Pasaulį pribloškė naujas aukščiausias tiltas, pralenkęs viską, ką iki šiol statė žmonija

Paskelbė Rūta
Paskelbta

Pasaulį pribloškė naujas aukščiausias tiltas, pralenkęs viską, ką iki šiol statė žmonija
Pasaulį pribloškė naujas aukščiausias tiltas, pralenkęs viską, ką iki šiol statė žmonija

Kai pasaulis ima manyti, kad inžinerija jau pasiekė ribas, Kinija vėl nustato naujus standartus. Pietvakarių Kinijos širdyje, kalnuotoje Guidžou provincijoje, ką tik atvertas objektas, kuris ne tik perrašė rekordus, bet ir privertė iš naujo apibrėžti žodį „aukštis“. Huajiang Didžiojo kanjono tiltas oficialiai tapo aukščiausiu kelių tiltu pasaulyje – 625 metrų virš bedugnės ir beveik 2,9 kilometro ilgio. Tai – konstrukcija, kuri pasaulio rekordų knygoje iškart užėmė savo vietą ir netgi tarp inžinerijos milžinų atrodo kaip iš ateities.

Rekordas, kuris gniaužia kvapą

Neatsitiktinai šis tiltas iškart pateko į Gineso rekordų knygą. Iš abiejų kanjono pusių iškilę atraminiai bokštai laiko 1 420 metrų ilgio pagrindinį tarpatramį, kuris – kaip pripažįsta patys statytojai – buvo vienas sudėtingiausių uždavinių Kinijos statybų istorijoje. 625 metrų aukštis šiam tiltui suteikia ne tik kosminį mastelį, bet ir leidžia suprasti jo tikrąją apimtį: po konstrukcija sutilptų beveik trys Varšuvos Kultūros ir mokslo rūmai, dvi Eifelio bokšto kopijos arba daugiau nei vienuolika Pizos bokštų. Tai ne metafora – tai tiesioginė realybė, kuri šį objektą paverčia pasaulinio masto inžinerijos triumfu.

Guidžou regione aukštų tiltų netrūksta, tačiau Huajiang Didžiojo kanjono tiltas visus juos nustelbia. Ši provincija jau garsėja tuo, kad čia yra beveik pusė visų šimto aukščiausių tiltų pasaulyje – bet naujasis statinys perkelia kartelę taip aukštai, kad konkurentams teks ilgai ieškoti būdų jį pralenkti.

Ketverių metų iššūkis: nuo idėjos iki realybės

Statybos prasidėjo 2022 m. sausio 18 d. ir tetruko mažiau nei ketverius metus – tempas, kokiu didelių tiltų statybos paprastai nesitęsia. Į projektą investuota daugiau kaip 380 milijonų eurų, o prie jo dirbo per 1 200 inžinierių ir kitų specialistų. Tūkstančiai tonų plieno, šimtai kilometrų kabelių ir pažangiausios pasaulio statybų technologijos buvo sutelktos vien tam, kad būtų įveiktas kanjonas, kurio gylis ilgą laiką buvo laikomas natūraliu barjeru transporto infrastruktūrai.

Tačiau dar labiau stebina tai, kad šis tiltas nėra paprastas kelias – tai šešių juostų magistralė, įsiliejanti į strateginį transporto koridorių, sujungiantį pietvakarių ir rytų Kiniją. Regiono valdžia neslepia, kad projektas iš esmės pertvarko mobilumą: kelionė tarp dviejų kanjono atskirtų miestų nuo šiol truks vos dvi minutes vietoje ankstesnių dviejų valandų. Tai – ne tik infrastruktūros gerinimas, bet ir ekonominis šuolis, sudarantis naujas galimybes tiek logistikai, tiek turizmui.

Technologijos, stebinčios kiekvieną kabelį

Tiltas stovi ne tik ant galingų atramų, bet ir ant nuolatinio stebėjimo platformos, kuri apsaugo nuo rizikos faktorių. Konstrukcijoje įdiegtos išmaniosios sistemos, matuojančios kabelių įtempius, konstrukcijos stabilumą, vibracijas ir aplinkos pokyčius. Specialūs jutikliai siunčia duomenis į palydovinę stebėjimo sistemą, leidžiančią aptikti bet kokį struktūrinį pakitimą akimirksniu.

Kinijos inžinieriai pripažįsta, kad tilto atsparumas vėjui, liūtims ir žemės drebėjimams buvo vienas pagrindinių projektavimo kriterijų. Tam pasitelkta inovatyvi medžiagų sluoksniavimo technologija, kuri suteikia konstrukcijai papildomo elastingumo ir atsparumo. Tai itin svarbu provincijoje, kur sudėtingos klimato sąlygos – kasdienybė.

Nauja turistų meka

Nors tiltas pirmiausia skirtas transportui, regiono valdžia greitai suprato jo turizmo potencialą. Huajiang Didžiojo kanjono tiltas jau šiandien pritraukia minias – ir ne tik vairuotojus. Čia įrengti stikliniai pėsčiųjų takai, įrengtos apžvalgos aikštelės, iš kurių atsiveria šimtus metrų žemyn krintanti bedugnė. Lankytojai gali naudotis skaidriu liftu, kuris pakelia aukščiau debesų, o netoliese planuojama įkurti kavinę, iš kurios bus galima stebėti neįtikėtiną kanjono panoramą.

Guidžou provincija jau seniai stengiasi kurti aukštumų turizmą – ir tokie objektai kaip šis tik sustiprina jos įvaizdį. Nenuostabu, kad pusė aukščiausių tiltų pasaulyje yra būtent čia: topografija sunki, tačiau inžinerinės ambicijos dar stipresnės.

Tiltas, kuris simbolizuoja naują erą

Huajiang Didžiojo kanjono tiltas nėra tik transporto infrastruktūros objektas – tai simbolis, kad žmogaus gebėjimas kurti ir įveikti ribas neturi lubų. Jis sujungė ne tik du kanjono krantus, bet ir dvi idėjas: funkcionalią infrastruktūrą bei nepakartojamą žmogaus kūrybos galią. Tai tiltas, kuris ne tik trumpina laiką ir atstumus, bet ir praplečia suvokimą apie tai, ką žmonija gali pastatyti ekstremaliausiomis sąlygomis.

Šiandien vairuotojai, riedantys 625 metrų aukštyje, tampa istorijos dalimi. O pasaulis – laukia, ką dar Kinija pastatys, kai ir šis rekordas taps tik dar vienu skaičiumi statistikos lentelėje.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas