Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Rimac“ keičia žaidimo taisykles: pažangiausios EV technologijos keliauja pas kiekvieną vairuotoją
Kroatiškas vardas „Rimac“ iki šiol daugeliui asocijavosi su prabanga, ekstremaliu greičiu ir elektriniais hiperautomobiliais, tokiais kaip „Nevera“. Tai buvo technologijų kompanija, kuri demonstravo, kokias ribas galima peržengti elektromobilių pasaulyje.
Tačiau dabar bendrovė žengia naują žingsnį, tai jos tikslas ne tik kurti superautomobilius išrinktiesiems, bet ir tiekti pažangias technologijas masiniam transportui. Šių metų Miunchene vykusioje „IAA Mobility“ parodoje „Rimac“ pristatė naują produktų liniją, skirtą visai kitai auditorijai.
Pagrindinis dėmesys sutelktas į revoliucinę kietojo elektrolito baterijų platformą, kuri turėtų tapti naujos kartos elektromobilių pagrindu. Tai reiškia, kad ateityje „Rimac“ technologija gali slypėti ne tik brangiausiuose hiperautomobiliuose, bet ir įprastame šeimos automobilyje.
Bendrovė aiškiai parodė, kad jos ambicijos neapsiriboja vien tolimais futuristiniais sprendimais. Ji siūlo lankstų technologijų paketą, kuris gali tikti tiek miesto mažyliams, tiek galingiems SUV (miesto visurėgis) ar sportiniams elektromobiliams.
Kietojo elektrolito baterijų proveržis
Didžiausias pristatymo akcentas, tai baterijų platforma, paremta kietojo elektrolito elementais. Tokios baterijos laikomos ateities technologija, nes jos yra lengvesnės, saugesnės ir talpesnės nei tradicinės ličio jonų baterijos. „Rimac“, bendradarbiaudama su „ProLogium“ ir „Mitsubishi Chemical Group“, sukūrė veikiančią sistemą, kurią galės įsigyti ir kiti automobilių gamintojai.
Nors tikslios energijos tankio reikšmės dar neskelbiamos, produktas pozicionuojamas kaip „premium“ lygio sprendimas tiems gamintojams, kurie ieško konkurencinio pranašumo. Tokia technologija gali būti kertinis žingsnis pereinant prie masinio elektromobilių naudojimo ateityje.
„Evo“ ir „Hybrid“ platformos šiandienai
„Rimac“ supranta, kad ne kiekvienam automobiliui iš karto reikia pačios moderniausios technologijos. Todėl pristatyta ir „Evo“ linija, paremta populiariais cilindriniais „46XX“ elementais, apgaubtais pažangiu termoplastiniu korpusu. Tai praktiškas ir jau šiandien pritaikomas sprendimas.
Tuo tarpu „Hybrid“ linija siūlo modulinę konstrukciją „cell-to-pack“ principu, leidžiančią naudoti tiek didelės energijos, tiek didelės galios elementus. Šis trijų pakopų sprendimas rodo, kad „Rimac“ kuria technologijų įrankių dėžę, kuri gali tikti įvairiausiems elektromobiliams, tai nuo kompaktiškų miesto modelių iki sportinių ar didelių visureigių.
Naujos kartos varomieji mazgai
Baterijos yra tik viena dalis, tačiau energiją dar reikia paversti judesiu. „Rimac Technology“ pristatė naujus itin kompaktiškus ir galingus pavaros mazgus, tai „SINTEG“ 300 ir 550 e-ašis. Šios sistemos sujungia variklį, inverterį ir pavarų dėžę į vieną kompaktišką bloką.
Patentuotas lengvas rotorius, galintis suktis iki 25 000 aps./min., užtikrina įspūdingą galios tankį, tai daugiau kaip 8 kW kilogramui ir 90 Nm kilogramui. Tai reiškia, kad tokia sistema gali suteikti didžiulę galią itin mažoje pakuotėje. Variklių galia svyruoja nuo 150 kW iki 360 kW, o sukimo momentas nuo 2 500 Nm iki 6 250 Nm, todėl šie mazgai tinkami tiek sportiniam hečbekui, tiek šeimyniniam SUV.
Dar daugiau galios reikia? „Rimac“ pristatė ir dvimotorę „XXL ašį“, galinčią generuoti daugiau kaip 11 000 Nm sukimo momento su daugiau kaip 95 proc. efektyvumu. Planuojama, kad ši sistema nuo 2026 metų bus naudojama vieno iš didžiųjų pasaulinių gamintojų automobiliuose.
Naujas „Rimac“ vaidmuo automobilių pasaulyje
Iki šiol bendrovė savo hiperautomobilius naudojo kaip tyrimų ir plėtros laboratoriją, išbandydama technologijų ribas. Dabar ši patirtis atveriama visai automobilių pramonei. Kroatijoje pastatytas naujas 95 tūkst. kv. m ploto gamybos centras, galintis gaminti dešimtis tūkstančių vienetų per mėnesį.
Turėdama klientų sąraše tokius vardus kaip „Porsche“ ir BMW grupė, „Rimac“ tampa ne tik superautomobilių kūrėja, bet ir strategine tiekėja, galinčia pakeisti elektromobilių ateitį. Galbūt jau visai netrukus „Rimac“ technologijos slypės automobilyje, kuriuo važinėsime kasdien.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti