Paprastas būdas kaip išvengti baudos už greičio matuoklį: gudrybė stebina net ir visko mačiusius, gali baigtis liūdnai

Viktoras Baliulis , 2025-06-17, 07:55
0
Paprastas būdas kaip išvengti baudos už greičio matuoklį: gudrybė stebina net ir visko mačiusius, gali baigtis liūdnai

Lenkijos keliuose, visai kaip ir Lietuvoje, netrūksta vairuotojų, kurie nuolat balansuoja ties pavojinga riba, vos neperžengdami maksimalaus leistino baudos taškų skaičiaus. 

Pagal galiojančią tvarką, tie, kas prie vairo sėdi daugiau nei metus, negali surinkti daugiau nei 24 taškų. Naujiems vairuotojams šis limitas dar griežtesnis – vos 20 taškų.

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose, ypač socialinio tinklo „Facebook“ grupėse, pradėjo plisti nelegalus reiškinys, kurį sukūrė taisykles nuolat pažeidžiantys vairuotojai. Tai baudos taškų pirkimas ir pardavimas. 

Nors toks scenarijus skamba keistai, tačiau šis procesas įgavo pagreitį ir jau tapo pakankamai paplitusia praktika. 

Viskas vyksta gana paprastai - kai pažeidimas užfiksuojamas automatinėmis sistemomis, pavyzdžiui, greičio matuokliais ar šviesoforų kameromis, automobilio savininkui atsiunčiamas pranešimas, prašant nurodyti vairuotoją, kuris tuo metu vairavo. 

Tuomet savininkas gali prisipažinti pats, įvardyti kitą asmenį arba visai nesuteikti informacijos. Pastaruoju atveju, tiesa, gresia dvigubai didesnė piniginė bauda, bet baudos taškai nepriskiriami.

Šioje vietoje ir atsiranda juodoji rinka. Vairuotojai, kurie jau beveik pasiekė leistiną ribą, pradeda ieškoti žmonių, kurie sutiktų perimti jų baudos taškus. 

Asmuo, kuris prisiima kaltę, gauna taškus, baudą, o mainais už tai gauna piniginį atlygį. Įprastai už vieną baudos tašką mokama apie 150 zlotų, kas prilygsta maždaug 35 eurams.

Tiesa, egzistuoja ir visiškai legalus būdas sumažinti baudos taškų skaičių – tai specialūs mokymai. Šiuose kursuose vairuotojai mokomi saugaus eismo, avarinių situacijų valdymo, nagrinėjami teoriniai ir praktiniai aspektai. 

Sėkmingai baigus šiuos kursus galima atsikratyti iki šešių baudos taškų. Visgi tokios pamokos kainuoja apie tūkstantį zlotų ir šia galimybe gali pasinaudoti tik tie, kurie dar neperžengė leistino taškų limito.

Kai riba jau peržengta, vienintelė galimybė grįžti prie vairo – iš naujo laikyti vairavimo egzaminą bei atlikti psichologinį vertinimą. Oficialiuose dokumentuose vis tiek lieka įrašas, kad vairuotojo pažymėjimas buvo atimtas dėl pernelyg dažno taisyklių pažeidimo.

Visgi visa ši baudos taškų prekyba yra rimtas įstatymų pažeidimas. Tokia veikla prilyginama melagingų parodymų pateikimui, o pagal Lenkijos baudžiamąjį kodeksą už tai gresia net iki aštuonerių metų laisvės atėmimo. 

Advokatai įspėja, kad nors visa tai kai kam atrodo kaip nekaltas sandoris, įstatymai aiškiai draudžia tokio pobūdžio susitarimus, o atsakomybė tenka abiem pusėms – tiek tam, kuris taškus perleidžia, tiek tam, kuris juos perka.

Be to, kai kuriais atvejais prekyba taškais iš viso yra beprasmė, nes kartais užtenka sumokėti didesnę baudą ir visai išvengti taškų. Pavyzdžiui, jei transporto priemonės savininkas nenurodo, kas vairavo, jam taikoma dviguba piniginė bauda, tačiau baudos taškai nesuteikiami.

Svarbu paminėti ir tai, kad nuo 2023 metų rugsėjo 17 dienos Lenkijoje įsigaliojo nauja baudos taškų skaičiavimo sistema. Dabar taškai galioja vienerius metus nuo baudos sumokėjimo arba nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos. 

Anksčiau laikas buvo skaičiuojamas nuo pažeidimo įvykdymo datos. Tokiu būdu skatinama kuo greičiau susimokėti baudą, nes tik tuomet pradeda skaičiuotis metų laikotarpis, po kurio taškai nurašomi.

Įstatymas numato, kad bauda turi būti sumokėta per septynias dienas, todėl vilkinti šį procesą paprasčiausiai neapsimoka. Kuo greičiau sumokėta, tuo greičiau prasideda taškų galiojimo laikotarpis.

Galima drąsiai teigti, kad rizikuoti dalyvaujant nelegaliose schemose tikrai neapsimoka. Vietoje trumpalaikės naudos galima sulaukti rimtų problemų su teisėsauga, o pasekmės gali lydėti dar ilgai. 

Tvarkinga ir atsakinga vairavimo kultūra visada yra saugesnis ir ilgalaikėje perspektyvoje naudingesnis kelias.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas