Vairuotojai vis dar daro šią klaidą: pavojingas įprotis prie vairo, kuris gali baigtis labai skaudžiai, štai kodėl

Viktoras Baliulis , 2025-07-06, 16:35
0
Vairuotojai vis dar daro šią klaidą: pavojingas įprotis prie vairo, kuris gali baigtis labai skaudžiai, štai kodėl

Laikyti rankas ant vairo yra tarsi savaime suprantamas įgūdis, kurį atliekame automatiškai, negalvodami. Vis dėlto pasirodo, kad daugelis vairuotojų vairo laiko netinkamai, o tai gali turėti rimtų pasekmių tiek vairavimo kontrolei, tiek saugumui avarijos atveju. 

Tad kaip iš tiesų reikėtų laikyti rankas, kad automobilio valdymas būtų tikslus, o reakcija greita? Netinkami rankų padėties įpročiai atsiranda dėl patogumo ar perdėto pasitikėjimo savimi. Kai kurie vairuotojai vairą laiko tik viena ranka – viršuje ar apačioje, kiti tik pirštais. 

Toks elgesys dažnai baigiasi nesėkme, kritinėje situacijoje greitai sureaguoti tampa neįmanoma. Dar blogiau, kai vairas laikomas atviru delnu arba iš vidaus, tarsi langas būtų valomas. Jei ranka nuslysta, automobilio kontrolė prarandama akimirksniu.

Tad ko reikėtų vengti? Viena ranka laikyti vairą, netinkamai padėti delnai ar sulenkti nykščiai – visa tai pavojinga. Tinkamiausia rankų padėtis, tarsi laikytumėte laikrodžio rodykles ties 9 ir 3 arba 10 ir 2 valandų žyma. 

Tokia laikysena leidžia jausti automobilį, greitai reaguoti ir išlaikyti stabilumą net netikėtose situacijose. Svarbu ne tik padėtis, bet ir sukibimo stiprumas. Vairo nereikėtų spausti per stipriai, rankos turi būti laisvos, kad nesutriktų judesių sklandumas. 

Be to, taip mažiau vargsta raumenys. Vengti reikia ir nykščių vyniojimo aplink vairo vidų, nelaimės atveju oro pagalvė gali stipriai sužaloti rankas ar pirštus.

Vairo laikymo taisyklės tampa dar svarbesnės, kai kalbama apie saugumą. Avarijos atveju išsiskleidžianti oro pagalvė gali tapti tikru pavojumi – jei laikote ranką virš vairo, smūgis gali baigtis sulaužyta nosimi ar net rimtais veido sužalojimais. 

Tinkama rankų padėtis sumažina tokią riziką ir leidžia oro pagalvei veikti taip, kaip numatyta – apsaugoti, o ne pakenkti.

Kitas svarbus aspektas, kaip efektyviai sukti vairą. Geriausia technika – tai vadinamasis pirato vairo principas, kai rankos nepersikerta, o perimamos viena po kitos. 

Svarbu, kad vairas būtų sureguliuotas taip, kad alkūnės būtų šiek tiek sulenktos, o tai padeda išlaikyti kontrolę, greitai reaguoti ir išvengti nuovargio.

Ralių vairuotojai sėdi arčiau vairo, nes jiems svarbiausia – greita reakcija. Tačiau kasdieniam vairavimui geriausia išlaikyti pusiausvyrą tarp tikslumo, greičio ir patogumo. 

Tinkama rankų laikysena yra vienas iš esminių šio balanso elementų, ji ne tik pagerina vairavimo kokybę, bet ir prisideda prie didesnio saugumo kelyje.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Temos: Eismas

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas