„Nissan“ susiduria su elektromobilių baterijų krize, naujų automobilių teks laukti gerokai ilgiau

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Nissan“ susiduria su elektromobilių baterijų krize, naujų automobilių teks laukti gerokai ilgiau

„Nissan“ pristatė visiškai atnaujintą „Leaf“ modelį, kuris turėtų pasirodyti 2026 metais. Tai bus naujos kartos elektromobilis, sukurtas ant modernios platformos ir pasižymintis iš esmės pakeistu dizainu. Pirmosios apžvalgos itin palankios, tai automobilis giriamas už dinamiką, patrauklią kainą ir pažangias technologijas.

Tačiau džiaugsmą temdo rimta problema, tai baterijų tiekimas. Be jų šiuolaikiniai elektromobiliai tiesiog negali egzistuoti, o tiekimo grandinė šiuo metu stringa. Dėl to „Nissan“ teks mažinti gamybos apimtis ir pristatyti rinkai kur kas mažiau automobilių, nei planuota.

Kaip skelbia „Nikkei“, „Nissan“ buvo priversta perpus sumažinti planuotą gamybą. Nors oficialus pristatymo grafikas nesikeičia, pardavimui skirtų automobilių bus kur kas mažiau. Tai reiškia, kad pirmieji pirkėjai susidurs su ilgomis laukimo eilėmis.

Pagrindinė problema yra baterijų gamintojas nesugeba pristatyti reikiamo kiekio aukštos įtampos akumuliatorių. Šis komponentas yra elektromobilio „širdis“, tad bet koks tiekimo sutrikimas iškart atsiliepia visai gamybai. Nors „Nissan“ kol kas oficialiai nepatvirtino šių duomenų, ekspertai įsitikinę, kad situacija yra rimta. Ypač stipriai tai paveiks Japonijos ir JAV rinkas.

Poveikis pirkėjams

„Leaf“ gamyba vykdoma „Tochigi“ gamykloje Japonijoje. Per artimiausius mėnesius planuojama pagaminti keliais tūkstančiais automobilių mažiau nei numatyta. Dėl to užsakymai gali nusikelti gerokai į priekį.

Tokios situacijos elektromobilių rinkoje nėra naujiena. Akumuliatorių gamyba yra sudėtingas procesas, priklausantis nuo daugybės tiekėjų, žaliavų ir technologijų. Jei bent vienoje grandyje atsiranda spraga, tai iškart sukelia užsakymų vėlavimus. Pirkėjams tai gali reikšti mėnesiais ilgesnį laukimą. Kai kuriose rinkose automobiliai bus pristatomi mažesniais kiekiais, todėl pasiūla neatitiks paklausos.

Ko tikėtis ateityje?

Nors pradžia gali būti sudėtinga, „Nissan“ tikisi, kad tiekimo problemos laikui bėgant bus išspręstos. Įmonė stengiasi stabilizuoti baterijų gamybą, nes šis komponentas bus reikalingas ne tik „Leaf“, bet ir kitiems būsimiems elektromobilių modeliams.

Ekspertai pabrėžia, kad tokie sutrikimai atskleidžia platesnę problemą – globalią priklausomybę nuo akumuliatorių gamintojų. Vis daugiau gamintojų investuoja į baterijų gamyklas, kad ateityje išvengtų tokių krizių.

Jeigu „Nissan“ pavyks greitai spręsti tiekimo iššūkius, ilgainiui naujasis „Leaf“ vis tiek gali tapti sėkmės istorija. Tačiau pirmieji pirkėjai turės kantriai palaukti, kol gamykla pradės veikti visu pajėgumu.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas