Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kinai perrašo automobilių rinkos istoriją: BYD aplenkė „Hyundai“ ir „Honda“, o Europa praranda lyderystę
Automobilių rinkoje vyksta tylus, bet reikšmingas pasikeitimas. Kol „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Ford“ išlaiko pirmaujančias pozicijas, iš Azijos sparčiai kyla naujas milžinas BYD.
Kinijos gamintojas vos per metus padidino pardavimus daugiau nei 30 proc. ir tapo ketvirtu pagal dydį automobilių prekės ženklu pasaulyje, aplenkdamas tokius senbuvius kaip „Hyundai“ ar „Honda“. Duomenis pateikė rinkos analizės įmonė „JATO Dynamics“, kuri išnagrinėjo 186 automobilių markių pardavimus visame pasaulyje.
Išvados aiškios, tai Japonijos ir Vokietijos gamintojai vis dar dominuoja, tačiau Kinijos prekių ženklai sparčiai artėja. Didžiausią įspūdį kelia BYD augimo tempas, o kartu ir jo įtaka pasaulinei automobilių pramonei.
„Toyota“ išlieka lyderė, bet Kinijos spaudimas auga
Šių metų pirmąjį pusmetį „Toyota“ pardavė daugiau nei 4,7 mln. Automobilių, tai 6 proc. daugiau nei pernai. Antroje vietoje išliko „Volkswagen“ su 2,3 mln. parduotų transporto priemonių (+5 proc.), o trečiąją vietą užėmė „Ford“, kurio rezultatai krito iki 2,07 mln. (-5 proc.).
Ketvirtoje vietoje įsitaisė BYD, pardavęs 2 mln. automobilių, o tai reiškia 31 proc. augimą per metus. Penktas „Hyundai“ su 1,95 mln. parduotų automobilių (+1 proc.). Dešimtuką užbaigia „Honda“, „Suzuki“, „Nissan“, „Kia“ ir „Chevrolet“.
Tokie rezultatai rodo, kad Kinijos gamintojai ne tik stiprina savo vietinę rinką, bet ir veržiasi į pasaulines pozicijas, o jų pažangūs elektriniai modeliai vis dažniau konkuruoja su Europos ir JAV automobiliais.
Kinijos automobilių ekspansija, globalus iššūkis
„BYD“ sėkmė daugiausia paremta vidaus rinka, tai net 92 proc. automobilių parduodami Kinijoje. Tačiau tokia priklausomybė nuo vietinių pirkėjų skatina gamintojus ieškoti naujų teritorijų, todėl Europa tapo pagrindiniu taikiniu.
Kitas stipriai augantis gamintojas, „Geely“, kuris per metus padidino pardavimus 59 proc. ir jau aplenkė tokias markes kaip „Audi“, „Renault“ ar „Mercedes“. Jei tendencijos išliks, artimiausiu metu kinai gali pasivyti net BMW.
Ši ekspansija sutampa su laikotarpiu, kai Europos gamintojai vis labiau priklauso nuo Kinijos rinkos. Pavyzdžiui, 2024 metais 40 proc. „Mercedes“, 37 proc. „BMW“, 41 proc. „Audi“ ir 42 proc. „Volkswagen“ pardavimų buvo Kinijoje. Tai reiškia, kad bet koks Kinijos rinkos susitraukimas gali skaudžiai atsiliepti Europos pramonei.
Artėja permainos automobilių gamybos žemėlapyje
Analitikai perspėja, kad jei Kinijos gamintojai įsitvirtins Europoje, pasekmės gali būti rimtos. Konsultacijų bendrovės „AlixPartners“ duomenimis, iki 2028 metų kinų dalis Europos rinkoje gali pasiekti 6 proc., tai būtų daugiau nei 860 tūkst. automobilių per metus.
Toks scenarijus reikštų, kad Europoje tektų uždaryti iki aštuonių didelių automobilių gamyklų, o bendras nuostolis gali siekti 12 mlrd. eurų. Tai taip pat reikštų mažesnę vietinę gamybą, mažiau pagamintų padangų, sėdynių ar stiklų Europos tiekimo grandinėje.
Europos ateitis priklausys nuo prisitaikymo
Specialistai sutaria, kad vienintelis būdas išlaikyti darbo vietas ir konkurencingumą, tai kurti partnerystes su Kinijos gamintojais ir leisti jiems statyti gamyklas Europoje. Tai galėtų padėti išvengti masinių uždarymų, bet kartu paspartins kinų technologinę įtaką Senajame žemyne.
Automobilių rinka šiuo metu išgyvena didžiausią transformaciją per kelis dešimtmečius. Jei dabartinės tendencijos tęsis, „BYD“ ir kiti Kinijos gamintojai gali tapti naujaisiais pasaulio automobilių gigantais, o Europos prekės ženklams teks iš naujo apibrėžti savo vietą pasaulinėje arenoje.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.