Prisijunkite
Prisijunkite
„Common Rail“ kuro įpurškimo sistema, atsiradusi XX amžiaus pabaigoje, atnešė tikrą perversmą dyzelinių variklių technologijoje. Dėl jos varikliai tapo tylesni, galingesni ir taupesni. Tačiau šios pažangios sistemos konstrukcija yra sudėtinga ir jautri net menkiausiems eksploatavimo netikslumams. Netinkamas jos naudojimas gali lemti itin brangius gedimus, o remontas kartais kainuoja dešimtis tūkstančių eurų.
Viena dažniausių „Common Rail“ sistemos problemų, nekokybiškas ar užterštas kuras. Net ir nedideli nešvarumai ar vandens pėdsakai gali sukelti rimtų gedimų. Pavyzdžiui, patekus vandeniui į sistemą, gali sugesti aukšto slėgio siurblys.
Jo remontas ar keitimas gali kainuoti kelis tūkstančius eurų. Tuo tarpu purkštukų pažeidimai atsiranda dar greičiau, pakanka vieno blogo bakelio kuro, kad jų veikimas sutriktų, o remontas kainuotų kelis tūkstančius. Dėl to labai svarbu naudoti tik kokybišką degalų tiekimą užtikrinančias degalines.
„Common Rail“ sistema veikia ypač dideliu slėgiu iki 2500 barų. Tokiomis sąlygomis net mažiausi purvo ar vandens lašeliai gali pažeisti delikačius komponentus. Pavojus kyla ir tada, kai automobilis dažnai eksploatuojamas su beveik tuščiu baku.
Tuomet siurblys ima traukti visas nuosėdas nuo bako dugno, kurios vėliau pasiekia aukšto slėgio sistemą. Be to, rizika didėja degalinėse su maža apyvarta arba iškart po kuro pristatymo, kai nuo cisternų dugno pakyla senuose rezervuaruose susikaupusios nuosėdos.
Kuro filtro keitimas, paprastas, bet svarbus žingsnis
Kuro filtras yra viena iš pagrindinių dalių, saugančių „Common Rail“ sistemą nuo žalingų dalelių. Jį reikia keisti pagal gamintojo rekomendacijas paprastai kas 15 - 30 tūkstančių kilometrų. Daugeliui vairuotojų tai atrodo nereikšmingas dalykas, tačiau uždelstas keitimas gali brangiai kainuoti.
Užsikimšęs filtras lemia padidėjusį slėgį sistemoje, siurblio perkrovą ir purkštukų užteršimą. Keitimo kaina, įskaitant darbą, siekia nuo 50 iki 100 eurų, tačiau jei dėl uždelsto keitimo teks remontuoti purkštukus ar siurblį, išlaidos gali viršyti 2000 eurų.
Žiemą „Common Rail“ sistemai tenka papildomi iššūkiai. Kai temperatūra nukrenta žemiau dešimties laipsnių šalčio, degalai tampa klampesni, o siurblio darbas apsunkinamas. Jei starteris sukuojamas ilgiau nei dešimt sekundžių, bet variklis neužsiveda, siurblys dirba be tinkamo sutepimo. Kiekvienas toks bandymas mažina jo tarnavimo laiką. Rekomenduojama atlikti trumpus užvedimo bandymus su pertraukomis, kad veiktų kaitinimo žvakės.
Įspėjamieji ženklai apie artėjantį gedimą
Pirmieji „Common Rail“ sistemos gedimo požymiai, tai sunkesnis variklio užvedimas ryte, nelygus darbas tuščiąja eiga ar trūkčiojimas važiuojant pastoviu greičiu. Gali sumažėti galia, atsirasti dūmingumas juodi dūmai rodo per didelį kuro kiekį, o balti netinkamą įpurškimą. Jei automobilis pereina į avarinį režimą, sumažėja variklio apsukos ir galia, tai ženklas, kad gedimas jau rimtas ir būtina skubi diagnostika.
Vieno purkštuko remontas gali kainuoti nuo 100 iki 200 eurų, viso komplekto, nuo 400 iki 800 eurų. Nauji purkštukai kainuoja dar daugiau iki 2500 eurų už keturis vienetus. Aukšto slėgio siurblio remontas kainuoja nuo 300 iki 1000 eurų, naujas iki 2500 eurų.
Viso „Common Rail“ sistemos remonto kaina gali siekti 3000 eurų ir daugiau. Tai rodo, kad teisinga eksploatacija ir prevencija, kur kas pigesnis ir išmintingesnis sprendimas nei brangus remontas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti