Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Vėl leidžiasi į vandenyno gelmes: paskutinė viltis išnarplioti dingusio MH370 lėktuvo paslaptį
Praėjus daugiau nei dešimčiai metų nuo vieno paslaptingiausių aviacijos dingimų, Malaizija grįžta prie „MH370“ bylos. 2014 metais „Malaysia Airlines“ lėktuvas dingo skrisdamas iš Kvala Lumpūro į Pekiną ir taip ir nebuvo rastas. Dabar valdžia skelbia apie naują paieškų etapą Indijos vandenyne.
Paieškos turėtų būti atnaujintos gruodžio 30 dieną, o jų planuojama trukmė siekia 55 dienas. Pavasarį pradėta operacija buvo sustabdyta dėl prastų oro sąlygų, todėl dabar tikimasi pasinaudoti palankesniu sezonu. Tiksli teritorija kol kas neviešinama, kad netrukdytų darbams.
Malaizijos transporto ministerija pabrėžia, kad sprendimas atnaujinti paieškas yra skirtas žuvusiųjų artimiesiems ir siekiui užbaigti tyrimą. Šeimos jau ilgą laiką laukia aiškaus atsakymo, kas nutiko jų artimiesiems. Naujas etapas vėl kursto viltį, kad bus rasta bent dalis tiesos.
Kas nutiko skrydžiui?
„Boeing 777“ dingo 2014 metų kovo 8 dieną maždaug po valandos nuo pakilimo. Orlaivyje buvo 239 žmonės, iš jų 227 keleiviai ir 12 įgulos narių. Lėktuvas netikėtai pakeitė kursą ir nustojo palaikyti ryšį.
Dingimas akimirksniu tapo tarptautine mįsle, nes nebuvo nei avarijos signalo, nei aiškių radarų duomenų. Tyrėjai fiksavo, kad maršrutas nukrypo į pietus, tačiau tolesnis kelias liko neaiškus. Dėl to tragedija iki šiol laikoma viena sudėtingiausių civilinės aviacijos istorijoje.
Ankstesni bandymai rasti lėktuvą
Paieškose dalyvavo dešimtys valstybių, jūroje ir ore dirbo daug laivų bei orlaivių. Specialistai nuo okeanografų iki aviacijos inžinierių analizavo bangų judėjimą, sroves ir galimas kritimo zonas. Nepaisant milžiniškų pastangų, pagrindinių nuolaužų aptikti nepavyko.
2015 metų liepą Reunjono saloje rasta pirmoji patvirtinta lėktuvo detalė, vėliau aptikta ir daugiau fragmentų. Vis dėlto oficialios paieškos baigtos 2017 metais, o 2018 metais pakartotinis „Ocean Infinity“ bandymas taip pat nedavė proveržio. Todėl dabartinis grįžimas prie bylos laikomas paskutiniu dideliu šansu.
Kas ieško dabar?
Naują etapą vėl vykdo „Ocean Infinity“, ta pati bendrovė, kuri dirbo 2018 metais. Sutartyje numatyta, kad įmonė gaus atlygį tik tuo atveju, jei bus rasti pagrindiniai nuolaužų pėdsakai. Suma siekia 68 mln. eurų, tačiau nesėkmės atveju atlygis nemokamas.
Toks modelis laikomas rizikingu, bet jis rodo, kad bendrovė pasitiki savo technologijomis. Modernūs povandeniniai robotai ir detalesni dugno žemėlapiai leidžia tikrinti vietas, kurios anksčiau galėjo būti nepasiekiamos. Vis dėlto Indijos vandenyno sąlygos išlieka sudėtingos.
Neatsakyti klausimai
2018 metų tyrimas nurodė, kad kurso pakeitimas greičiausiai buvo tyčinis. Manoma, kad lėktuvas galėjo būti nukreiptas į zoną tarp Malaizijos ir Tailando radarų, kur jį lengviau prarasti iš stebėjimo. Tačiau tai iki šiol tėra hipotezė, nes trūksta pagrindinių įrodymų.
Dėl nuolaužų stokos atsirado daug versijų, nuo techninio gedimo iki sąmoningų veiksmų kabinoje. Kol nebus rastas pats lėktuvas, galutinis atsakymas išliks nepasiekiamas. Todėl naujos paieškos yra ne tik techninė misija, bet ir bandymas užverti atvirą žaizdą pasaulio aviacijoje.
Rašydama apie astrologiją ir gyvenimo naujienas, siekiu kurti turinį, kuris įkvepia, guodžia ir priverčia susimąstyti. Mano tekstuose susilieja meilė žvaigždėms, domėjimasis žmogaus vidiniu pasauliu ir noras dalintis įžvalgomis apie kasdienybę, tiek dangišką, tiek žemišką.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.