Prisijunkite
Prisijunkite
Maždaug prieš dvejus metus didžiausia pasaulyje akumuliatorių gamintoja CATL paskelbė apie savo pirmąjį natrio jonų akumuliatorių ir ketinimą jį pradėti gaminti 2023 metais. Dabar, praėjus dvejiems metams, pradėta gaminti antroji baterijų karta, kurią ketinama pradėti gaminti 2025 metais.
Kinijos bendrovė ties tuo nesustoja ir toliau kuria įvairius sprendimus elektriniams automobiliams. Dabar CATL pristatė naujienas, kurios žada pakeisti elektromobilių naudojimo patirtį, tiek jų įkrovimą, tiek nuvažiuojamą atstumą.
Tai gali būti esminis žingsnis, kuris padarys elektromobilius dar patrauklesnius plačiajai auditorijai. Viena svarbiausių pristatytų naujovių – naujos kartos „Shenxing“ baterija, skirta itin greitam įkrovimui. Pranešama, kad per vos penkias minutes elektromobilis gali papildyti energijos tiek, kad nuvažiuotų 520 kilometrų.
Kitaip tariant, per kiekvieną prijungimo sekundę automobilis įgauna apie 2,5 kilometro važiavimo nuotolio. Toks įkrovimo greitis artina elektromobilius prie tradicinių degalinių patirties, kai užtenka kelių minučių pilnai pasiruošti tolesnei kelionei.
Pilnai įkrauta „Shenxing“ baterija leidžia nuvažiuoti iki 800 kilometrų, o pasiekus tik 5 proc. įkrovimo lygį, ją iki 80 proc. galima papildyti per 15 minučių, net ir tada, kai oro temperatūra nukrenta iki -10°C.
„Freevoy Dual Power Battery“ – dar ilgesniam atstumui
Be naujosios „Shenxing“ baterijos, CATL pristatė ir dar vieną ambicingą projektą – „Freevoy Dual Power Battery“ sistemą. Ši technologija sujungia dvi skirtingas baterijų pakuotes į vieną, leidžiant pasiekti įspūdingą, net iki 1 500 kilometrų, nuvažiuojamą atstumą su viena įkrova.
Sistema veikia taip - viena baterijos dalis yra pagrindinė energijos šaltinis, o kita – atsarginė, įsijungianti tik tuomet, kai pagrindinė išsenka. Šis atsarginis modulis kraunasi lėčiau ir naudojamas rečiau, tačiau smarkiai prailgina bendrą važiavimo laiką.
CATL skelbia, kad ši technologija turėtų pasirodyti serijiniuose elektromobiliuose per artimiausius dvejus–trejus metus, tačiau kol kas neatskleidžia, kuris automobilių gamintojas bus pirmasis ją pritaikęs.
Didžiulis žingsnis į priekį – natrio jonų baterijos
Dar viena svarbi naujiena – CATL pažanga kuriant natrio jonų baterijas, kurių gamyba turėtų prasidėti 2025 metų gruodį. Šios baterijos galėtų tapti puikia alternatyva dabar plačiausiai naudojamoms ličio jonų baterijoms.
Vienas pagrindinių jų pranašumų yra puikus veikimas esant žemai temperatūrai. Testai parodė, kad net esant -30°C temperatūrai, natrio jonų baterija gali būti įkrauta nuo 30 proc. iki 80 proc. per 30 minučių, o veikianti temperatūra siekia net -40°C. Be to, šios baterijos pasižymi aukštu saugumu – jos daug atsparesnės užsidegimui net ekstremaliomis sąlygomis.
Kalbant apie galimybes, natrio jonų baterija galėtų suteikti daugiau nei 200 kilometrų nuvažiuojamą atstumą įkraunamam hibridiniam elektromobiliui ir išlaikyti iki 10 tūks. įkrovimo ciklų. Kadangi gamybos kaštai turėtų būti mažesni nei ličio baterijų, ilgainiui tai gali reikšmingai sumažinti elektromobilių kainas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti