Prisijunkite
Prisijunkite
Šalyje plinta kibernetinė ataka, kurioje programišiai bandė apgauti siųsdami netikrus perspėjimus apie virusu užkrėstą įrenginį.
Donatas Drakickas, „Tele2“ produkto vadovas, sako, kad ši fišingo (angl. „phishing“) ataka – ganėtinai senas apgaulės būdas, kuriuo siekiama išvilioti asmeninius duomenis ir pinigus.
Pasak eksperto, nors dalis interneto naudotojų jau žino, kad reikia vengti bet kokių internete iššokančių langų, kiti gali klaidingai patikėti itin tikrovišku jų dizainu.
Remiantis „Tele2“ tinkle teikiamos kibernetinio saugumo paslaugos duomenimis, praėjusį mėnesį šalyje užfiksuota net 14,5 milijono fišingo atakų, kurios išlieka vienu dažniausių sukčiavimo internete būdų. Viena tokių grėsmių – plintanti antivirusinių sistemų perspėjimų ataka.
„Lietuvos naudotojai gali susidurti su netikrais perspėjimais apie antivirusinės sistemos pažeidimus. Šiai atakai kibernetiniai nusikaltėliai pasitelkė gana seną ir žinomą taktiką – lankantis internete siuntė iššokančius langus su perspėjimais, kad naudotojo įrenginys yra užkrėstas arba kad prieiga prie jo užblokuota dėl saugumo priežasčių. Tuomet žmonių prašoma arba spausti kenksmingą nuorodą, arba skambinti į, sukčių teigimu, nemokamą pagalbos liniją“, – sako D. Drakickas.
Anot jo, tokiu būdu sukčiai bandė iš patiklių žmonių išvilioti jautrius asmeninius duomenis arba net pinigus. Ekspertas rekomenduoja geriau iš viso nepasitikėti jokiais internete iškylančiais langais, susijusiais su antivirusine apsauga.
„Ironiška, kad įsilaužėliai apsimeta įrankiais, kurie turėtų žmones nuo jų apsaugoti, tačiau tai tik dar viena priežastis, kodėl reikia ypač kritiškai vertinti visas matomas antivirusines svetaines internete. Be to, tokios grėsmės tampa vis labiau įtikinamos – jose rečiau pasitaiko gramatinių ar dizaino klaidų, kas įprastai išduotų apgaulę, todėl privaloma išlikti budriems“, – pataria D. Drakickas.
Sukčiai ir toliau kiekvieną mėnesį nusitaiko į daugybę Lietuvos interneto naudotojų. Vien per lapkričio mėnesį „Tele2“ tinkle teikiama kibernetinio saugumo paslauga užkirto kelią 40 mln. kibernetinių grėsmių. Bendrai pastebima didėjanti kibernetinių grėsmių tendencija, susijusi ir su paslauga besinaudojančių klientų skaičiaus augimu.
Praėjusį mėnesį Lietuvoje dažniausiai pasitaikiusios grėsmės buvo susijusios su kenkėjiškomis programomis (angl. „malware“), antroje vietoje atsidūrė fišingo atakos, o trečioje – netikėtai vėl išaugusios kriptovaliutų kasimo atakos.
Anot D. Drakicko, nuo šių kibernetinių grėsmių internete apsisaugoti gali padėti speciali apsauga. Pavyzdžiui, „Tele2“ tinklo lygmeniu įdiegta interneto apsauga automatiškai aptinka kenkėjiškus puslapius ir akimirksniu užblokuoja prieigą prie jų. Apie bandymus įsilaužti klientai yra informuojami SMS žinute ar el. laiškais. Šią paslaugą užsisakyti galima operatoriaus savitarnos svetainėje.
5 komentarų
Ju duodamais( nakolais)-zargonas,ir dirba sukčiai. Ir dirba manau nesaziningu zmoniu tele2.kad vyksta tokie dalykai.Turi saugok ir gerbti klijanto privatuma
Aplamai nesirūpina savo klientais nuo sukčių.Mano tėčiui skambino net sukčius iš Kubos.Susidarė graži sumelė puse sumos sumokėjo,o puse pati turėjau susimokėt.Ar rūpinimasis kientais?
Telia labiau rūpinasi savo klientais ir paslaugų kokybė geresnė, reiks pereit į telia
Tai jūsų Tele2, reikalas rūpintis savo klientais ir apsaugoti nuo sukčių nes mes jus išlaikome, tad pradėkite dirbti, o ne rašinėti nesamones
Sveiki.Tele 2 paslaugos branksta nuo sausio mėnesio ir smarkiai..O kokybė prasta...Reikia visiems keisti mobilųjį tinklą..
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti