Prabanga už kavos puodelio kainą: lietuviai vis dažniau renkasi automobilius be nuosavybės galvos skausmo

Pranešimas spaudai , 2025-07-28, 10:55
0
Prabanga už kavos puodelio kainą: lietuviai vis dažniau renkasi automobilius be nuosavybės galvos skausmo

Lietuvoje ima ryškėti nauja tendencija – vis daugiau gyventojų renkasi automobilį nuomotis dabar, o sprendimą dėl pirkimo atidėti vėlesniam laikui. Automobilio nuomą su išsipirkimo galimybe aktyviausiai renkasi žmonės neturintys pradinio įnašo, dirbantys savarankiškai ar tiesiog ieškantys daugiau lankstumo.

Pasak ilgalaikės automobilių nuomos paslaugas teikiančios įmonės „Go4Rent“ vadovo Tomo Šūmakario, nors didžioji dalis klientų renkasi patikrintą klasikinį trejetą – BMW 3 ir 5 serijas, „Audi A4“ bei „A6“ ar „Volkswagen Golf“ ir „Passat“ – „Go4Rent“ duomenys rodo, kad klientų pasirinkimai neretai nustebina. Brangiausias šiuo metu aktyvus automobilis portfelyje – daugiau nei 100 tūkst. eurų kainuojantis „Mercedes-Benz GLE“. Tuo metu pigiausias – mažiau nei 5 tūkst. eurų vertės „Seat Leon“.

Remiantis įmonės duomenimis, dažniausiai klientai renkasi automobilius, kurių vertė siekia apie 12 tūkst. eurų, o amžius – iki 13 metų. Pasak T. Šūmakario, būtent šie automobiliai dažniausiai po nuomos būna išperkami klientų.

„Matome vis ryškesnį lūžį žmonių požiūryje – vis mažiau siekiama nuosavybės bet kokia kaina, o vis dažniau ieškoma lankstumo. Tai matyti ne tik automobilių rinkoje – Lietuvoje sparčiai auga dalijimosi paslaugų naudojimas, populiarėja NT projektai su rent2buy galimybe. Panašiai ir su automobiliais: žmonės nori išbandyti, pasitikrinti, ar tinka, o tik tada spręsti dėl įsigijimo. Toks elgesys rodo brandesnį, labiau racionalų vartotoją“, – sako įmonės vadovas.

Ieško lankstumo

T. Šūmakaris pabrėžia, kad automobilių nuomos su išsipirkimo galimybe modelis vis labiau įsitvirtina kaip alternatyva tradiciniam lizingui. Įmonė nuo metų pradžios jau sudarė 311 naujų sutarčių, kurių vertė – 3,5 mln. eurų, o toks skaičius gerokai viršija ankstesnių metų vidurkius.

„Lietuviškas noras turėti nuosavą automobilį vis dar gyvas, tačiau pastebime pokytį – vis daugiau žmonių ieško lankstesnių galimybių. Jie nori išbandyti, naudotis dabar, o sprendimą pirkti priima tada, kai jaučiasi pasirengę. Tą matome iš naujų sutarčių skaičiaus, kuris kasmet reikšmingai auga“, – teigia T. Šūmakaris.

Prenumeratos ekonomikos principas – ir automobiliuose

Šiandien vartotojai vis dažniau renkasi paslaugas pagal prenumeratos modelį – nuo muzikos („Spotify“), žiniasklaidos („Substack“) iki televizijos („Netflix“). Automobiliai – ne išimtis. Fiksuota mėnesio įmoka, į kurią įskaičiuota techninė garantija ir galimybė neįsipareigoti ilgam laikotarpiui, tampa vis svarbesniais argumentais vartotojams.

Pasak T. Šūmakario, net ir aukštesnės klasės automobiliai tampa pasiekiami kaip kasdienės paslaugos.

„Pavyzdžiui, 10 tūkst. eurų kainuojantį automobilį galima nuomoti už maždaug 290 eurų per mėnesį. Tai mažiau nei vidutinė nakvynė savaitgaliui kurorte arba vos 9,5 euro per dieną – mažiau nei du puodeliai kavos“, – teigia jis.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas