Prisijunkite
Prisijunkite
Seniai praėjo laikai, kai kelionė elektromobiliu iš Vilniaus į pajūrį buvo tikras galvos skausmas. Modernūs elektra varomi automobiliai nuvažiuoja toli, įsikrauna greitai, o įkrovimo infrastruktūra keliuose yra tokia išplėtota, kad keliauti galima net neplanuojant. Vis dėlto didžioji dalis vairuotojų vis dar baiminasi šios technologijos dėl poreikio keisti savo įpročius. Ką siūlo gamintojai, kad būtent tokią publiką galėtų persodinti į tvarų transportą?
Vairuotojai, pasirinkę elektromobilį, dažnu atveju turi susitaikyti su kompromisais: ilgesnėse kelionėse teks dažniau sustoti ir daryti ilgesnes pertraukas, nei keliaujant vidaus degimo varikliu varomu automobiliu, taip pat kelionę gali tekti planuoti atsižvelgiant į įkrovimo stotelių tinklą. Magistralėse, norint nuvažiuoti didesnį atstumą, galbūt nepavyks palaikyti maksimalaus leistino greičio.
Vis dėlto elektromobiliai turi ir neabejotinų privalumų, net jei atmestume ekologinį faktorių – rafinuota, galinga dinamika, tyla važiuojant, pigus energijos papildymas ir gerokai pigesnė eksploatacija. Įvertinę pliusus ir minusus, vairuotojai patys renkasi, kas jiems atrodo svarbiau.
Pagal šiuos aspektus gamintojai mėgsta atskirti modelių gamas. Štai viena „Volkswagen“ modelių linija yra išlikusi tradicinė, o elektrinė – visiškai kitokia, pažymėta „ID.“ ženklais. „Hyundai“ kuria atskirą „Ioniq“ gamą, „Mercedes-Benz“ taip pat turi elektra varomų modelių gamą EQ, sukonstruotą vien tik elektromobiliams skirtos platformos pagrindu. Tie, kuriems reikia elektromobilių, renkasi EQ, o konservatyvesniems vairuotojams išlieka įprastos „Mercedes-Benz“ kuriamos C, E, S, GLC, GLE ir kitos klasės.
Nenori pokyčių
Vis dėlto net tarp pastarųjų pirkėjų yra nemažai tokių, kuriems elektromobilis puikiai tiktų, tačiau jie vis dar vengia persėsti prie elektra varomos transporto priemonės vairo. Kodėl?
„Tarp žmonių, kurie žiūri į elektromobilį kaip į vienintelį automobilį šeimoje, nuvažiuojamo atstumo kriterijus yra itin svarbus. Ir kas, kad jie iš Vilniaus į Palangą važiuoja tik kartą per metus – jeigu yra bent menkiausia tikimybė, kad nenuvažiuos, jiems jau baugu. Be to, apie įkrovimą žmonės užduoda tokių klausimų, kad atrodo, jog tai raketų mokslas. Iš tiesų, kalbant apie elektromobilius, yra daug psichologinės baimės“, – teigia automobilių žurnalistas Vitoldas Milius.
Jo nuomone, dauguma žmonių taip pat nenori keisti savo įpročių. Nors sedanai ir universalai viena įkrova nuvažiuoja gerokai daugiau, prie SUV pripratę žmonės į žemus ir aerodinamiškus automobilius nė nebežiūri. Be to, jie nenori keisti įprastų, mėgstamų modelių – ne visus tenkina elektrinių analogų filosofija.
EQ elektromobilių liniją turintis „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad populiariausias jų gamos modelis – GLC SUV – gaus elektrinę pavarą pernelyg nekeisdamas savo sėkmingiausio produkto filosofijos, netgi ją pagerins. Penkiuose iššūkiuose po kamufliažu paslėptą elektrinio GLC prototipą jau išbandė pats kompanijos vadovas Ola Kallenius.
Kaip atrodys elektrinis „Mercedes-Benz GLC“?
Reklaminiame vaizdo įraše išduodama, kad elektrinis GLC nebus vien perdarytas įprastas GLC: jis pasižymės 8 cm ilgesne ratų baze, todėl keleiviams bus reikšmingai daugiau erdvės, o 570 litrų bagažinės talpa nenusileis modeliui su vidaus degimo varikliu ir pranoks įkraunamąją hibridinę versiją.
Ekspertai teigia, kad elektromobiliai, ypač paaukštinti SUV, dažnai kenčia dėl mažesnio komforto nei analogiški modeliai su vidaus degimo varikliais. Taip yra dėl didesnio jų svorio, o kai kėbulas aukštas, važiuoklė turi būti standesnė, kad automobilis mažiau svyruotų ir nekiltų pavojus apsiversti atliekant agresyvesnius manevrus. „Mercedes-Benz“ pranešė, kad į elektrinį GLC montuos savo flagmano S klasės AIRMATIC orinę pakabą, o aukščiausios komplektacijos versijos turės ir galinius vairuojamus ratus.
Prie elektrinio SUV bus galima kabinti ir sunkias priekabas. Jis galės tempti iki 2,4 tonos svorio. Vairuodamas užmaskuotą elektrinio GLC prototipą O. Kallenius atskleidė ir kai kurių būsimojo modelio techninių charakteristikų: automobilis turės 800 V elektros sistemą, kuri greičiausiose įkrovimo stotelėse galės priimti net iki 320 kW įkrovimo galią. Tokiu būdu per 10 minučių energijos atsargas bus galima papildyti 260 km atstumui.
Labiau veikia psichologija
Ne vieną dešimtį elektromobilių išbandęs V. Milius drąsiai teigia, kad tokio tipo transporto priemonėmis šiandien galima važinėti be didesnių problemų: tą užtikrina tiek pačių mašinų galimybės, tiek nuolat vystoma įkrovimo infrastruktūra.
„Aš pats važinėdamas elektromobiliu jokio streso nejaučiu. Važiuoji, sustoji, įsikrauni ir tęsi kelionę toliau. Infrastruktūra tobulėja žaibiškai. Tačiau nemažai daliai žmonių toks važiavimas nėra natūralus – jie ieško automobilių, kurie viena įkrova nuvažiuotų kuo didesnį atstumą, nors gal to visai nereikia. Jie tiesiog bijo, nes nežino, kaip viskas vyksta, kur sustoti, kaip įkrauti. Tikėtina, kad jie yra girdėję daug blogų istorijų. Taigi įkrovimas vis dar yra labiau psichologinis iššūkis“, – teigia V. Milius.
Elektromobiliai, kaip naujoviškos ir ateities transporto priemonės, iš pradžių sužavėjo technologijų mėgėjus, vėliau prie jų persėdo ir labiau į automobilius įsigilinę vairuotojai. Tuo metu nemažai daliai vartotojų naujovės vis dar kelia baimę. Viena iš galimų išeičių – technologiškai paneigti vartotojų baimes ir sukurti elektrinę versiją taip, kad ši turėtų aiškių privalumų prieš vidaus degimo varikliais varomus analogus. Tačiau ar toks sprendimas sudomins konservatyviausius pirkėjus, automobilių rinkos ekspertai nedrįsta prognozuoti ir laukia rezultatų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti