Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Baltarusija draudžia Lietuvoje registruotiems autobusams važinėti jos teritorijoje, situacija tragiška
Baltarusijos nacionaliniame teisės portale paskelbtas dekretas, kuriame nurodoma, kad Baltarusijos teritorijoje draudžiama važinėti Lietuvoje ir Lenkijoje registruotoms priekaboms bei Lenkijoje registruotiems lengviesiems automobiliams, vykdantiems tarptautinius pervežimus pagal individualius ar CMR važtaraščius. Apribojimai galios iki 2027 metų gruodžio 31 dienos.
Tokie pokyčiai yra rimtas smūgis transporto įmonėms, ypač toms, kurios gabena prekes iš Kinijos per Rusiją ir Baltarusiją į Europos Sąjungą. Daug jų yra registruotos Baltijos šalyse bei Lenkijoje ir samdė darbuotojus iš Centrinės Azijos, Sakartvelo bei Ukrainos.
Šis žingsnis plėtojamas kontekste, kai Lietuvos–Baltarusijos sienos padėtis įtempta – dabartiniai meteorologinių zondų ir kontrabandos skrydžiai per Baltarusijos teritoriją Lietuva laiko vienu iš šios krizės epizodų.
Draudimo sprendimų fonas
Baltarusijos prezidento A. Lukašenkos dekretas vertinamas kaip atsakas į dar labiau paaštrėjusius santykius su Lietuva ir Lenkija. Lietuvos ir Baltarusijos siena iš esmės yra uždaryta dėl masinių meteorologinių zondų su kontrabanda skrydžių.
Lietuva ne kartą turėjo laikinai uždaryti oro erdvę virš Vilniaus oro uosto, teigdama, jog paleidimuose dalyvavo Baltarusijos specialiosios tarnybos.
Be to, Lietuvos Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pranešė apie nuolatinius nelegalių migrantų bandymus kirsti sieną iš Baltarusijos pusės – per kelias dienas sulaikyta 63 užsieniečiai, turėję specialius įrankius metalinei spygliuotai vielai kirpti, tvoroms perlipti bei tunelių kasti.
Situaciją komplikuoja ir santykių su Lenkija pablogėjimas. Baltarusija iki šiol neigia tam tikras Lenkijos sąlygas, o Vilniaus–Minsko derybos dėl kelių pasienio punktų atidarymo dar nepasiekė rezultatų.
Praktinės pasekmės transporto sektoriui
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius P. Drižas teigia, kad situacija yra sudėtinga, o konkretaus sprendimo kol kas nėra.
Baltarusijos draudimo poveikis jau juntamas: Lietuvos transporto įmonių vilkikai gali likti įstrigę Baltarusijos teritorijoje, o krovinių srautas nukreipiamas per kitas šalis.
Pažymėtina, kad Baltarusijoje draudimas galioja ir Lietuvos bei Lenkijos registruotoms priekaboms bei lengviesiems automobiliams, vykdantiems tarptautinius pervežimus.
Vyriausybė nutarė iki lapkričio 30 dienos vidurnakčio uždaryti Medininkų ir Šalčininkų pasienio punktus, o per Šalčininkų punktą važiuoti bus visiškai nutraukta, o Medininkų veikla apribota.
„Jeigu labai greitai neatidarysime sienos, prarasime labai daug krovinių, atitinkamai – visą logistikos sektorių. Jau apskaičiavome, kad per metus mūsų sektorius gali prarasti apie milijardą pajamų“, – LRT radijui sakė „Linavos“ viceprezidentas O. Tarasovas.
Draudimo įgyvendinimas ir tolimesnės galimybės
Baltarusijos sprendimas kol kas neturi Lietuvos muitinės patvirtinimo – Muitinės departamento atstovė L. Vainauskienė teigė, kad apie tokį draudimą neturi informacijos, o muitinės ir pasienio pareigūnai bendradarbiauja.
VSAT atstovas G. Mišutis pranešė, kad nors judėjimas leidžiamas, krovininiams automobiliams grįžti iš Baltarusijos į Lietuvą nėra taikomi apribojimai.
Baltarusijos draudimo atveju belieka laukti tarptautinių derybų, derinimo su ES institucijomis ir transporto bendrovių veiksmų – ar jos perdėlios maršrutus, ar sieks atšaukti draudimą per derybas.
Jeigu situacija nesikeis, Lietuva gali prarasti savo pozicijas kaip logistikos centras pereinamųjų krovinių srautuose tarp Azijos bei Europos.
Šis sprendimas – aiškus signalas transporto bendruomenei. Laikas įvertinti rizikas, permąstyti maršrutus ir tinkamai reaguoti į geopolitinius pokyčius, kad sektorius išliktų konkurencingas ir saugus.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.