Ar žinojote kam skirta rankenėlė virš automobilio durų? Tikroji jos paskirtis nustebins net ir ekspertus

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Ar žinojote kam skirta rankenėlė virš automobilio durų? Tikroji jos paskirtis nustebins net ir ekspertus

Kiekviename automobilyje virš keleivių galvų dažniausiai galima pamatyti ne itin išvaizdų, bet labai praktišką elementą, tai rankeną prie lubų. Daug kas instinktyviai įsikimba į ją, kai automobilis staigiai stabdo ar įvyksta netikėta situacija kelyje. Būtent todėl liaudiškai ji vadinama „bailumo rankena“. 

Tačiau tikroji šio elemento paskirtis yra kur kas paprastesnė, nei dauguma įsivaizduoja. Nors atrodo, kad ši rankena skirta suteikti keleiviams daugiau saugumo ekstremaliose situacijose, iš tikrųjų jos pagrindinė funkcija visai kita. Ji padeda patogiau įlipti į automobilį, ypač vyresnio amžiaus ar turintiems sveikatos problemų keleiviams. 

Vis dėlto vairuotojai ir keleiviai rado įvairių papildomų jos panaudojimo būdų, kurie tik dar labiau įrodo šio paprasto sprendimo praktiškumą. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kokia yra tikroji šių rankenų paskirtis, kodėl jų dažniausiai nėra vairuotojo pusėje ir kaip jos pritaikomos įvairiuose automobilių modeliuose.

Papildomi panaudojimo būdai

Nors pagrindinė rankenų funkcija yra padėti įlipti ir išlipti, daugelis keleivių jas naudoja kitaip. Kai kurie pasikabina ant jų marškinius, švarkus ar paltus, kad šie nesusiglamžytų. Kiti jose pritvirtina kvapiklius ar akinius. Žinoma, nemaža dalis keleivių jas laiko atrama, kai važiuojant pasidaro nejauku. 

Toks įprotis suteikia psichologinį saugumo jausmą, nors realiai nuo pavojaus rankena neapsaugo. Būtent dėl šios priežasties rankena praminta „bailumo rankena“. Ji tampa atramos tašku keleiviui, kuris nori tvirčiau jaustis važiuojant dinamiškai ar nelygiu keliu.

Tikroji paskirtis

Svarbiausia šių rankenų užduotis, tai palengvinti įlipimą į automobilį. Tai ypač svarbu vyresnio amžiaus žmonėms, turintiems judėjimo sunkumų ar sveikatos problemų. Įsikibęs į rankeną keleivis gali stabiliau įlipti, išvengdamas papildomos apkrovos sąnariams ar stuburui. Tokiu būdu rankena tampa paprastu, bet svarbiu pagalbos tašku kasdienėje situacijoje.

Ne visuose automobiliuose, bet dažnai vairuotojo pusėje virš durų tokios rankenos nerasime. Tai turi labai paprastą priežastį, tai vairuotojui jos nereikia. Įlipdamas jis turi tvirtą atramos tašką, tai vairą, kuris visiškai atlieka šią funkciją. Todėl rankenos įrengiamos tik keleiviams.

Rankenos visureigiuose ir „minivenuose“

Visureigiuose, SUV automobiliuose ar „minivenuose“ rankenos dažnai montuojamos ne lubose, o šone, prie statramsčio. Taip daroma todėl, kad šių automobilių kėbulas yra aukštesnis, o sėdynės įrengtos aukščiau. Tokiu atveju lipant į automobilį patogiau turėti atramą žemiau, natūralioje rankos padėtyje.

Be to, tikri visureigiai skirti važiavimui sunkesnėmis sąlygomis. Tokiais atvejais rankenos padeda keleiviams išlaikyti pusiausvyrą, kai automobilis stipriai kratomas ar linguoja. Jos dažnai būna net ir ant prietaisų skydelio ar centrinės konsolės, kad keleiviai turėtų kur įsikibti.

Nors rankenos automobiliuose dažnai laikomos tik avarinės atramos priemone, jų paskirtis daug paprastesnė, tai padėti keleiviams patogiau įlipti ir išlipti. Tačiau praktika parodė, kad jos gali būti naudojamos įvairiai: nuo drabužių pakabos iki pagalbos taško važiuojant per sudėtingą kelią. Būtent dėl šio universalumo jos išliko automobilių įrangoje dešimtmečius ir, panašu, dar ilgai liks nepakeičiamu elementu.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas