kova dėl ateities, kas pirmas pasieks tikslą
Kietojo kūno baterijų kūrimas tapo prioritetu daugeliui automobilių gamintojų visame pasaulyje. „Volkswagen“ bendradarbiauja su „QuantumScape“, BMW dirba su „Solid Power“, o „Mercedes“ partnerė „Factorial“ taip pat vykdo projektus su „Stellantis“, planuojančia jau kitais metais pristatyti demonstracinius automobilius su šiomis baterijomis.
„Mercedes-Benz“ planas iki dešimtmečio pabaigos išvysti serijinius automobilius su kietojo kūno baterijomis, atrodo ambicingas, tačiau kartu ir realistiškas. Technologija vis dar tobulinama, o jos pritaikymas masinei gamybai yra sudėtingas inžinerinis iššūkis.
Kol kas kai kurios bendrovės naudoja tarpinį sprendimą pusiau kietojo kūno baterijas, kurios naudoja gelinį elektrolitą. Tai leidžia pasiekti dalį naujos technologijos privalumų ir naudoti esamus gamybos įrenginius, sumažinant sąnaudas.
„Mercedes-Benz“ aiškiai demonstruoja, kad artėjame prie naujos elektromobilių eros, kurioje baterijos taps galingesnės, lengvesnės ir saugesnės. Belieka laukti, kada ši pažangi technologija pasieks gatves ir taps prieinama visiems.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti