Prisijunkite
Prisijunkite
Lenkijos Vyriausybė rengia svarbius pakeitimus kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo ir baudų skyrimo tvarkoje, kurie šios šalies vairuotojams taps dar didesniu galvos skausmu. Pasiūlytas įstatymo projektas numato, kad fotoradarais užfiksuotų pažeidimų baudos bus lengviau išieškomos, o jų išvengti taps beveik neįmanoma.
Numatoma įvesti pareigą transporto priemonės savininkui tiksliai nurodyti, kas vairavo automobilį pažeidimo metu. Tokiam asmeniui reikės pateikti savo parašą ir patvirtinti, kad jis priima ar atsisako priimti baudą. Šiuo metu dauguma baudų, nufotografuotų fotoradarais ar greičio matavimo sistemomis, taip ir nepasiekia tikrojo pažeidėjo.
Statistikos duomenimis, beveik pusė tokių atvejų 2023 metais baigėsi be jokio rezultato. Tūkstančiai bylų buvo nutraukta dėl senaties, o daugeliu atvejų atsakomybės išvengė asmenys, vairavę automobilius su užsienio registracijos numeriais.
Privalomas vairuotojo nurodymas
Naujuoju įstatymo projektu siekiama užpildyti teisines spragas. Šiuo metu galiojantis reguliavimas nenumato aiškios prievolės transporto priemonės savininkui įrodyti, kas konkrečiai vairavo automobilį tam tikru metu.
Užtenka nurodyti, kam buvo patikėta transporto priemonė, tačiau nereikia pateikti papildomų įrodymų. Tai leidžia naudoti vadinamąją grandininę schemą, kai atsakomybė nepertraukiamai perkeliama kitam asmeniui, kol galiausiai kaltininkas taip ir nelieka nustatytas.
Numatoma, kad transporto priemonės savininkas turės ne tik nurodyti vairuotojo duomenis, bet ir gauti iš jo rašytinį patvirtinimą, kad šis prisiima atsakomybę ir sutinka arba atsisako priimti baudą. Tai reiškia, kad nuo šiol ne valstybės institucijos, o pats savininkas bus atsakingas už viso proceso skaidrumą ir informacijos perdavimą.
Registrų sistema ir transporto priemonės konfiskavimas
Vienas iš esminių pokyčių yra numatoma sukurti specialų sąrašą automobilių, kuriais padaryti pažeidimai nebuvo tinkamai ištirti arba kurių savininkai nenurodė pažeidėjo. Į šį sąrašą taip pat patektų transporto priemonės su užsienio registracija. Jei transporto priemonė bus sustabdyta pakartotinai, policija galės sulaikyti registracijos liudijimą arba, esant poreikiui, nugabenti automobilį į saugojimo aikštelę.
Tokiu atveju automobilio savininkas privalės sumokėti garantinę įmoką, kurios dydis atitiks numatytos baudos sumą. Tik tuomet transporto priemonė galės būti atgauta. Šis sprendimas, pasak įstatymo rengėjų, turėtų užtikrinti, kad net ir sudėtingais atvejais valstybė galėtų tinkamai reaguoti ir ginti viešąjį interesą.
Nuolaida už greitą apmokėjimą
Gera žinia vairuotojams, kurie pripažins savo kaltę ir bendradarbiaus su sistema. Numatoma įvesti vadinamąją baudų nuolaidą. Jei pažeidimas bus užfiksuotas automatine sistema, o vairuotojas prisipažins ir per keturiolika dienų sumokės baudą, ji bus sumažinta ketvirtadaliu. Toks sprendimas turėtų paskatinti žmones nevengti atsakomybės ir greičiau užbaigti administracinius procesus.
Tokia tvarka taip pat sumažintų bylinėjimosi išlaidas ir palengvintų valstybės institucijų darbą. Vairuotojai, kurie įprastai vilkina procesus arba vengia atsiimti oficialią korespondenciją, taip pat gali būti baudžiami papildomomis tvarkos palaikymo piniginėmis sankcijomis.
Įstatymo projektą rengia Susisiekimo ministerija, o jo svarstymas Vyriausybėje numatytas metų pabaigoje. Jei teisėkūros procesas vyks pagal planą, naujosios nuostatos galėtų įsigalioti 2026 metų viduryje. Vairuotojai turėtų iš anksto susipažinti su pokyčiais ir pasiruošti naujai atsakomybės tvarkai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti