Prisijunkite
Prisijunkite
Muzikos transliacijos milžinė „Spotify“ pirmąjį 2025 metų ketvirtį užbaigė pasiekusi neeilinių rezultatų. Dar visai neseniai kritikuota dėl nepakankamų išmokų kūrėjams, šiandien bendrovė vis labiau įsitvirtina kaip stabiliai pelną nešanti technologijų įmonė.
Šių metų pradžioje įmonė fiksavo vieną sėkmingiausių ketvirčių savo istorijoje – ne tik pritraukė milijonus naujų mokančių vartotojų, bet ir paskelbė rekordinį veiklos pelną. Tuo pačiu buvo atnaujinta ir statistika apie visus platformos naudotojus, kuri patvirtina, kad „Spotify“ toliau išlieka lyderiu pasaulinėje muzikos srautinių paslaugų rinkoje.
Šie skaičiai tik dar kartą rodo, kaip greitai kinta skaitmeninės muzikos vartojimo įpročiai, o „Spotify“ – vis dar žingsniu priekyje konkurentų.
Per pirmąjį ketvirtį, nuo sausio pradžios iki kovo mėnesio pabaigos, „Spotify“ pritraukė 5 mln. naujų mokamų vartotojų. Tai reiškia, kad bendras „Premium“ prenumeratorių skaičius pasiekė 268 mln. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2024 metais, tai sudaro net 12 proc. augimą.
Tai ženklas, kad nepaisant didelės konkurencijos, „Spotify“ vis dar sugeba auginti lojalią auditoriją, pasirengusią mokėti už geresnę, reklamos netrukdomą patirtį.
Rekordinės pajamos ir pelnas
Be vartotojų augimo, bendrovė pasiekė ir naują finansinį rekordą – veiklos pelnas šoktelėjo iki 509 mln. eurų. Tai didžiausias ketvirčio pelnas per visą „Spotify“ istoriją.
Bendra pajamų suma per pirmuosius tris metų mėnesius pasiekė 4,2 mlrd. eurų, arba apie 4,8 mlrd. dolerių. Tokie rezultatai byloja apie stiprų bendrovės augimą ne tik naudotojų skaičiumi, bet ir verslo brandumu.
678 milijonai vartotojų, bet…
„Spotify“ taip pat pranešė apie 678 mln. aktyvių vartotojų per mėnesį. Skelbiama, kad 423 mln. naudojasi nemokama versija, kurioje rodomos reklamos. Įdomu tai, kad pridėjus mokamus (268 mln.) ir nemokamus (423 mln.) vartotojus gaunasi 691 mln., o ne deklaruojami 678 mln.
Šis nedidelis neatitikimas gali būti susijęs su vidine metodika, kaip skaičiuojami naudotojai, galbūt dalis jų yra neaktyvūs ar registruoti keliose paskyrose. Kol kas pati bendrovė šio skirtumo nekomentuoja, tačiau skirtumas nėra esminis ir greičiausiai nereiškia klaidos.
Vis dar rinkos lyderis
Nepaisant nuolatinių diskusijų apie tai, kiek mažai platforma moka muzikos kūrėjams, „Spotify“ išlieka aiški pasaulinės srautinių transliacijų rinkos lydere. Nors tokie konkurentai kaip „Apple Music“, „Amazon Music“ ar „YouTube Music“ stengiasi pasivyti, nė vienai platformai kol kas nepavyko perimti lyderystės.
Vartotojų augimas ir didėjantis pelnas rodo, kad „Spotify“ pasiekė tam tikrą brandos etapą – tai nebe eksperimentinė startuolių eros paslauga, o tvirtas skaitmeninės muzikos rinkos stuburas.
Nors „Spotify“ pelno kreivė kyla aukštyn, bendrovė vis dar sulaukia kritikos dėl nepakankamų išmokų muzikantams. Ateityje būtent šios diskusijos gali tapti dar ryškesnės, ypač jei kūrėjų bendruomenė ims aktyviau reikalauti permainų.
Tačiau viena aišku – „Spotify“ gebėjimas augti, diegti naujoves ir išlaikyti vartotojų dėmesį rodo, kad muzikos klausymasis dar niekada nebuvo toks masinis, personalizuotas ir pelningas. Tai viena sėkmingiausių skaitmeninės eros istorijų, kuri vis dar rašoma.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti