Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pristatė savo pirmąjį „Neue Klasse“ modelį. Tai – iš naujos kartos „BMW iX3“ elektromobilis, priskiriamas sportiškų visureigių (SAV) kategorijai.
Šis automobilis pasižymės iš pagrindų atnaujintu dizainu, viena įkrova galės įveikti net 805 km atstumą ir turės integruotą programinės įrangos architektūrą su keturiais našiais kompiuteriais – vadinamosiomis „supersmegenimis“.
„Neue Klasse“ yra didžiausias mūsų ateities projektas, žymintis milžinišką šuolį technologijų, vairavimo patirties ir dizaino srityse, – sako Oliver Zipse, BMW AG valdybos pirmininkas. – „Tai, kas prasidėjo kaip drąsi vizija, tapo realybe: „BMW iX3“ yra pirmasis „Neue Klasse“ modelis, pradedamas gaminti serijiniu būdu.
Praktiškai viskas šiame automobilyje yra nauja, tačiau kartu tai – BMW kaip niekada anksčiau. Mes ne tik išleidžiame į kelią naujos kartos vieną sėkmingiausių savo elektromobilių, bet ir pradedame naują BMW erą. Iš „Neue Klasse“ inovacijų naudos gaus visas mūsų modelių asortimentas, nepriklausomai nuo važiuoklės tipo.“
Anot įgaliotosios BMW atstovės Lietuvoje, įmonės „Inchcape Auto“ direktoriaus Aurimo Tamašausko, naujasis „Neue klasse“ debiutas žymi svarbų pasiekimą BMW transformacijoje, kurios dėmesio centre – elektrifikacija, skaitmenizacija ir žiedinės ekonomikos principų taikymas.
„Naujasis „BMW iX3“ yra milžiniškas žingsnis į priekį, pranokstantis įprastą modelio atnaujinimą – atrodo, lyg būtų peršokta visa automobilių karta. Jau kitų metų pavasarį jis bus prieinamas ir BMW klientams Lietuvoje bei likusioje Europoje. O iki 2027 metų šiame modelyje esančios technologinės inovacijos bus integruotos net į 40 naujų kitų BMW modelių ir atnaujinimų“, – sako A. Tamašauskas.
Dizainas ir proporcijos
Dideli technologiniai pasiekimai visada suteikia galimybę įdiegti ir reikšmingesnius dizaino pokyčius. Tad naujos kartos „iX3“ atspindi atnaujintą BMW automobilių dizainą, kuris bus pritaikomas ir koncerno ateities modeliams.
Priekyje „iX3“ turės naujo dizaino BMW būdingus dvigubus žibintus ir vertikalias groteles, kuriose įprasta aliuminio apdaila pakeista šviečiančiais elementais. Modernūs ir galiniai žibintai, išsiskiriantys horizontalia L formos interpretacija, pabrėžiančia automobilio plotį ir sportišką charakterį. Žvelgiant iš šono į akis krinta platūs dideli paviršiai, kuriuos tik kur ne kur kerta tikslios linijos.
Naujojo elektromobilio ilgis sieks 4 782 mm, plotis – 1 895 mm, o aukštis – 1 635 milimetrus. BMW inžinierių kruopščiai optimizuoti „iX3“ aerodinaminiai sprendimai užtikrins vos 0,24 Cd pasipriešinimo koeficientą.
„iX3“ bagažinės talpa sieks 520 litrų, o nuleidus galines sėdynes padidės iki 1750 litrų. Papildomai po priekiniu dangčiu įrengta 58 litrų talpa. Automobilis galės būti komplektuojamas su elektriniu priekabos kabliu, leidžiančiu vilkti iki 2 000 kg svorį.
Salono erdvė ir naujas „iDrive“
„BMW iX3“ interjeras tapo dar „švaresnis“ ir estetiškai minimalistiškas, tačiau išliko orientuotas į vairuotoją, kaip ir būdinga BMW. Automobilyje naudojama naujoji „BMW Panoramic iDrive“ sistema – horizontalus pailgas ekranas, išsitęsęs per visą priekinio stiklo plotį (nuo vairuotojo iki keleivio pusės statramsčių). Šioje juostoje pateikiama svarbiausia informacija vairuotojui.
„BMW Panoramic iDrive“ veikia kartu su centriniu, į vairuotojo pusę palenktu ekranu ir naujos kartos projekciniu ekranu „BMW 3D Head-Up Display“. „iX3“ taip pat turės naują operacinę sistemą – „BMW Operating System X“, kuri užtikrins intuityvų valdymą ir greitą prieigą prie svarbiausių funkcijų, valdomų lietimu, balsu ar fiziniais jungikliais.
Apskritai, pirmajame „Neue Klasse“ automobilyje BMW sukūrė naują naudotojo patirtį pasitelkę dešimtmečiais kauptas praktikas, informaciją iš daugiau kaip 10 mln. prijungtų automobilių ir atlikę tyrimus su 3 tūkst. klientų. Esminės funkcijos, tokios kaip valytuvai, posūkių signalai, išoriniai veidrodėliai, garso reguliavimas, pavarų svirtis, stovėjimo stabdis, avariniai žibintai ar galinio lango šildymas ir atitirpinimas išliko pasiekiamos per fizinius mygtukus. Tuo tarpu kitos funkcijos optimizuotos valdymui lietimu, balsu arba per multifunkcinį vairą.
Naujojo „iX3“ interjeras atrodo moderniai ir turi „plūduriuojantį“ prietaisų skydelį, kuris pereina į plačias durelių apdailas, o integruotas aplinkos apšvietimas ir tekstilės paviršiai kuria jaukią atmosferą. Salone gausu tvarių medžiagų – Econeer sėdynių apmušalai pagaminti iš 100 proc. perdirbto PET plastiko, o dalis apdailos elementų – iš jūrinės kilmės perdirbtų žaliavų.
Komfortą užtikrina elektra reguliuojamos ir šildomos priekinės sėdynės, panoraminis stoglangis su UV spindulius filtruojančiu stiklu, „Harman Kardon“ garso sistema bei platus asistavimo sistemų spektras.
Standartiškai „iX3“ modeliai turės skaitmeninio rakto funkciją „BMW Digital Key Plus“, kuria galima savo išmanųjį telefoną paversti automobilio rakteliu. „BMW Operating System X“ taip pat atveria plačias pramogų galimybes tiek kelionės metu, tiek įkraunant automobilį – nuo muzikos klausymosi per „Spotify“ ar žaidimų automobilyje su „AirConsole“ iki filmų ir vaizdo transliacijų per „Disney+“, „YouTube“ ar kitas platformas. Taip pat galima naudotis „Zoom“ vaizdo skambučių programa.
Viena įkrova – 805 km
Specialiai „Neue Klasse“ modeliams BMW sukūrė ir į naująjį „iX3“ įdiegė šeštosios kartos „eDrive“ technologiją, kurią sudaro itin efektyvūs elektriniai varikliai, visiškai naujos cilindrinės baterijų celės ir 800 V architektūra. Palyginus su penktosios kartos „BMW eDrive“, šeštos kartos pavaros technologija energijos nuostolius sumažino 40 proc., automobilio svorį – 10 proc., o gamybos kaštus – 20 procentų.
Rinkoje pirmiausia debiutuos „BMW iX3 50 xDrive“ versija, o ji turės du elektros variklius, generuojančius bendrą 345 kW/469 AG galią ir 645 Nm sukimo momentą. Automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 4,9 sek. ir pasieks 210 km/val. maksimalų greitį.
Į „iX3“ naujos kartos modelius bus diegiama 108,7 kWh talpos baterija. Ji užtikrins iki 805 km nuvažiuojamą atstumą, vertinant pagal WLTP standartą. Baterijos energijos tankis yra 20 proc. didesnis nei ankstesnės kartos, o įkrovimo greitis padidėjo 30 procentų. Naudojant maksimalią 400 kW įkrovimo galią, vos per 10 minučių galima papildyti energijos net iki 372 km kelionei. Baterija nuo 10 iki 80 proc. galės būti įkraunama vos per 21 minutę.
Dvikryptis įkrovimas ir skaitmeniniai sprendimai
Naujasis modelis palaiko dvikryptį įkrovimą, todėl baterijoje sukauptą energiją galima naudoti namuose (Vehicle-to-Home), grąžinti į tinklą (Vehicle-to-Grid) arba maitinti išorinius įrenginius (Vehicle-to-Load). Kartu su automobiliu BMW taip pat pristatė ir naujus įkrovimo sprendimus: „Multifunction Charger“ su keičiamais kroviklių adapteriais bei „BMW Wallbox Professional (DC)“, leidžiančią dvikryptį įkrovimą namuose ar darbe.
„iX3“ modelyje taip pat naudojami ir dirbtinio intelekto valdomi sprendimai. Pavyzdžiui, automobilio baterijos įkrovimo lizdo dangtelis, naudodamas dirbtinį intelektą (DI), atpažįsta, kada klientas ketina įkrauti automobilį ir automatiškai atsidaro arba užsidaro.
Automobilis glaudžiai integruotas su „My BMW“ programėle, kuri leidžia telefone stebėti įkrovimo eigą, naudotis nuotolinėmis funkcijomis ir atnaujinti programinę įrangą.
Ketverios „supersmegenys“
Pirmasis „Neue Klasse“ modelis taip pat turi keturis valdymo kompiuterius. Pavyzdžiui, vienas jų – atsakingas už pavaros sistemos ir važiavimo dinamikos valdymą – yra itin didelio našumo valdymo blokas, kuris koordinuoja pavarą, stabdžius, energijos rekuperaciją ir vairo mechanizmą, informaciją apdorodamas iki dešimties kartų greičiau nei įprasti valdymo įrenginiai.
Taip pilnai išnaudojamas elektromobilio potencialas – momentinė galios perdavimo reakcija, sklandus traukos valdymas, manevringumas, stabilumas ir efektyvumas.
Kitas didelio našumo kompiuteris naujajame „iX3“ apjungia visas automatinio vairavimo ir parkavimo funkcijas. Turėdama 20 kartų didesnę skaičiavimo galią nei įprasti valdymo blokai, ši sistema taip pat užtikrina reikšmingą technologinę pažangą „Neue Klasse“ modeliuose.
Galiausiai, „iX3“ modelis turės ir dar patogiau bei efektyviau veikiančius vairavimo asistenus, kurie prisidės prie dar didesnio vairavimo malonumo.
Sumažintas poveikis aplinkai
„BMW iX3“ kūrimo procese ypatingas dėmesys skirtas tvarumui ir žiedinės ekonomikos principams. Trečdalis automobilio komponentų pagaminta iš antrinių žaliavų. Pavyzdžiui, ratlankiai liejami iš aliuminio, kurio 70 proc. yra perdirbtas, o šarnyrų atramos gaminamos iš aliuminio, kurio 80 proc. sudaro perpanaudotos žaliavos.
Automobilio gyvavimo ciklo CO₂ pėdsakas, vertinant 200 tūkst. km ridą, yra 34 proc. mažesnis nei pirmtako. Jei automobilis kraunamas vien tik iš atsinaujinančių šaltinių, šis skirtumas pasiekiamas jau po 17,5 tūkst. km.
Pirmasis „Neue Klasse“ modelis bus gaminamas naujai pastatytoje BMW Group gamykloje Debrecene, Vengrijoje. Šioje gamykloje gamybos procese naudojama tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių gaunama energija.
„Inchcape Auto“ skelbia, kad numatoma naujojo „iX3“ kaina Lietuvoje prasidės nuo 71,8 tūkst. eurų, įskaitant mokesčius.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti