„Honda“ pristatė nedidelį ir labai pigų elektromobilį, naujasis „N-ONE“ modelis nustebins ne tik dizainu

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Honda“ pristatė nedidelį ir labai pigų elektromobilį, naujasis „N-ONE“ modelis nustebins ne tik dizainu

Naujų automobilių kainos tiek JAV, tiek Europoje pasiekė įspūdingas aukštumas, todėl daugelis vairuotojų nebegali sau leisti įsigyti visiškai naujo modelio. Vidutinė kaina viršija 44 tūkst. eurų, tad kalbos apie prieinamus elektromobilius dažnai atrodo tik kaip gamintojų pažadai ateičiai. 

Vis dėlto „Honda“ Japonijoje pademonstravo, kad pigesnis sprendimas įmanomas. Rugsėjo pradžioje pristatytas „Honda N-ONE e:“ sulaukė didelio dėmesio. Tai kompaktiškas elektrinis automobilis, kurio kaina siekia apie 15 600 eurų, tai suma, kurios pirkėjai Vakaruose net nesitiki pamatyti naujo elektromobilio rinkoje. Deja, kol kas šis modelis prieinamas tik Japonijos vairuotojams.

Nors daugelis pasaulio vairuotojų šį pristatymą stebi su pavydu, Japonijoje toks pasirinkimas nėra visiška naujiena. Būtent čia jau daugelį metų itin populiarūs vadinamieji „kei“ automobiliai, kurie puikiai tinka miesto gyvenimui.

„Kei“ automobilių fenomenas Japonijoje

„Honda N-ONE e:“ priklauso unikaliam automobilių segmentui, vadinamam „kei“ klasės automobiliais. Tai itin maži modeliai, kurių dydį ir variklio galingumą riboja griežti valstybės reikalavimai. Už tai savininkai gauna mokesčių ir draudimo lengvatų, o pats transportas idealiai pritaikytas siauroms Japonijos gatvėms.

Ši rinka sudaro apie 40 proc. visų naujų automobilių pardavimų Japonijoje, todėl nenuostabu, kad gamintojai stengiasi į ją įžengti ir su elektromobiliais. „Honda“ čia jau yra įsitvirtinusi su „N-Box“ modeliu, kuris ilgą laiką pirmauja pardavimų lentelėse.

Dizainas ir techninės savybės

Naujasis „Honda N-ONE e:“ sukurtas pagal benzininį „N-ONE“ modelį, kuris išsiskiria retro stiliaus hečbeko dizainu. Elektrinė versija turi 29,6 kWh talpos bateriją, tokią pačią kaip ir komerciniame „N-VAN e“ variante. Gamintojo teigimu, vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 295 kilometrų, tai labai įspūdingas rodiklis šioje automobilių klasėje.

Lyginant su didžiausiu konkurentu „Nissan Sakura“, kurio nuvažiuojamas atstumas siekia tik 180 kilometrų, „Honda“ pasiūlė daugiau nei šimtu kilometrų ilgesnę kelionę. Tai gali tapti lemiamu veiksniu daugeliui pirkėjų, kurie anksčiau baiminosi, kad tokie maži elektromobiliai nebus pakankamai praktiški.

Inžineriniai sprendimai

Vienas iš didžiausių iššūkių „Honda“ inžinieriams buvo talpinti elektrinę pavarą taip, kad nebūtų prarasta vidinė erdvė. „Kei“ automobiliai garsėja sumaniu erdvės panaudojimu, todėl keleivių komfortas ir bagažo talpa buvo būtini išlaikyti.

Sprendimas buvo rastas sukūrus specialią plonesnę bateriją, kuri buvo integruota visiškai plokščiai po automobilio grindimis. Taip išsaugota erdvi salono struktūra, kuri yra vienas pagrindinių „N“ serijos privalumų.

Rinkos kontekstas

„Honda N-ONE e:“ Japonijoje pasirodo rugsėjo 12 dieną ir įsilies į sparčiai augančią konkurenciją. Be „Honda“, šioje rinkoje ruošiasi įsitvirtinti ir kiti gamintojai, nuo vietinių gigantų, tokių kaip „Toyota“, iki tarptautinių žaidėjų, pavyzdžiui, „BYD“. Visi jie mato potencialą mažų, prieinamų elektromobilių segmente.

Ši konkurencija neabejotinai paspartins inovacijas, nes kiekvienas gamintojas sieks pasiūlyti geresnę kainos ir kokybės pusiausvyrą. Vartotojams tai reiškia daugiau pasirinkimo ir didesnes galimybes pereiti prie ekologiškesnio transporto.

„Honda N-ONE e“, tai įrodymas, kad elektromobilis nebūtinai turi būti prabangus ar brangus. Tai automobilis, sukurtas kasdieniam miesto gyvenimui, siūlantis pakankamą nuvažiuojamą atstumą, patogumą ir prieinamą kainą. Nors kol kas jis lieka tik Japonijoje, šis modelis gali tapti puikiu pavyzdžiu, kaip prieinami elektromobiliai turėtų atrodyti visame pasaulyje.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas