Netikėtai pradūrėte automobilio padangą? Specialistai pasakė, ką būtina daryti tokiu atveju

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Netikėtai pradūrėte automobilio padangą? Specialistai pasakė, ką būtina daryti tokiu atveju

Šiuolaikiniuose automobiliuose atsarginės padangos dažnai neberasi. Vietoj jos gamintojai siūlo nedidelį remonto rinkinį, kuris sveria tik apie kilogramą ir užima labai mažai vietos. Rinkinyje paprastai yra kompresorius ir specialus sandarinimo skystis.

Teigiama, kad tai patogesnis ir lengvesnis sprendimas, tačiau ne visada jis iš tikrųjų padeda. Ką daryti, jei kelyje pradurta padanga ir neturite atsarginio rato? Ar tokį gedimą galima išspręsti savarankiškai? Pasirodo, kad taip, tačiau reikia žinoti keletą svarbių taisyklių. 

Remonto rinkinys dažniausiai susideda iš dviejų pagrindinių dalių, mažo kompresoriaus, kuris prijungiamas prie automobilio elektros lizdo, ir buteliuko su specialiu sandarinimo skysčiu. Visa įranga telpa į kompaktišką dėžutę ir neužima daug vietos automobilio bagažinėje. Skystis pagamintas iš polimerų arba latekso mišinio, kuris patekęs į padangos vidų užkemša mažas skylutes. 

Kompresorius padeda ne tik įpurkšti skystį, bet ir pripūsti padangą iki reikiamo slėgio. Šis sprendimas veikia tik labai konkrečiais atvejais. Jis gali būti veiksmingas, jei padanga pradurta smailiu daiktu, pavyzdžiui, vinimi ar varžtu, o skylė nėra didesnė nei penki milimetrai. 

Toks remontas netinka, jei padanga yra perplėšta, pažeistas jos šonas, atsilupęs protektorius ar sugadintas vožtuvas. Tokiais atvejais lieka tik du pasirinkimai, tai naudoti atsarginį ratą, jei jį turite, arba kviesti techninę pagalbą.

Kaip saugiai pasiruošti remontui?

Pirmiausia reikia išlikti ramiam ir sustoti saugioje vietoje, pavyzdžiui, stovėjimo aikštelėje ar kelkraštyje toliau nuo važiuojamosios dalies. Įjunkite avarinius žibintus ir užsidėkite atšvaitinę liemenę. Tuomet apžiūrėkite padangą ir ieškokite pradurimo vietos. Jei matyti įstrigęs daiktas, jo neištraukite, nes jis veikia kaip kamštis ir lėtina oro nutekėjimą. 

Padangą reikėtų pasukti taip, kad vožtuvas būtų apatinėje padėtyje. Tai svarbu, kad skystis galėtų pasiekti pažeidimo vietą. Atsukite vožtuvo dangtelį. Kai kuriais atvejais gali tekti išimti ir vidinę vožtuvo dalį naudojant specialų įrankį, kuris paprastai būna pridėtas rinkinyje. Prijunkite skysčio buteliuką prie kompresoriaus, o tada žarnelę prijunkite prie padangos. Įjunkite automobilio variklį, prijunkite kompresorių prie elektros lizdo ir paleiskite jį. 

Iš pradžių į padangą bus įpurkštas visas sandarinimo skystis, vėliau pradės pūsti orą. Visas procesas užtrunka apie penkiolika minučių. Kai pasiekiamas reikiamas slėgis, atjunkite įrangą, užsukite vožtuvą ir uždėkite dangtelį.

Kodėl būtina važiuoti iškart po remonto?

Po remonto būtina iš karto pradėti važiuoti ir nuvažiuoti bent keletą kilometrų, kad sandarinimo medžiaga pasiskirstytų padangos viduje. Toks remontas yra laikinas, todėl būtina laikytis ribojimų. 

Maksimalus greitis paprastai neturėtų viršyti aštuoniasdešimties kilometrų per valandą, o kelionės atstumas neturėtų viršyti dviejų šimtų kilometrų. Po kelių kilometrų verta sustoti ir patikrinti slėgį. Jei jis mažėja, tai rodo, kad sandarinimas buvo neefektyvus.

Deja, padanga, kurioje buvo naudotas sandarinimo skystis, vėliau negali būti taisoma profesionaliai. Dauguma padangų remonto dirbtuvių atsisako taisyti tokią padangą, nes skystis pažeidžia jos vidų ir neleidžia tinkamai klijuoti lopų. 

Taip pat būtina išvalyti skystį iš ratlankio, o ši procedūra dažnai kainuoja papildomai. Todėl svarbu žinoti, kad laikinas remontas dažnai baigiasi būtinybe keisti padangą.

Kokios yra kitos alternatyvos?

Geriausias sprendimas vis dar išlieka atsarginis ratas. Pilno dydžio padanga leidžia važiuoti be apribojimų, o siauresnis avarinis ratas leidžia tęsti kelionę ribotu greičiu, tačiau be būtinybės keisti pagrindinę padangą nedelsiant. 

Taip pat egzistuoja aerozoliniai purškikliai, kurie veikia panašiai kaip rinkiniai, tačiau jie mažiau veiksmingi ir netinka didesnėms padangoms. Kai kurie gali net pažeisti slėgio jutiklius.

Vairuotojams vertėtų apsvarstyti, ar patogumo vardan verta atsisakyti atsarginės padangos. Nors remonto rinkiniai naudingi, jie turi daug apribojimų. Geriausia būti pasiruošus bet kokiai situacijai ir turėti tiek reikalingas priemones, tiek žinių, kaip jomis naudotis. Pradurta padanga gali užklupti bet kada, todėl svarbu žinoti, ką daryti ir kaip elgtis.

Temos: Eismas
Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas