Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Jūsų automobilis gali tiesiog supūti: ekspertai įvardijo modelis, kurie turi didžiulių problemų su rūdimis
Nors dauguma vairuotojų mano, kad didžiausias automobilių priešas yra mechaniniai gedimai, iš tiesų pavojingiausia grėsmė kyla iš korozijos. Dalis detalių gali būti pakeistos, tačiau kai rūdys pasiekia kėbulo konstrukcinius elementus, tokius kaip suvirinimo siūlės, lonžeronai ar laikantieji rėmai, automobilio ilgaamžiškumas tampa labai abejotinas.
Tokiais atvejais dažnai prireikia sudėtingų kėbulo remonto darbų, o tai daugeliui transporto priemonių reiškia kelių pabaigą. Natūraliai kyla klausimas, kurie automobilių modeliai yra labiausiai linkę rūdyti ir reikalauja papildomos priežiūros.
Švedijos žurnalas „Vi Bilägare“ jau daugiau nei tris dešimtmečius nagrinėja automobilių atsparumą korozijai. Tai ypač svarbu Skandinavijoje, kur žiemos ilgos, o keliuose gausiai naudojamos druskos, pagreitinančios rūdijimo procesą.
Dar 1989 metais leidinio redakcija pradėjo bendradarbiauti su įmone „Rostskyddsmetoder“ iš Stokholmo, kuri specializuojasi antikorozinių technologijų srityje. Šis bendradarbiavimas leido parengti nepriklausomus testus ir sudaryti periodinius reitingus, kuriuose jau įvertinta per 500 įvairių markių ir klasių automobilių.
Kaip atliekami bandymai?
Ekspertai tikrina sudėtingai pasiekiamas vietas: kėbulo ertmes, uždarus profilius, kėbulo siūles. Jie vertina mastikų kokybę, dažų ir apsauginių dangų vientisumą, drenažo sistemų efektyvumą. Visa tai daroma endoskopais ir kitais specialiais prietaisais.
Gauti rezultatai surašomi pagal penkiabalę skalę, kur 0 reiškia itin didelę korozijos riziką, o 5 puikią apsaugą. Naujausias reitingas parodė, kad vidutinis gamintojų rezultatas siekė 3,1 balo, tačiau kai kurios markės smarkiai atsiliko nuo vidurkio.
Tarp gamintojų, gavusių prasčiausius įvertinimus, minimos tokios markės kaip „Honda“ (1,8 balo), „Suzuki“, „Subaru“, „Range Rover“, „Mitsubishi“, „Lynk&Co“, „Hongqi“, „Fiat“ bei DS, kurie gavo tik po 2 balus. „Toyota“ ir „Ford“ įvertinti kiek geriau, tačiau taip pat liko žemiau vidurkio, tai po 2,2 balo. Tai reiškia, kad šių markių savininkams rekomenduojama imtis papildomų priemonių, kad automobiliai būtų ilgiau apsaugoti nuo rūdžių.
Tuo tarpu geriausius rezultatus parodė tokios markės kaip „Porsche“, surinkusi maksimalų 5 balų įvertinimą. Aukštai reitinge atsidūrė „Jaguar“ (4,7), „Nio“ (4,5), BMW (4,1), „Audi“ ir „Mini“ (po 4), „Mercedes“ (3,9), „Renault“ (3,7), „Volkswagen“ bei „Seat“ (po 3,6). Šie gamintojai skiria daugiau dėmesio antikorozinei apsaugai, todėl jų automobiliai ilgiau išlaiko tvirtą kėbulą ir rečiau susiduria su rimtais rūdžių pažeidimais.
Kodėl profilaktika yra būtina?
Specialistai vieningai pabrėžia, kad net kruopščiai atliktas kėbulo remontas retai suteikia ilgalaikę apsaugą nuo rūdžių. Ypač jei pažeidimai atsirado konstrukcinėse vietose. Todėl daug svarbiau yra profilaktika.
Rekomenduojama kas trejus ar ketverius metus atlikti kompleksinį antikorozinį padengimą, kuris apima specialių medžiagų įpurškimą į uždarus profilius ir dugno apsaugos atnaujinimą.
Svarbiausia tokias procedūras patikėti profesionalams. Neteisingai atlikta priežiūra gali užkimšti vandens nutekėjimo kanalus ir taip paspartinti rūdijimą, užuot jį pristabdžiusi. Patyrę specialistai pasirūpins, kad konservavimo medžiagos būtų paskirstytos tinkamai, o automobilio konstrukcija liktų saugi.
Korozija, tai tylus, bet labai pavojingas priešas, galintis sutrumpinti net ir techniškai tvarkingo automobilio tarnavimo laiką. Naujausi reitingai aiškiai parodo, kurie gamintojai skiria daugiau dėmesio šiai problemai, o kurie palieka savininkams daugiau rūpesčių.
Vairuotojams, turintiems automobilius iš sąrašo su prasčiausiais įvertinimais, verta galvoti apie papildomą apsaugą, nes rūdys dažnai atsiranda nepastebimai ir progresuoja itin greitai. Galiausiai, nors kai kurios markės demonstruoja puikius rezultatus, net ir jų savininkams profilaktinė priežiūra turėtų būti neatsiejama automobilio eksploatacijos dalis.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti