Reklamos dirbtinio intelekto pokalbiuose? „Google“ pateiktas atsakymas slepia daugiau nei pasako

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Reklamos dirbtinio intelekto pokalbiuose? „Google“ pateiktas atsakymas slepia daugiau nei pasako

Dirbtinio intelekto (DI) pasaulis auga žaibiškai, todėl vis dažniau keliama tema kaip technologijų milžinai iš to uždirbs. Kol „Google“ aktyviai stumia į priekį savo pokalbių robotą „Gemini“, daug kam atrodo, kad reklamos jame tėra laiko klausimas. Juk didžioji dalis „Google“ pajamų vis dar remiasi reklama.

Pastaruoju metu sustiprėjo gandai, kad „Gemini“ netrukus bus užpildytas remiamu turiniu. Po „Adweek“ publikacijos žurnalistai teigė, kad bendrovė jau tariasi su reklamos klientais, o reklamos į pokalbių robotą galėtų ateiti 2026 metais. Dalis vartotojų dėl to sunerimo, nes reklamos dirbtinio intelekto atsakymuose kelia pasitikėjimo klausimų.

„Google“ sureagavo greitai ir viešai paneigė tokius teiginius. Šiuo metu bendrovė tvirtina, kad „Gemini“ yra be reklamų ir artimiausiu metu taip liks. Tačiau formuluotė apie dabartinius planus leidžia suprasti, kad tema ateityje gali grįžti.

Oficialus atsakymas dėl reklamų

„Google“ pasaulinių reklamos sprendimų vadovas „Dan Taylor“ pareiškė, kad kalbos apie reklamas „Gemini“ yra netikslios ir paremtos abejotinais anoniminiais šaltiniais. Jo teigimu, „Gemini“ programėlėje reklamų nėra. Taip pat nėra ir dabartinių planų jas ten įvesti.

Toks aiškus pareiškimas bent kuriam laikui turėtų numalšinti diskusijas. Vis dėlto žodis dabartinių palieka atvirą langą ateičiai, nes „Google“ verslo modelis nuo pat pradžių buvo grindžiamas reklama. Todėl visiškas tokių ketinimų atmetimas ilgam laikui būtų mažai tikėtinas.

Kodėl gandai pasirodė būtent dabar?

Šios spekuliacijos iškilo tuo metu, kai panašūs svarstymai pasiekė ir „ChatGPT“ stovyklą. Buvo pastebėta, kad kai kurie kodo fragmentai užsimena apie reklamos funkcijas, todėl rinkoje sustiprėjo jausmas, kad dirbtinis intelektas ieško naujų pajamų kelių. Abu didieji žaidėjai susiduria su tuo pačiu iššūkiu kaip uždirbti, kai vartotojai vis mažiau eina į įprastą paiešką.

Be to, „Google“ jau eksperimentuoja su reklama kituose dirbtinio intelekto produktuose. Paieškos „AI Mode“ atsakymuose kai kur šalia generuojamo teksto rodomi remiami rezultatai. Tai signalas, kad riba tarp klasikinės paieškos ir dirbtinio intelekto turinio pamažu nyksta.

Kas gali laukti „Gemini“ ateityje?

Kol kas „Gemini“ pozicionuojamas kaip aukštesnės vertės paslauga, skirta pritraukti žmones į „Google“ ekosistemą ir parodyti technologinį pranašumą. Reklamos tokioje ankstyvoje stadijoje galėtų atbaidyti vartotojus, todėl bendrovė renkasi atsargumą. Ši strategija atrodo logiška, jei tikslas yra auginti pasitikėjimą ir įprotį naudotis robotu kasdien.

Tačiau didėjant populiarumui ir pačiam naudojimo modeliui keičiant paiešką, spaudimas monetizuoti greičiausiai didės. Kai vis daugiau užklausų keliaus į pokalbių langą, „Google“ turės perkelti pajamų srautą ir į šią erdvę. Todėl reklamos „Gemini“ kol kas atidedamos, bet vargu ar visam laikui pamirštamos.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas