Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Istorinis lūžis elektromobilių rinkoje: BYD aplenkė „Tesla“ ir tapo nauju elektromobilių lyderiu Europoje
Liepos mėnesį Europos automobilių rinka pademonstravo netikėtą stiprumą ir užfiksavo geriausią augimą per pastaruosius daugiau nei metus. Pardavimai pakilo beveik šešiais procentais ir pasiekė daugiau nei milijoną automobilių.
Įdomu tai, kad šį pakilimą lėmė ne padidėjusi susidomėjimo banga tradiciniais vidaus degimo varikliais, o spartus elektromobilių populiarėjimas. Ši elektrinė banga atnešė reikšmingą pokytį rinkos hierarchijoje. Pirmą kartą Europos istorijoje Kinijos gamintojas BYD pardavė daugiau elektromobilių nei iki šiol lyderiavusi amerikiečių „Tesla“.
Tai tapo vienu svarbiausių signalų, kad rinkos jėgos pamažu persiskirsto ir senieji lyderiai ima nusileisti naujiems konkurentams. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenys rodo, kad beveik šešiasdešimt procentų visų naujų automobilių, parduotų Europos Sąjungoje liepą, buvo elektrifikuoti. Tai apima ne tik visiškai elektrinius automobilius, bet ir įkraunamus hibridus bei įprastus hibridinius modelius.
Šis rezultatas yra didelis šuolis lyginant su praėjusiais metais, kai elektrifikuoti automobiliai sudarė kiek daugiau nei pusę rinkos. Grynieji elektromobiliai fiksavo beveik keturiasdešimties procentų pardavimų augimą, o įkraunami hibridai dar daugiau, jų pardavimai šoktelėjo daugiau nei penkiasdešimt penkiais procentais.
Vokietijos pavyzdys ir valdžios vaidmuo
Didelė šio augimo dalis siejama su Vokietijos rinka. Šioje šalyje vyriausybė birželį įvedė naują skatinimo programą, kuria siekiama paskatinti žmones rinktis elektromobilius. Rezultatai pasirodė akimirksniu. Vien per liepą visiškai elektrinių automobilių pardavimai šalyje padidėjo beveik šešiasdešimt procentų, o įkraunamų hibridų pardavimai išaugo daugiau nei aštuoniasdešimt procentų.
Tai rodo, kad valdžios veiksmai gali tiesiogiai paskatinti vartotojus keisti savo įpročius ir pagreitinti atsisakymą iškastinio kuro. Bendrai Vokietijos automobilių rinka augo daugiau nei vienuolika procentų ir stipriai prisidėjo prie viso žemyno rezultatų. Liepos mėnesį įvyko daug diskusijų sukėlęs pokytis tarp dviejų elektromobilių gamintojų. „Tesla“ pardavimai Europoje smuko daugiau nei keturiasdešimt procentų, o rinkos dalis sumažėjo beveik perpus.
Tai jau septintas mėnuo iš eilės, kai šios bendrovės įtaka žemyne traukiasi. Tuo pat metu Kinijos gamintojas BYD fiksavo įspūdingą šuolį. Jo pardavimai augo daugiau nei du šimtus procentų, o rinkos dalis pakilo iki daugiau nei vieno procento. Taip bendrovė aplenkė „Tesla“ ir tapo labiau matoma Europos rinkoje.
Tradicinių gamintojų rezultatai
Europos tradiciniai automobilių gamintojai pasiekė nevienodus rezultatus. Vokietijos „Volkswagen“ grupė turėjo sėkmingą mėnesį ir padidino pardavimus daugiau nei vienuolika procentų. Prancūzijos „Renault“ grupė taip pat augo beveik devyniais procentais. Tuo tarpu „Stellantis“ koncernui liepą sekėsi prasčiau, jo pardavimai sumažėjo. Tai rodo, kad net ir tarp didžiųjų gamintojų sėkmė priklauso nuo konkrečių sprendimų bei modelių pasiūlos.
Ne visos šalys sulaukė vienodai pozityvių rezultatų. Vokietijoje, Ispanijoje, Lenkijoje ir Austrijoje pardavimai smarkiai augo, tačiau Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje bei Italijoje buvo fiksuoti nuosmukiai. Tai rodo, kad bendra statistika slepia labai skirtingas vietos tendencijas ir kiekvienos šalies rinka reaguoja skirtingai, priklausomai nuo vietinės politikos, vartotojų nuotaikų ir ekonominės padėties.
Pramonės susirūpinimas dėl ateities
Nors elektromobilių pardavimai pasiekė rekordus, pati pramonė nėra visiškai rami. Europos automobilių gamintojų asociacija neseniai kreipėsi į Europos Komisijos vadovybę, pareikšdama, kad planas uždrausti naujus vidaus degimo variklius nuo 2035 metų gali būti neįgyvendinamas. Tai rodo tam tikrą paradoksą. Viena vertus, vartotojai perka elektromobilius vis sparčiau, kita vertus, pati pramonė abejoja, ar pajėgs laiku įgyvendinti numatytus tikslus.
Liepos mėnesio rezultatai parodė, kad Europos automobilių rinka išgyvena vieną didžiausių pokyčių savo istorijoje. Elektromobiliai ir hibridai tampa vis svarbesni, o konkurencija tarp gamintojų įgauna naują kryptį. BYD iškilimas ir „Tesla“ smukimas simbolizuoja platesnius procesus, kurie keičia visą industriją. Vartotojai aiškiai rodo norą rinktis švaresnes technologijas, o valdžios sprendimai dar labiau skatina šią tendenciją. Artimiausiais metais ši kryptis tik stiprės ir taps vienu svarbiausių veiksnių, formuojančių visos Europos automobilių ateitį.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti