Sugriautas didžiausias elektromobilių mitas: tyrimas atskleidė, kaip iš tikrųjų sensta jų baterijos

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Sugriautas didžiausias elektromobilių mitas: tyrimas atskleidė, kaip iš tikrųjų sensta jų baterijos

Viena didžiausių žmonių baimių, renkantis elektrinį automobilį, tai kad baterija greitai susidėvės. Daugelis įsivaizduoja, jog po kelių metų jų automobilis nuvažiuos vos kelis kilometrus, kaip senas išmanusis telefonas. Tačiau naujas tyrimas rodo, kad ši baimė dažniausiai nepagrįsta.

Baterijos tikrai sensta, tačiau ne taip greitai ir ne taip dramatiškai, kaip mano dauguma vairuotojų. Šiuolaikinės technologijos užtikrina, kad net po kelerių metų automobilio rida išliktų labai panaši į pradinę. Šį faktą patvirtino įmonė „Recurrent“, analizuojanti realius EV duomenis.

Tyrėjai išnagrinėjo tūkstančių elektromobilių baterijų būklę po trejų naudojimo metų. Rezultatai parodė, kad nuvažiuojamas atstumas mažėja labai nedaug, o kai kurių gamintojų automobiliuose pokyčiai beveik nepastebimi. Tai gera žinia dabartiniams ir būsimiems EV vairuotojams.

Kurie elektromobiliai išlaikė didžiausią ridą?

Tyrime geriausiai pasirodė „Cadillac“, „Hyundai“ ir „Mercedes-Benz“ elektromobiliai. Šie modeliai po trejų metų demonstravo minimalų, beveik nematomą nuvažiuojamo atstumo sumažėjimą. Tai rodo aukštą jų baterijų technologijų kokybę.

Labai gerai pasirodė ir „Tesla“. Jos elektromobiliai išlaikė daugiau nei 96 proc. pradinės ridos. Tokie skaičiai leidžia daryti išvadą, kad modernūs EV gali tarnauti ilgai ir patikimai be reikšmingų baterijos nuostolių.

Net „blogiausi“ rezultatai nėra blogi

Žemiau reitinge atsidūrė „Volkswagen“, „BMW“ ir „Jaguar“. Tačiau net jie išlaikė daugiau nei 90 proc. pradinės ridos. Tai vis dar puikus rezultatas kasdieniam naudojimui ir įrodo, jog net prasčiausi atvejai nėra pavojingi.

Svarbu ir tai, kad šių gamintojų prastesni rodikliai gali būti susiję su senesniais modeliais. Pavyzdžiui, BMW duomenis veikia senasis „i3“ modelis, o „Jaguar I-Pace“ ir „Chevy Bolt“ taip pat turi ankstesnės kartos baterijas. Naujesni modeliai yra kur kas patikimesni.

Kaip gamintojai slepia baterijos senėjimą?

Automobilių baterijos turi vadinamuosius „buferius“. Tai paslėpta baterijos talpa, kurios naujas automobilis nenaudoja. Senstant baterijai, automobilio programinė įranga atveria šią atsargą, todėl vairuotojas nejaučia pokyčių.

Gamintojai taip pat gali išleisti programinės įrangos atnaujinimus. Jie gali pakoreguoti energijos naudojimą, stabdymo atkūrimą ar automobilio dinamiką. Toks optimizavimas dar labiau sumažina pastebimą ridos kritimą.

Baterijos sensta greičiau pradžioje

Tyrimas parodė, kad daugiausia ridos prarandama pirmaisiais metais. Vėliau baterijos senėjimas sulėtėja ir tampa stabilus. Tai reiškia, kad pradinis nuosmukis yra didžiausias, o toliau rida keičiasi labai lėtai.

Dar vienas svarbus faktas, tai dauguma EV pirmus metus nuvažiuoja net daugiau nei nurodyta oficialiuose duomenyse. Tai reiškia, kad net po kelių metų automobilio reali rida vis tiek gali būti arti deklaruotos.

EV baterijų baimė jau tapo pasenusi

Kuo daugiau elektromobilių rieda keliais, tuo daugiau turime realių duomenų. Šie duomenys aiškiai rodo, kad EV baterijos yra patikimesnės, nei daugelis mano. Šiuolaikiniai elektromobiliai gali tarnauti ilgai, o jų rida išlieka stabili.

Tad baimė, kad elektrinis automobilis taps bevertis po kelerių metų, jau nebeatitinka realybės. Šiandieninės baterijos yra stiprios, išmanesnės ir patvaresnės nei bet kada anksčiau.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas