Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Indijos kompanija pristatė motociklą, kuris pralenkia net ir superautomobilius, skaičiai nustebins daugelį
Indijos bendrovė „Ola Electric“ pastaraisiais metais sulaukia vis daugiau dėmesio, o dabar ji ryžtingai siekia pakeisti nusistovėjusią motociklų rinką. Iki šiol labiau žinoma dėl elektrinių paspirtukų gamybos, įmonė nori įžengti į sportinių motociklų segmentą ir taip mesti iššūkį pasaulinėms markėms.
Pagrindinis jos „koziris“, tai naujas projektas pavadinimu „Diamondhead“, kuris pristatytas renginyje „Sankalp 2025“. Gamintojas skelbia itin ambicingus planus, tai elektra varomas sportinis motociklas turėtų nuo nulio iki šimto kilometrų per valandą įsibėgėti vos per dvi sekundes.
Tokie rodikliai paprastai priskiriami tik pačiai brangiausiai rinkos produkcijai, tačiau „Ola Electric“ siūlo tai už maždaug 22 tūkst. eurų ekvivalentą. Skamba kaip revoliucija dviračių transporto pasaulyje, tačiau kyla klausimas, ar ši vizija realiai įgyvendinama.
„Diamondhead“ jau dabar sulaukė įvairių vertinimų, tai vieni žavisi inovacijomis ir kaina, kiti įžvelgia per didelį atotrūkį tarp pažadų ir realybės. Pažvelkime, ką šis modelis žada, kokiomis technologijomis bus aprūpintas ir ar iš tiesų jis gali sukrėsti rinką.
Dizainas ir konstrukcija
Motociklo prototipas išsiskiria ypatingu dizainu. Priekinė dalis primena deimanto formą, ją papildo plonas horizontaliai išdėstytas LED žibintas. Sportišką charakterį pabrėžia žemai nuleistos vairalazdės ir veidrodėliai, įmontuoti vairų galuose.
Tačiau labiausiai stebina ne išvaizda, o naudojamos medžiagos, tai kosminės klasės aliuminis, anglies pluoštas ir magnis. Šie komponentai leidžia ženkliai sumažinti motociklo svorį, o paprastai jie sutinkami tik itin brangiuose modeliuose, kurių kaina viršija šimtą tūkst. eurų.
Aerodinamika ir ergonomika
„Diamondhead“ kūrėjai planuoja įdiegti aktyvią aerodinamiką, tai kėbulo elementai turėtų automatiškai prisitaikyti prie važiavimo sąlygų. Be to, motociklas bus aprūpintas adaptyvia pakaba, kuri realiu laiku reaguos į kelio dangą.
Dar viena naujovė yra vadinamoji aktyvioji ergonomika, leidžianti elektroniniu būdu reguliuoti vairą bei pakojus net važiuojant. Tokios funkcijos iki šiol buvo beveik neįsivaizduojamos šioje kainų kategorijoje. Gamintojas deklaruoja, kad „Diamondhead“ pasieks 100 km/h greitį vos per dvi sekundes.
Tai rodiklis, prilygstantis greičiausiems pasaulio motociklams, nepriklausomai nuo to, ar jie varomi benzinu, ar elektra. Energiją tiekia bendrovės kuriamos 4680 „Bharat“ baterijos, kurios dar tobulinamos, bet turėtų užtikrinti didelį našumą. Toks sprendimas taip pat rodo norą mažinti priklausomybę nuo kitų tiekėjų ir didinti technologinę nepriklausomybę.
„Ola Electric“ siekia, kad „Diamondhead“ išsiskirtų ne tik galia, bet ir išmaniosiomis sistemomis. Numatyta įdiegti aktyvų stabdymą, adaptyvų greičio palaikymą ir dirbtiniu intelektu valdomą traukos kontrolę.
Tokios funkcijos, paprastai naudojamos moderniuose automobiliuose, motociklų pasaulyje yra retenybė. Gamintojas taip pat kuria išmanų „AR“ šalmą, galintį sinchronizuotis su motociklu ir rodyti vairuotojui greitį, navigaciją bei įspėjimus tiesiai ant stiklo. Tai galėtų reikšmingai padidinti saugumą, jei tik technologija veiks sklandžiai.
Abejonės ir realybė
Nors visa tai skamba itin patraukliai, kyla rimtų klausimų dėl įgyvendinimo. Serijinė premjera numatyta tik 2027 metų viduryje, tai ilgas laukimo laikotarpis, galintis reikšti, kad gamintojas dar nėra pasiruošęs tokiai didelės apimties gamybai.
Be to, ankstesnis modelis „Roadster“ rinkoje sulaukė gana šalto priėmimo, todėl kyla abejonių, ar „Ola Electric“ sugebės įtikinti pirkėjus naujuoju projektu. „Diamondhead“ neabejotinai pritraukia dėmesį ir žavi savo pažadais, tai greičiu, medžiagomis, pažangiomis technologijomis ir patrauklia kaina. Jei bent dalis šių planų taps realybe, rinkoje gali įvykti tikra revoliucija.
Tačiau kol kas didelė dalis lieka tik ant popieriaus, o realus išbandymas laukia dar po kelerių metų. „Ola Electric“ teks įrodyti, kad jos ambicijos nėra tik rinkodaros triukas, bet pagrįstas technologinis proveržis.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti