Prisijunkite
Ina Jonaitienė
Paskelbta
Prisijunkite
Ina Jonaitienė
Paskelbta
Degalų sąnaudos dažnai priklauso ne tik nuo automobilio techninių savybių, bet ir nuo to, kaip jį vairuojame bei kokias funkcijas naudojame kasdien. Nors dauguma vairuotojų galvoja, kad pagrindinės išlaidos susijusios tik su variklio darbo efektyvumu ar važiavimo stiliumi, iš tiesų svarbus ir toks iš pirmo žvilgsnio nekaltas dalykas kaip kondicionierius.
Tai vienas iš dažniausiai naudojamų komforto elementų, tačiau jo poveikis degalų sąnaudoms dažnai nuvertinamas. Vasarą, kai termometro stulpelis šokteli aukštyn, kondicionierius tampa išsigelbėjimu.
Visgi vos jį įjungus, variklis turi atlikti papildomą darbą. Kompresorius įsitraukia į veiklą, naudodamas dalį variklio galios. Tai ypač jaučiama važiuojant mieste, kur automobilis dažnai stovi kamščiuose ar juda nedideliu greičiu.
Tokiu atveju sąnaudos šokteli dar labiau, nes variklis dirba mažesniu efektyvumu, bet vis tiek privalo palaikyti kondicionieriaus veikimą.
Automatinis klimato režimas, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo patogus, nes viską padaro už jus, iš tiesų yra nuolatinis energijos ėdikas. Sistema stengiasi palaikyti nustatytą temperatūrą, todėl net jei salonas tik šiek tiek įkaista, kondicionierius tuoj pat reaguoja, įjungdamas stipresnį vėsinimą.
Bėda ta, kad tai vyksta net tada, kai to gal ir nereikia, ypač jei temperatūros svyravimai salone nedideli. Ką daryti, kad neprarastumėte komforto, bet ir netuštintumėte bakų be reikalo?
Rekomenduojama elgtis protingai ir įjungti kondicionierių tik tada, kai karštis iš tikrųjų kelia diskomfortą. Jei temperatūra siekia apie 22–25 laipsnius, dažnai pakanka tiesiog atidaryti langą ir išvėdinti saloną.
Taip pat reikėtų vengti staigių temperatūros skirtumų tarp išorės ir vidaus, nes tai ne tik didina sąnaudas, bet ir nėra sveika organizmui. Nereikėtų pamiršti ir tokios funkcijos kaip oro recirkuliacija. Įjungus šį režimą, automobilio vėdinimo sistema nustoja traukti karštą orą iš lauko, o vietoj to cirkuliuoja viduje esantis jau atvėsintas oras.
Tai leidžia kondicionieriui veikti mažesniu pajėgumu, nes nebereikia nuolat vėsinti naujo oro srauto. Tokiu būdu galima pasiekti pageidaujamą temperatūrą greičiau ir su mažesnėmis sąnaudomis.
Verta prisiminti ir dar vieną svarbų faktą, jog atviri langai važiuojant dideliu greičiu, pavyzdžiui, magistralėje, ne visada yra geresnė alternatyva. Aerodinaminis pasipriešinimas gerokai išauga, o tai lemia beveik tokį patį degalų suvartojimo padidėjimą, kaip ir veikiantis kondicionierius.
Todėl užmiestyje verta rinktis lengvą vėsinimą kondicionieriumi, o mieste atsivėdinti pravėrus langus. Kondicionieriaus poveikio degalų sąnaudoms neįmanoma visiškai išvengti, tačiau jį galima sumažinti.
Gudrus naudojimas, temperatūros valdymas ir recirkuliacijos funkcijos įtraukimas leidžia mėgautis vėsa be didesnių išlaidų. Tai ypač svarbu tiems, kurie dažnai keliauja, važinėja kasdien ar tiesiog nori mažinti savo automobilio eksploatacines išlaidas.
Taip pat, nepamirškite, kad net ir moderniausi automobiliai negali apsaugoti jūsų nuo netinkamo elgesio pasekmių. Jei norite važiuoti ekonomiškai, svarbu ne tik pasirinkti tinkamą automobilį, bet ir išmokti jį naudoti taip, kad kiekvienas litras būtų išnaudotas tikslingai.
Patogumas ir taupumas tikrai gali eiti koja kojon, reikia tik šiek tiek sąmoningumo.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti