Prisijunkite
Prisijunkite
Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ neseniai oficialiai patvirtino, jog planai statyti naują elektromobiliams skirtų baterijų gamyklą laikinai atidedami dėl finansinių sunkumų. Tai buvo svarbi strateginė iniciatyva, kuriai dar 2024 metų rugsėjį buvo gautas Japonijos vyriausybės pritarimas ir net numatyta valstybės parama.
Gamykla turėjo gaminti LFP (geležies-fosfato) tipo baterijas, kurios būtų padėjusios sumažinti mažesnių elektromobilių gamybos kaštus iki 30 proc.. Tačiau šiandien planuojama 1 mlrd. JAV dolerių vertės investicija atsidūrė ant plauko.
Japonijos vyriausybė šiam projektui buvo pažadėjusi apie 384 mln. dolerių subsidijų, tačiau net ir tai, panašu, negelbėja.
Remiantis naujausiais bendrovės duomenimis, „Nissan“ finansiniai metai, pasibaigę 2025 metų kovo mėnesį, užfiksavo net 5,2 mlrd. JAV dolerių nuostolį. Šis praradimas ženkliai viršija lūkesčius ir verčia bendrovę peržiūrėti savo plėtros bei investavimo planus.
Kaip vieną iš pagrindinių taupymo žingsnių, „Nissan“ planuoja sumažinti darbuotojų skaičių net 15 proc., o tai būtų tūkstančių žmonių netektis visame pasaulyje.
Nors bendrovė kol kas neatsisako tikslo ilgainiui sukurti patikimą baterijų tiekimo grandinę, konkretūs planai dėl gamyklos šiuo metu stabdomi neribotam laikui. Tai reiškia, kad artimiausiais metais „Nissan“ bus labiau priklausoma nuo trečiųjų šalių baterijų tiekėjų, o tai gali padidinti išlaidas ir sulėtinti kai kurių EV modelių gamybą.
Numatyta gamykla Japonijoje turėjo pasiekti 5 GWh metinį pajėgumą, o jos pagrindinė paskirtis – aptarnauti būsimus „Nissan“ mažesnio dydžio elektromobilių modelius. LFP baterijos būtų leidusios piginti ne tik gamybą, bet ir galutinę automobilių kainą vartotojams, ypač Azijos rinkose.
Tačiau dabar visa ši schema persitvarko. Vystant elektromobilių technologijas, savo baterijų tiekimo grandinė yra vienas svarbiausių pranašumų, tokį modelį jau sėkmingai taiko „Tesla“, BYD ir kiti stiprūs žaidėjai.
„Nissan“ viltys – atnaujintas „Leaf“
Nepaisant šių sunkumų, „Nissan“ vis dar tikisi atsigriebti su naujos kartos „Leaf“ elektromobiliu. Tikimasi, kad šis modelis pasirodys dar iki šių metų pabaigos. Dar 2010 metais tai buvo vienas pirmųjų plačiai prieinamų elektrinių automobilių pasaulyje, todėl „Nissan“ viliasi, kad jo naujoji versija sugrąžins pozicijas rinkoje.
Ar šis modelis padės išjudinti „Nissan“ iš finansinio štilio, dar neaišku. Tačiau akivaizdu, kad be nuosavos baterijų gamybos ir be ilgalaikės investavimo strategijos bendrovei bus sunku išlikti tarp lyderių elektromobilių lenktynėse.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti