Tegyvuoja benzininiai automobiliai! Didieji gamintojai skambina pavojaus varpais dėl elektromobilių

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Tegyvuoja benzininiai automobiliai! Didieji gamintojai skambina pavojaus varpais dėl elektromobilių

Dar visai neseniai daugelis automobilių gamintojų skelbė ambicingus planus visiškai atsisakyti vidaus degimo variklių ir pereiti prie visiškos elektrifikacijos. Buvo prognozuojama, kad nuo 2030 metų automobilių rinką užvaldys vien tik elektromobiliai, o benzininiai ir dyzeliniai automobiliai liks praeities relikvija. Tačiau susidūrimas su realybe privertė šiuos planus gerokai koreguoti. 

Nors elektromobiliai niekur nedings, vis daugiau gamintojų grįžta prie hibridinių ir net tradicinių variklių, siekdami išlaikyti konkurencingumą, pelningumą ir atitikti įvairius rinkos poreikius. Pasaulinės automobilių pramonės gigantai, tokie kaip „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Volkswagen“, dabar peržiūri savo ilgalaikes strategijas. 

Priežastys, tai ne tik technologiniai iššūkiai, bet ir vartotojų vangumas. Elektromobiliai vis dar brangūs, o viešoji įkrovimo infrastruktūra daugelyje regionų išlieka nepakankama. Taip pat kyla klausimų dėl elektromobilių baterijų ilgaamžiškumo, žaliavų tiekimo ir eksploatacijos kaštų. Visa tai verčia gamintojus keisti kursą ir žengti atsargiau, neatsisakant elektrifikacijos, bet ir neskubant su drastiškais pokyčiais.

„Audi“ atsisako datų, o BMW nuo pat pradžių išlaikė atsargumą

„Audi“, dar prieš keletą metų žadėjusi atsisakyti vidaus degimo variklių iki 2033 metų, dabar šios datos atsisako. Bendrovė nori išlaikyti galimybę lanksčiai reaguoti į rinkos pokyčius ir vartotojų poreikius. 

Tokia pozicija leidžia toliau plėtoti benzininių ir dyzelinių modelių gamą, įskaitant naujas „A4“, „A6“ ar „Q5“ versijas. Nors elektromobiliai išlieka strategijos dalimi, „Audi“ pabrėžia, kad svarbiausia yra prisitaikyti prie realių sąlygų, o ne deklaruoti tikslus, kurių įgyvendinimas tampa vis labiau abejotinas.

Skirtingai nei kai kurie konkurentai, BMW niekada neįsipareigojo nurodyti konkrečios datos, iki kurios būtų nutraukta vidaus degimo variklių gamyba. Nors BMW buvo viena pirmųjų, pristačiusių elektromobilį („i3“ modelį), ji nuosekliai vystė ir hibridinius bei benzininius modelius. 

Šiandien ši strategija pasiteisina. BMW toliau plėtoja naująją „Neue Klasse“ platformą elektromobiliams, tačiau paraleliai siūlo ir tradicinius sprendimus, tai suteikia didesnį lankstumą ir leidžia išlikti konkurencinga įvairiose rinkose.

„Mercedes-Benz“ keičia kursą, bet neatsisako „EV“, o „Porsche“ klientai nenori atsisakyti benzino

„Mercedes“ prieš keletą metų skelbė, kad nuo 2030 metų siūlys tik elektromobilius regionuose, kurie tam bus pasirengę. Šiandien ši vizija taip pat koreguojama. Gamintojas supranta, kad visiška transformacija užtruks ilgiau nei tikėtasi. Naujieji „E“ klasės, „GLE“ ar „S“ modeliai tebėra siūlomi su benzininiu, dyzeliniu ar hibridiniu varikliu. 

Elektromobilių šeima „EQ“ taip pat keičia formą, dabar tai technologinis priedas prie įprastų modelių, o ne atskira produktų linija.

„Porsche“, ilgai propagavęs elektrifikacijos idėją, susidūrė su tuo, kad klientai vis dar nori benzininių modelių. „Macan EV“ pasirodė vėluodamas, o jo paklausa nepateisino lūkesčių. Dėl to iki 2028 metų planuojama išleisti naują benzininio „Macan“ versiją. 

Tuo pačiu „Porsche“ intensyviai vysto sintetinių degalų technologijas, siekdama užtikrinti, kad net ir vidaus degimo varikliai galėtų atitikti tvarumo reikalavimus.

„Renault“ susiduria su ekonominiais iššūkiais, „Stellantis“ ir „Volkswagen“ taip pat atsitraukia

„Renault“, vienas iš elektromobilių pionierių Europoje, šiandien turi pergalvoti savo strategiją. Nepatenkinami finansiniai rezultatai ir lėčiau nei tikėtasi auganti elektromobilių paklausa verčia bendrovę labiau remtis tarpiniais sprendimais, tai hibridais ir patobulintais vidaus degimo varikliais, ypač rinkose, kur elektromobilių infrastruktūra išlieka nepakankama.

„Stellantis“ koncernas, dar neseniai paskelbęs apie tik elektromobilių gamybą Europoje iki 2030 metų, dabar keičia kryptį. JAV rinkai grįžta galingi V8 varikliai, o naujoji „STLA“ platforma leidžia kombinuoti įvairius jėgos agregatus. 

„Volkswagen“ taip pat atideda naujų elektromobilių platformų įdiegimą ir grįžta prie populiarių modelių su vidaus degimo varikliais bei hibridais. Vietoje greito šuolio pereinama prie ilgo, kompleksiško perėjimo etapo.

Elektrifikacija nesustoja, bet tampa ilgu ir brangiu procesu

Visi šie pokyčiai rodo vieną aiškų dalyką, elektrifikacija automobilių pramonėje tęsiasi, bet ne taip greitai, kaip buvo planuota. Klientai nori pasirinkimo, o gamintojai tai supranta. Vietoj vienos technologijos dominavimo formuojasi lygiagrečiai egzistuojančios sistemos, kuriose kiekvienas vartotojas gali pasirinkti jam priimtiniausią sprendimą.

Hibridiniai modeliai tampa saugiu kompromisu tiek gamintojams, tiek pirkėjams. Jie leidžia palaikyti žemą emisijų lygį, bet kartu nesukelia infrastruktūrinių ar eksploatacinių problemų, su kuriomis dažnai susiduria elektromobilių savininkai. Tuo pačiu, investicijos į elektrifikaciją nėra stabdomos, jos tiesiog išdėstomos ilgesniam laikotarpiui.

Automobilių pramonė dabar eina ne sprinto, o maratono keliu, tai ilgą, brangų ir kupiną iššūkių. Bet tai yra reikalingas etapas, norint užtikrinti sklandžią, tvarią ir visiems prieinamą perėjimo į švaresnį transportą ateitį.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas