Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Įvairių operacinių sistemų ar internetinių platformų saugumas – itin opi tema. Daugelis kūrėjų deda milžiniškas pastangas, jog apsaugotų savo produktus ir vartotojus, tačiau kibernetiniai nusikaltėliai nuolat sugalvoja naujų būdų kaip vykdyti įvairias atakas.
Sulaukėte įtartinos SMS žinutės, kurioje pranešimas apie nedeklaruotas pajamas, apie nesumokėtą baudą, o gal gavote el. laišką nuo VMI ar kitų institucijų dėl netikėtos subsidijos? Būkite budrūs – tai gali būti bandymas sukčiauti.
Pasitaiko atvejų kuomet VMI vardas yra naudojamas bandant sukčiauti, pavyzdžiui, siunčiant SMS žinutės ar kitus pranešimus, kreipiant į internetines svetainės, kurios imituoja VMI.
Norime paaiškinti, kaip atpažinti tokius pranešimus, jog netaptumėte sukčiavimo aukomis bei ką svarbu žinoti, jei jau patekote į tokią situaciją.
Gaunate pranešimą nuo VMI SMS žinute. Perspėjame, kad:
Gautame pranešime pateikiama nuoroda ne į VMI interneto svetainę ar VMI informacines sistemas, bet į kitus internetinius adresus, kurie kartais gali būti vizualiai panašūs į VMI svetainės internetinį adresą.
Perspėjame, kad:
Siuntėjo el. pašto adresas nėra oficialus VMI adresas. Perspėjame, kad:
Gaunate pranešimą su naujiena, kuri atrodo per gera, jog būtų tiesa, arba yra visiškai netikėta, pavyzdžiui:
Gaunate pranešimą nuo VMI su prie el. laiško prisegtu dokumentu. Perspėjame, kad:
Gautame pranešime Jūsų prašoma pateikti informaciją susijusią su Jūsų internetine bankininkyste (prisijungimo prie internetinės bankininkystės slaptažodžius, kodus, banko kortelės numerį).
Banko sąskaita, į kurią prašoma atlikti mokėjimą, nėra VMI banko sąskaita. Primename, kad yra ribotas kiekis būdų, kaip galima padaryti pavedimą į VMI sąskaitą:
Gautame pranešime yra daug rašybos klaidų.
Asmuo, kalbantis su Jumis telefonu, primygtinai reikalauja ir grasina, kad kuo skubiau atliktumėte mokėjimą.
Jei turite abejonių dėl gauto pranešimo, kuriame prisistatoma VMI, susisiekite su mumis prisijungę prie Mano VMI ir parašę paklausimą (skiltyje Paslaugos > Paklausimai) ar el. laišką į duomenu_sauga@vmi.lt (kartu pridedant gauto pranešimo vaizdą), arba paskambinę telefonu 1882 (skambinant iš užsienio +370 5 260 5060).
Norime priminti, jog prie asmeninių paskyrų gyventojas gali prisijunti tik trimis būdais:
Jungiantis per išorines sistemas ar su elektroniniu parašu asmuo papildomai turi patvirtinti savo tapatybę (telefone ar naudojant generatorių), todėl net žinant asmens e. pašto adresą, telefono ryšio numerį, asmens kodą pašalinis žmogus be gyventojo žinios prisijungti prie VMI sistemų galimybės neturi.
Jei jungiantis prie VMI sistemų naudojate VMI suteiktą prisijungimo vardą ir slaptažodį ir įtariate, jog šiuos duomenis galėjo sužinoti pašaliniai asmenys (nes pvz. pastarieji buvo saugomi e. pašto dėžutėje), tokiu atveju rekomenduojame kuo greičiau pasikeisti prisijungimo slaptažodį:
Atkreipiame dėmesį, jog įprastai gavus VMI prisijungimo vardą ir slaptažodį elektroniniu paštu, gautą slaptažodį privaloma pasikeisti iš karto.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti