Prisijunkite
Prisijunkite
Vykstant didelio masto Europos automobilių sektoriaus permainoms, žaliajai ir skaitmeninei transformacijai, atsigręžta ir į specialistų rengimo problemą – ar spėjama paskui technologijų pažangą?
Prieš dvejus metus startavęs projektas „AutoCove 2.0“ iškėlė ambicingą tikslą – atsižvelgiant į netaršių ir mažai taršių technologijų plėtrą, sukurti tarptautinius mokymo modulius, skirtus profesinės mokykloms, kolegijoms, autotransporto sektoriaus dalyviams. Į šį procesą su mokymo įstaigomis įtraukti ir automobilių gamintojai, pardavėjai, autoservisai, net nacionalinės švietimo politikos formuotojai, tikintis, kad vėliau bus koreguojami mokymo standartai ir atnaujinamos jau esamos mokymo programos.
„AutoCove 2.0“ („Švarios technologijos – ekologiškos Europos link“) yra Europos Sąjungos finansuojamas projektas, kuriame dalyvauja net 16 pilnateisių partnerių iš 8 šalių ir 14 asocijuotų organizacijų. Lietuvai kartu su Kautech atstovauja Lietuvos inžinerijos kolegija. Šio plataus partnerių tinklo kuriamų modulių turinys orientuotas į netaršias technologijas, elektromobilius, skaitmenizuotą aptarnavimą ir tvarumą – naująjį transporto sektoriaus standartą.
Kaip kuriami mokymo moduliai?
Mokymo modulių rengimo procesas yra nuoseklus ir griežtai koordinuojamas. Prie jo dirba tarptautinės komandos – profesijos mokytojai, dėstytojai, verslo atstovai, tarptautinės mokymosi platformos „Electude“ kūrėjai. Kiekvienas modulis remiasi rinkos analize – tyrėjai iš Suomijos ir Vokietijos universitetų ir mokslo institucijų atliko išsamią apklausą Lietuvoje, įtraukdamas detalių tiekėjus, automobilių servisų vadovus, automobilių pardavėjus, profesijos mokytojus ir dėstytojus, mokinius ir studentus.
Buvo siekiama atsakyti į esminius klausimus: kokių įgūdžių trūksta absolventams? Kokių kompetencijų reikia ateities automechanikui ar autoelektrikui? Kaip keičiasi klientų aptarnavimas ir pardavimų grandinė elektromobilių eroje?
Surinkti duomenys tapo pagrindu formuojant konkrečius modulio komponentus. Kiekvienas partneris atsakingas už savo modulio kūrimą, tačiau remiasi bendra struktūra. Be to, projekto partneriai jau pačioje pradžioje sutarė, kad būsimieji moduliai nebus kuriami visiškai naujai. Jie formuojami jau veikiančių mokymo modulių pagrindu, juos papildant, koreguojant, pritaikant šiuo metu vykstantiems rinkos pokyčiams.
Kuriami moduliai pristatomi per reguliarius mokymus, kurių metu projekto dalyviai diskutuoja ir išsako savo pastabas. „Partneriai aptaria kiekvieną modulį: ko per daug, ko trūksta, ar atitinka profesinio ar kolegijų mokymo lygį, ar priimtinas kiekvienai projekte dalyvaujančiai šaliai“, – kaip kuriami ir vertinami mokymo modeliai pasakojo Kautech projektų vadovė Aida Ilona Gružinskienė.
Pasak jos, šalims atstovauja autotransporto srities profesijos mokytojai ir dėstytojai, gerai išmanantys, ko reikia rengiant modulius. „Be to, turime partnerį iš universiteto, kuris teikia rekomendacijas ir pastabas metodiniu aspektu, kad parengta viena medžiaga būtų suprantama profesinių mokyklų mokiniams, o kita atitiktų kolegijų studentų lygį“, – patikslino projektų vadovė.
Ji teigė, kad būdamas partneriu Kautech aktyviai įsitraukė į visus projekto etapus – nuo poreikių analizės iki mokymo turinio kūrimo ir prisiėmė atsakomybę už darbo paketą „Inovatyvūs mokymo kursai profesinio mokymo mokytojams ir pramonės atstovams“. Profesijos mokytojai parengs kursų ruošinį, kuriuo naudosis visi partneriai. Parengus kursus mokytojai ir pramonės atstovai bus apmokyti, kaip naudotis parengtais mokymo moduliais. „Jų indėlis – ne tik turinio kūrimas, bet ir metodinė struktūra. Tai didelis pripažinimas mūsų pedagogams,“ – tvirtino A. I. Gružinskienė.
„Electude“ – platforma, jungianti Europą
Visi „AutoCove 2.0“ metu sukurti mokymo moduliai bus integruoti į Nyderlanduose sukurtą vieną pažangiausių automobilininkams skirtų mokymo platformų pasaulyje. Ši platforma jau dabar aktyviai naudojama ir Lietuvoje, taip pat kitose Europos Sąjungos, Šiaurės bei Pietų Amerikos šalyse, netgi Australijoje – iš viso daugiau nei ne 70-yje šalių. Jos išskirtinumas – interaktyvūs, vizualūs, simuliaciniai mokymai, tinkami tiek kontaktiniam, tiek nuotoliniam mokymui.
„Electude atstovai yra šio projekto nariai ir darbdaviai, todėl jie taip pat vertina sukurtų modulių kokybę ir jų tinkamumą realioms rinkos situacijoms,“ – paaiškino A. I. Gružinskienė, užsimindama, kad dar prieš prasidedant projektui Kautech įsigijo šios platformos licenciją, todėl jos mokomąja medžiaga gali naudotis ir mokymo centro profesijos mokytojai bei mokiniai.
„AutoCove 2.0“ metu parengti moduliai bus sukelti į „Electude“ platformą, taip mokymo turinys bus ne tik teoriškai pažangus, bet ir praktiškai pritaikomas visoje Europoje. Beje, šiais mokymo moduliais bus galima naudotis nemokamai.
Verslo indėlis – daugiau nei parama
Svarbu ir tai, kad „AutoCove 2.0“ nėra tik švietimo projektas – jame aktyviai dalyvauja ir verslo atstovai. Tokie prekių ženklai kaip „Volvo“, „Toyota“, „Bosch“ ne tik prisideda prie modulių kūrimo, bet ir suteikia galimybių organizuoti mokymus realiose darbo vietose. Tokia partnerystė su verslu užtikrina, kad mokymo turinys atitiktų naujausias technologines tendencijas ir darbdavių lūkesčius.
Be to, verslo atstovai kviečiami dalyvauti modulių vertinimo ir peržiūros procese. Jie išreiškia pastabas, siūlo korekcijas, padeda susieti mokymo turinį su darbo rinkos realijomis. Kita vertus, autoservisų atstovai kaip ir mokymo įstaigos, turėdami galimybę naudotis mokymo medžiaga, galės gilinti žinias apie šiuolaikines autotransporto technologijas ir taikyti jas kasdienėje veikloje. Toks nuolatinis grįžtamasis ryšys tampa kertiniu projekto kokybės užtikrinimo elementu.
Ambicija – pakoreguoti mokymo standartus ir programas
Įtikinti Europos Komisiją tokio projekto nauda ir gauti Europos Sąjungos fondų finansavimą – beveik 4 mln. eurų – nebuvo lengva, teigė A. I. Gružinskienė. Teko įrodinėti, kad jo teikiama nauda Europos Sąjungai yra labai svari. „Šiuo metu Europa laikosi keturių kertinių prioritetų: Įtrauktis ir įvairovė, Skaitmeninė transformacija, Aplinka ir kova su klimato kaita, Dalyvavimas demokratiniame gyvenime, bendros vertybės ir pilietinis aktyvumas. Projekto rengėjams pavyko įrodyti, kad sukurtas produktas bus vertingas visais aspektais“, – teigė projektų vadovė.
Projekto esmė – prisidėti prie klimato kaitos mažinimo, todėl mokymo moduliai rengiami taip, kad autotransporto srityje dirbantys specialistai padėtų mažinti aplinkos taršą. Skaičiuojama, kad Europos automobilių inžinerijoje dirba apie 14,6 mln. žmonių, taigi projekto produktai orientuoti būtent šiai gausiai specialistų grupei.
Kitas svarus projekto aspektas – galimybė atnaujinti jau esamas mokymo programas, mokymo medžiagą ir turinį. Pastebėta, kad esamos mokymo programos Europoje jau neapima visų naujovių, ima atsilikti nuo šiuolaikinių mažiau taršių technologijų, kurios jau cirkuliuoja rinkoje ir yra naudojamos transporto priemonių priežiūrai bei remontui.
„Projekte dalyvauja ir asocijuoti partneriai. Tai Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Lietuvos profesinių mokyklų asociacija, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla. Tai svarbu, nes pasibaigus projektui, teiksime rekomendacijas nacionaliniams politikos formuotojams dėl variklinių transporto priemonių remonto sektoriaus mokymo programų pakeitimų“, – apie projekto svarbą kalbėjo pašnekovė, išsakydama viltį, kad atsižvelgiant rekomendacijas nacionaliniu lygiu bus tobulinami ir koreguojami mokymo standartai bei mokymo programos.
Mobilumai: mokymasis be sienų
Vienas iš svarbių projekto aspektų – dalyvių tarptautinis mobilumas. Projekto metu vyksta darbuotojų mokymai, mokinių ir studentų mobilumai.
„Kaip tik šiuo metu trys Kautech mokiniai keturioms savaitėms yra išvykę į Turkiją, kur atlieka praktiką „Volvo“ kompanijoje ir išbando projekto metu turkų komandos parengtą modulį. Kitais metais dar keli mokiniai vyks į Estiją. Pas mus šiemet lankėsi mokiniai iš Latvijos, kitais metais laukiame jaunuolių iš Vokietijos, – apie įvairiais lygiais vykstančias projekto veiklas pasakojo A. I. Gružinskienė. – ES prioritetas yra didinti tarptautiškumą, o tokie mobilumai padeda tiek mokiniams, tiek mokytojams keistis patirtimi, pamatyti, kaip mokoma kitur, ir grįžti su naujomis idėjomis.“
Visus autotransporto sektoriaus dalyvius įtraukęs projektas sulaukė ir Europos Komisijos dėmesio – jis pateko tarp aštuonių geriausių „Cove“ („Centres of Vocational Excellence”, liet. k. – „Profesinių kompetencijų centrai“) iniciatyvų. Tačiau tai nėra vien mokymo turinio atnaujinimas, tai siekis – mokymo procesą priartinti prie verslo, sudaryti sąlygas žengti koja kojon susparčiai besikeičiančiomis autotransporto technologijomis ir investuoti į naują specialistų kartą, gebančią spręsti klimato kaitos iššūkius ne teoriškai, o realiose darbo vietose.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti