Rekordinis „Polestar 3“ elektromobilio važiavimas: elektrinis visureigis per parą įveikė beveik 1000 km

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Rekordinis „Polestar 3“ elektromobilio važiavimas: elektrinis visureigis per parą įveikė beveik 1000 km

Liepos mėnesį „Lucid Air Grand Touring“ tapo oficialiu Gineso pasaulio rekordo savininku kaip elektrinis automobilis, nuvažiavęs ilgiausią atstumą vienu įkrovimu. Jis įveikė net 1 205 kilometrus, parodydamas, kokias galimybes gali pasiekti modernios baterijų technologijos.

Toks pasiekimas tapo įspūdingu įrodymu, kad elektromobiliai gali būti konkurencingi net ir ilgesnėse kelionėse, kuriose anksčiau dominavo tradiciniai degaliniais varomi automobiliai. Dabar savo įrašą Gineso pasaulio rekordų knygoje gavo ir „Polestar 3“. Tačiau čia yra svarbi detalė, šis rekordas galioja tik elektriniams visureigiams. Kitaip tariant, tai yra toliausiai vienu įkrovimu nuvažiavęs elektrinis SUV modelis. 

Tai reiškia, kad „Lucid“ vis dar išlieka absoliučiu lyderiu tarp visų elektromobilių, o „Polestar 3“ užima pirmą vietą savo klasėje. Šis pasiekimas vis tiek yra svarbus, nes visureigiai paprastai yra sunkesni, didesni ir dėl savo aerodinamikos nuvažiuoja trumpesnį atstumą nei lengvieji automobiliai.

Rekordinis atstumas ir skirtumai tarp modelių

„Polestar 3“ pavyko nuvažiuoti 935,44 kilometro vienu įkrovimu, o tai yra itin solidus rezultatas, turint omenyje šio tipo automobilio dydį ir svorį. Visgi šis skaičius gerokai mažesnis nei „Lucid“ pasiektas rezultatas, nors jų baterijų talpa beveik identiška, „Polestar“ turi 111 kWh, o „Lucid“ net 112 kWh. 

Skirtumas slypi ne baterijos dydyje, o kitose technologinėse srityse, kaip pavaros sistemos efektyvume, aerodinamikos sprendimuose ir energijos valdymo algoritmuose. Šie veiksniai lemia, kiek realiai galima išspausti kilometrų iš kiekvieno įkrauto kilovatvalandės.

Kelionės sąlygos ir pasiekimai

Rekordinė kelionė truko 22 valandas ir 57 minutes, o automobilis važiavo įvairiomis oro sąlygomis, tarp jų ir lyjant lietui. Tokie orai paprastai padidina energijos sąnaudas, nes drėgna kelio danga sukuria didesnį pasipriešinimą riedėjimui, o šaltis gali sumažinti baterijos efektyvumą. 

Vis dėlto „Polestar 3“ pasiekė puikų energijos suvartojimo rodiklį, 12,1 kWh šimtui kilometrų, arba 19,5 kWh šimtui mylių. Ypač įdomu tai, kad net pasiekus oficialų 706 kilometrų WLTP nuotolį, baterijoje vis dar buvo 20 procentų įkrovos. O rodant 0 procentų, automobilis dar sugebėjo nuvažiuoti papildomus 12,8 kilometro, įrodydamas, kad gamintojas palieka tam tikrą „rezervą“.

Nepaminėta svarbi informacija

Kaip ir „Lucid“ atveju, gamintojas nepateikė informacijos apie tai, kokiu vidutiniu greičiu buvo važiuojama rekordą pasiekusio bandymo metu. Greitis yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių elektromobilio nuotolį, todėl tokia informacija galėtų geriau paaiškinti galutinį rezultatą. Pavyzdžiui, važiuojant mažesniu greičiu energijos sąnaudos ženkliai sumažėja, o dideli greičiai greitai „suryja“ baterijos atsargas. Tokie duomenys leistų tiksliau įvertinti, kiek šis rekordas artimas realioms vairavimo sąlygoms.

Reikšmė elektromobilių rinkai

Šis pasiekimas yra dar vienas įrodymas, kad elektromobilių technologijos nuolat tobulėja ir leidžia įveikti vis didesnius atstumus be įkrovimo. Nors „Polestar 3“ rezultatas neprilygsta absoliučiam „Lucid“ rekordui, jis parodo, kad elektriniai visureigiai gali būti patikimi ilgesnėms kelionėms ir nebūtinai turi nusileisti lengviesiems automobiliams. Tai suteikia daugiau pasitikėjimo vairuotojams, svarstantiems perėjimą prie elektromobilių, ypač tiems, kurie renkasi talpesnius ir erdvesnius SUV modelius.

Ateityje, tobulėjant aerodinamikos sprendimams, baterijų chemijai ir energijos valdymo technologijoms, skirtumas tarp visureigių ir lengvųjų elektromobilių nuvažiuojamo atstumo gali dar labiau sumažėti. Toks rekordas rodo ne tik technologinį progresą, bet ir konkurenciją tarp gamintojų, kurie siekia įtikinti pirkėjus, kad jų modelis gali nuvežti toliau, greičiau ir efektyviau.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas