Trūkt už vadžių, vėl iš pradžių: JAV milžinė „Tesla“ ir vėl stato viską ant automobilių be vairuotojų

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Trūkt už vadžių, vėl iš pradžių: JAV milžinė „Tesla“ ir vėl stato viską ant automobilių be vairuotojų

Po kelių metų lėtesnio augimo ir sustabdytų gamyklų planų „Tesla“ vėl spaudžia akceleratorių. Įmonės vadovas Elonas Muskas paskelbė, kad bendrovė planuoja spartinti elektromobilių gamybą kiek tik įmanoma. Tokį posūkį jis grindžia tuo, kad, anot jo, pagaliau įgijo „aiškumo“ dėl seniai žadėto tikslo, tai visiškai autonominio vairavimo.

E. Muskas teigia, kad kai tik „Tesla“ automobiliai galės važiuoti be žmogaus priežiūros, kiekvienas norės juos turėti. Šis įsitikinimas keičia visą bendrovės strategiją, nors skeptikai primena, kad panašius pažadus jis kartoja jau šešerius metus. Vis dėlto šįkart planai skamba drąsiau nei bet kada anksčiau.

Dar neseniai „Tesla“ kovojo su mažėjančia paklausa. Nors gamyklos teoriškai galėtų pagaminti iki 3 mln. elektromobilių per metus, realiai išnaudojama vos apie 60 proc. pajėgumų. Dėl to buvo sustabdyti keli dideli projektai, įskaitant planuotą gigafabriką Meksikoje.

Nauja kryptis, tai „Cybercab“ be vairo ir pedalų

Svarbiausiu naujojo plano elementu Muskas vadina „Cybercab“, tai futuristinį automobilį, neturintį nei vairo, nei pedalų. Pasak jo, būtent šis modelis taps pagrindine „Tesla“ gamybos plėtros kryptimi. Serijinė gamyba turėtų prasidėti 2026 metų antrąjį ketvirtį.

Tačiau rizika milžiniška. Jei iki to laiko „Tesla“ nesukurs tikro, visiškai savarankiško vairavimo, „Cybercab“ taps beverčiu projektu. Ši investicija, tai viskas arba nieko, ir daugelis pramonės ekspertų vadina ją viena drąsiausių E. Muskui būdingų avantiūrų.

„Killer app“ ar galima rašyti žinutes važiuojant

E. Muskas savo viziją grindžia paprastu klausimu, tai „Ar galėsi rašyti žinutes, kai automobilis pats važiuoja?“ Jo įsitikinimu, kai tik automobilis taps toks saugus, kad vairuotojas galės užsiimti telefonu, paklausa išaugs neįtikėtinai. „Tą akimirką kiekvienas, galintis įsigyti automobilį, jį pirks“, sako jis.

Tokie pareiškimai kelia tiek susižavėjimą, tiek abejonių. Juk E. Muskas ne kartą žadėjo, kad „Tesla“ netrukus pristatys visiškai autonominį vairavimą, tačiau technologija vis dar nėra iki galo patikima. Inžinieriai susiduria su milžiniškais iššūkiais, ypač kai kalbama apie saugumo patvirtinimus.

Didelis spaudimas ir dar didesnės ambicijos

E. Muskas teigia, kad iki šių metų pabaigos iš „Robotaxi“ parko Ostine bus pašalintas saugos prižiūrėtojas, o „pilnai autonominis vairavimas“ taps prieinamas visiems vartotojams. Šie planai itin ambicingi, o laiko liko nedaug.

Visa automobilių pramonė stebi, ar „Tesla“ pavyks įrodyti, kad programinė įranga gali tapti svarbesnė už gamybą. Jei projektas pasiteisins, tai pakeis visos transporto rinkos taisykles. Tačiau jei ne, tai rizikuojama, kad „Cybercab“ taps dar viena „Cybertruck“ istorija, kur pažadai buvo greitesni už realybę.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas