Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kinija pademonstravo, kas pakeis laivus ir sraigtasparnius: eksperimentas gali supurtyti logistikos rinką
Jūrų logistikos srityje vyksta pokyčiai, kurie dar visai neseniai atrodė kaip mokslinė fantastika. Kai didžioji dalis šios srities inovacijų dėmesio sutelkta į autonominius laivus, Kinijos inžinieriai pasirinko visai kitą kryptį ir sukūrė priemonę, kuri gali iš esmės pakeisti įprastus krovinių gabenimo būdus.
Kelionė, kuri anksčiau trukdavo visą darbo dieną, dabar gali būti atlikta greičiau nei įprastas rytinis pasitarimas laive prieš išvykstant į jūros platformą. Vieną sekmadienį rugpjūčio pradžioje įvyko tai, kas ilgą laiką buvo laikoma neįmanomu.
„Beįgulis“ skraidantis aparatas įveikė šimtą penkiasdešimt kilometrų virš atviros jūros mažiau nei per vieną valandą ir sėkmingai pristatė krovinį į naftos gavybos platformą. Orlaivis, kurio pavadinimas „V2000CG CarryAll“, pakilo iš Šendženo, gabeno šviežius vaisius bei medikamentus ir sėkmingai nusileido ant Kinijos nacionalinės jūros naftos korporacijos objekto.
Iki šiol toks transportas buvo vykdomas tik ilgomis ir neefektyviomis jūrų kelionėmis tiekimo laivais. Dabar jis gali būti pakeistas vos vienu skrydžiu. Šis orlaivis buvo sukurtas Šanchajuje veikiančios įmonės, kuri sujungė sraigtasparnių ir lėktuvų technologinius privalumus. Nors oficialus skraidymo sertifikatas buvo suteiktas tik du tūkstančiai dvidešimt penktųjų metų birželį, jau po mėnesio įrenginys įrodė savo vertę realiomis sąlygomis.
Aparatas, sveriantis apie dvi tonas, gali pakelti keturis šimtus kilogramų naudingosios apkrovos ir išvysto dviejų šimtų kilometrų per valandą greitį. Vieno įkrovimo pakanka maždaug dviejų šimtų kilometrų nuotoliui, o tai padaro jį ne tik efektyviu, bet ir aplinkai draugišku pasirinkimu, nes jis neišmeta jokių teršalų.
Ilgalaikių logistikos problemų sprendimas
Naftos gavybos platformos jau daugelį metų susiduria su logistinio tiekimo iššūkiais. Šviežio maisto ar vaistų pristatymas reikalauja sudėtingos koordinacijos, brangaus transporto ir dažnai priklauso nuo oro sąlygų.
Dabar ši problema gali būti išspręsta paprasčiau ir greičiau, nors technologija dar turi būti išbandyta įvairiose klimato sąlygose, kad būtų galima kalbėti apie jos patikimumą kasdienėje veikloje.
Ekonominiu požiūriu šis sprendimas turi aiškių pranašumų. Tiekimo laivams dažnai prireikdavo daugiau nei dešimties valandų tam pačiam atstumui, kurį elektrinis aparatas įveikia per mažiau nei valandą.
Sraigtasparniai, nors ir greitesni, yra itin brangūs dėl degalų sąnaudų ir techninės priežiūros. Be to, šiuolaikiniai bepiločiai orlaiviai pasižymi didesniu stabilumu skrydžio metu, mažesne vibracija ir gali leistis ribotoje erdvėje, o tai yra itin svarbu pervežant jautrius ar trapus krovinius.
Naftos sektoriaus ketinimai ir realūs iššūkiai
Naftos bendrovė planuoja reguliarius skrydžius su atsarginėmis dalimis ir medicininėmis priemonėmis. Tai rodo, kad pati industrija mato potencialą tokio tipo technologijose. Visgi būtina atkreipti dėmesį, kad vienas sėkmingas bandymas dar negarantuoja ilgaamžės sėkmės.
Didžiausias iššūkis bus išlaikyti patikimumą, kai šie orlaiviai pradės skraidyti kasdien ir esant sudėtingesnėms situacijoms. Reikėtų pažymėti, kad Kinija nėra vienintelė šioje srityje.
Pavyzdžiui, Vokietijoje veikianti įmonė jau surinko daugiau nei šimtą trisdešimt tūkstančių kilometrų testinių skrydžių, gabendama medicininius krovinius Japonijoje ir Vokietijoje. Tuo tarpu Jungtinėse Valstijose vyksta bandymai su bepiločiais orlaiviais, skirtais naudoti karinėse oro pajėgose.
Ambicingi planai virš miestų erdvės
Kūrėjai Kinijoje taip pat dirba prie vadinamosios oro taksi paslaugos, kuri naudoja tą pačią skrydžio pakėlimo ir kruizo technologiją. Vyksta bendradarbiavimas su didelėmis finansinėmis grupėmis ir miesto savivalda, kuri planuoja sukurti šimtus naujų skrydžių maršrutų virš miesto teritorijų.
Elektriniai vertikalios pakilimo ir nusileidimo orlaiviai tampa vis realesne alternatyva jūrų ir oro logistikos srityje. Jie yra greitesni nei laivai, pigesni nei sraigtasparniai ir neteršia aplinkos. Nors Kinijos misija paliko stiprų įspūdį, tikroji vertė paaiškės tik tada, kai ši technologija bus sėkmingai pritaikyta masinei komercinei veiklai. Jei gamintojai sugebės užtikrinti saugų, patikimą ir nebrangų veikimą, tai gali tapti tikra revoliucija, pakeisianti įprastą požiūrį į logistiką jūroje.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti