Prisijunkite
Prisijunkite
Nors kiniški elektromobiliai daugumai vairuotojų vis dar skamba egzotiškai, nemažai jų jau galima pamatyti Europos miestų gatvėse. Lietuvos vairuotojai dar nėra susipažinę su Kinijos gamintojų modeliais ir į juos iš esmės žiūri skeptiškai, todėl šalies keliuose jų daugėja nesparčiai.
Pagal naujausią JAV konsultacinės bendrovės „AlixPartners“ ataskaitą, iš 129 kiniškų elektrinių ir hibridinių transporto priemonių prekės ženklų tik 15 turi realią galimybę išlikti iki 2030 metų. Net 80 proc. turės pasitraukti iš rinkos arba susijungti su kitomis bendrovėmis.
Tarp galimų žlungančių ženklų jau dabar yra ir tokių, kurie siūlo savo automobilius Lenkijoje ar Lietuvoje. Šis perspėjimas pateiktas bendrovės paskelbtoje apžvalgoje „2025 AlixPartners Global Automotive Outlook“, kuri analizuoja naujausias tendencijas didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje.
Prognozė atskleidžia, kad iki 2030 metų kiniškų automobilių markių dalis Europos rinkoje gali viršyti 10 proc., kartu stumiant Europos gamintojus mažinti gamybos apimtis ir darbuotojų skaičių.
Tuo tarpu kiniški gamintojai planuoja iki to laiko Europoje statyti fabrikus, galinčius pagaminti apie 800 tūkst. transporto priemonių per metus. Kaip pastebi ekspertai, jų gamyklos pasižymės aukštu automatizavimo lygiu, tad darbo vietų skaičius jose bus ribotas.
Tačiau paradoksas slypi Kinijos vidaus rinkoje. Nors gamyba čia ir auga, tačiau tuo pačiu metu vyksta intensyvus kainų karas ir technologinė konkurencija, verčianti net stiprias įmones balansuoja ant bankroto ribos.
„AlixPartners“ skaičiavimais, išlikti galinčių markių skaičius neperžengs 15, o likusios arba susijungs, arba visiškai išnyks.
Kurioms bendrovės gresia pavojus? Ekspertai dažniausiai mini tris: „Nio“, „Xpeng“ ir „Li Auto“. Pasak profesoriaus Zhu Xican iš prestižinio Tongji universiteto, nė viena iš jų nesugebės išsilaikyti, jei nepasieks dviejų mln. automobilių per metus ribos, be tokio masto nei tyrimų, nei plėtros kaštai neatsiperka.
Zhu taip pat kritikuoja, kad „Xpeng“ pernelyg pasikliauja programine įranga, ignoruodama techninę pusę, o „Nio“ pernelyg daug dėmesio skiria įvaizdžiui, o ne inovacijoms.
Kol Kinija grumiasi dėl dominavimo elektromobilių rinkoje, aišku viena – artimiausiais metais laukia masinis išgyvenimo testas. Tai bus konkurencinis filtravimas, kur išliks tik efektyviausieji.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti