Prisijunkite
Prisijunkite
Pastaruoju metu vis daugiau diskusijų kilo dėl galimo privalomo vairuotojo pažymėjimo atėmimo sulaukus tam tikro amžiaus. Europos Sąjunga svarstė įvesti privalomas medicinines patikras vyresniems vairuotojams, o nesėkmingas sveikatos įvertinimas būtų reiškęs vairuotojo pažymėjimo netekimą.
Tačiau šie planai susilaukė prieštaringų vertinimų, todėl buvo priimtas kompromisinis sprendimas, kuris turėtų užtikrinti ir saugumą keliuose, ir pagarbą vyresnių žmonių teisėms.
Europos Komisijos tikslas, vadinamoji vizija nulis. Tai ilgalaikė programa, kurios siekis yra iki 2050 metų sumažinti žūčių keliuose skaičių iki nulio. Kol kas kiekvienais metais Europos Sąjungoje žūsta per 20 tūkstančių žmonių, todėl Komisija planuoja iki 2030 metų sumažinti šį skaičių bent perpus.
Kad šis tikslas būtų pasiektas, būtina įvesti pokyčius, susijusius su įvairiomis vairuotojų grupėmis, tarp jų ir senjorais.
Siūlyta patikra kas penkerius metus, bet idėjos atsisakyta
Duomenys rodo, kad vyresni nei 60 metų vairuotojai 2024 metais sukėlė beveik penktadalį eismo įvykių, per kuriuos žuvo daugiau nei 300 žmonių, o sužeista buvo virš 4 tūkstančių.
Tai paskatino politikus siūlyti, kad visi vyresni nei 70 metų vairuotojai kas penkerius metus turėtų atlikti privalomą sveikatos patikrą. Jei mediko išvada būtų neigiama, teisė vairuoti būtų prarandama.
Tačiau Europos Parlamento nariai nepritarė šiam siūlymui. Jie pabrėžė, kad tai pažeistų senjorų teises ir apribotų jų galimybes savarankiškai keliauti, dalyvauti visuomenės ir ekonominiame gyvenime. Vietoje to nuspręsta įvesti naują sistemą, kurioje pagrindinį vaidmenį atliks asmens savęs vertinimas.
Sąžiningumas vietoje prievartos, vairuotojas įsivertins pats
Nuo šiol prieš išduodant vairuotojo pažymėjimą kiekvienas kandidatas turės atlikti sveikatos būklės įsivertinimą. Specialioje anketoje vairuotojas pažymės, kaip jaučiasi fiziškai ir psichologiškai, ar turi kokių nors sveikatos sutrikimų, galinčių paveikti gebėjimą saugiai vairuoti. Tokia praktika jau taikoma kai kuriose ES šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje ir Nyderlanduose.
Galutinį sprendimą, ar savęs vertinimo užtenka, priims kiekviena šalis atskirai. Tai reiškia, kad valstybės narės pačios galės spręsti, ar reikalinga papildoma gydytojo apžiūra tam tikrais atvejais.
Amžiaus ribos vairavimui nėra, bet sveikatos problemos yra svarbios
Šiuo metu Lietuvoje nėra nustatyta aukščiausios amžiaus ribos vairuotojams. Vis dėlto kai kurios sveikatos būklės gali būti rimta kliūtis sėsti už vairo. Tai klausos ir regėjimo sutrikimai, sąnarių ligos, neurologiniai sutrikimai, atminties problemos, psichikos sutrikimai ar nuolatinis nuovargis.
Svarbiausi pokyčiai organizme vyksta tarp 50 ir 60 metų, o tai daro įtaką reakcijos laikui, sprendimų priėmimui bei gebėjimui tinkamai vertinti situaciją kelyje. Policijos duomenimis, būtent šie aspektai dažniausiai lemia eismo įvykius, kuriuos sukelia vyresnio amžiaus vairuotojai. Vis dėlto ES pasirinko ne draudimus, o pasitikėjimą ir lankstesnius sprendimus.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti