Vis daugiau pirkėjų renkasi A2 kategorijos motociklus: atrodo silpnas, bet realybėje galios pakanka

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Vis daugiau pirkėjų renkasi A2 kategorijos motociklus: atrodo silpnas, bet realybėje galios pakanka

Automobilių vairuotojui, nusprendusiam išsilaikyti motociklininko pažymėjimo kategoriją, gali susisukti galva nuo pasirinkimų. Pilnamečiui, panorusiam vairuoti lengvąjį automobilį, viskas aišku – reikalinga B kategorija. Tačiau nusprendus sėsti ant motociklo, tenka rinktis tarp A1, A2 ir A kategorijų.

Grubiai tariant, A1 skirta motoroleriams, A kategorija leidžia vairuoti bet kurį motociklą, tačiau tam reikia tinkamo amžiaus, o A2 kategorija, jau sulaukus pilnametystės, atveria duris į motociklų, kurių galingumas neviršija 35 kW, pasaulį. Motociklų pasirinkimas čia didelis, bet lieka klausimas – ar tokios galios pakanka?

Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad A2 kategorija tėra tarpinis etapas siekiantiems pilnavertės A kategorijos, naujų motociklų rinkos tendencijos rodo, kad tai nebūtinai prastesnis ar nevisavertis pasirinkimas. 

Štai itin populiarėjančiame lengvųjų „Adventure“ tipo motociklų segmente kone visi favoritai atitinka būtent A2 kategorijos kriterijus: „CFMOTO 450MT“, „Royal Enfield Himalayan 450“ ar „Honda NX500“. Visai neseniai BMW taip pat pristatė šiai kategorijai skirtą „F450 GS“.

Šių motociklų populiarumo priežasčių toli ieškoti nereikia – tai dažniausiai lengvi, manevringi, lengvai valdomi ir beveik bet kokiomis sąlygomis pravažūs modeliai. Visi išvardinti motociklai sveria mažiau nei 200 kg – tai jau puikus rodiklis.

Kai kurių masė dar mažesnė: paruoštas važiavimui su visais skysčiais ir pilnu degalų baku „CFMOTO 450MT“ sveria 185 kg. Naujausias BMW, gamintojo teigimu, sveria tik 175 kg.

„Kasdien važinėju negalingu, lengvu motociklu. Neslėpsiu, kartais pagalvoju, kad norėčiau daugiau galios, tačiau tie momentai trumpalaikiai ir emociniai. Daugiau jos prireiktų nebent ilgai keliaujant greitkeliais, bet net ir ten galima nuvažiuoti toli bet kokiu motociklu – tai įrodė Aidas Bubinas ir Linas Pečiukaitis, 125 cc motociklais įveikę daugiau nei 2 000 kilometrų per parą. Kita vertus, net ir turėdamas galingesnį motociklą, į greitkelius daugiau nei dabar nevažiuočiau. Didelio greičio mėgavimuisi važiavimu tikrai nereikia“, – teigia konkurso „Lietuvos metų motociklas“ organizatorius Justas Lengvinas.

Reikia būti savikritiškiems

Svarbu pažymėti, kad nors motociklai dažnai siejami su ilgomis kelionėmis, vis dažniau jie tampa kasdienėmis transporto priemonėmis, skirtomis patogiam judėjimui mieste ar savaitgalio išvykoms. Ir nors „Adventure“ tipo motociklai jau ne vienerius metus karaliauja tarp populiariausių, A2 kategoriją atitinkančių motociklų gausu ir kituose segmentuose. Pavyzdžiui, populiariausias prekių ženklas Europoje „CFMOTO“ siūlo ir sportinius, ir „Cruiser“ tipo modelius, kurių variklių galingumas neviršija 35 kW.

Beje, net ir didžiuosius modelius, pavyzdžiui, „CFMOTO 800MT Explore“, galima įsigyti su sumažintu galingumu, pritaikytu būtent A2 kategorijai. Kad tarp motociklininkų toks pasirinkimas yra paklausus, rodo ir faktas, kad tokias galimybes siūlo beveik visi didieji motociklų gamintojai – „Yamaha“, „Honda“ ar BMW.

Įvairiausius dviračių transporto priemonių modelius skirtingomis sąlygomis išbandęs J. Lengvinas pataria prieš perkant motociklą kritiškai įvertinti, kam jis bus reikalingas ir kokiais keliais daugiausia teks važiuoti.

„Pirmiausia reikia nuoširdžiai atsakyti sau, kam motociklas bus naudojamas. Jei niekada nekeliavai ir vos nusipirkęs motociklą jau svajoji apkeliauti Europą, tikėtina, kad apsiribosi Lietuva ar Baltijos šalimis.

Kalbu iš patirties – nors mintis apie garaže stovintį motociklą kviečia leistis į kelionę, didžiąją dalį kilometrų susuku tvarkydamas kasdienius reikalus. O jei ir išsiruošiu į nedidelę kelionę, galios trūkumo nejaučiu. Dažnai mums pakanka lengvesnės, silpnesnės ir galiausiai pigesnės technikos. Ir čia atsiranda populiarėjanti A2 kategorija, kurios motociklų galios pakanka daugiau nei 90 procentų važiavimo laiko, o kaina yra gerokai draugiškesnė kišenei“, – dėsto pašnekovas.

Šiuos žodžius patvirtina ir faktai – visus minėtus naujus motociklus („CFMOTO 450MT“, „Royal Enfield Himalayan 450“ ar „Honda NX500“), išskyrus BMW, kurio kainos dar neatskleidžiamos, galima įsigyti už mažiau nei 7 000 eurų, o pavasarį vykusiuose „Lietuvos metų motociklo 2025“ rinkimuose „CFMOTO 450MT“ modelis buvo išrinktas geriausiu biudžetiniu motociklu mūsų šalyje.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas